Beantwoord

E-sim werkt maar geeft T-mobile weer i.p.v. Odido

  • 28 September 2023
  • 16 reacties
  • 1302 Bekeken

Vandaag via email de nieuwe e-sim gekregen en ben er goed doorheen gekomen. Het wisselen gebeurt vlot, maar bij mijn oude simkaart veranderde het in 1 dag naar Odido. Nu bij mijn e-sim krijg ik alleen T-Mobile te zien. Is beetje jammer en ik vraag me af hoe en wanneer dit geupdate kan worden op mijn telefoon?

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 3 October 2023, 12:47

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @WillB 

Zie je nog steeds T-Mobile staan? Heb je je toestel al opnieuw gestart? Van welk toestel maak jij gebruik? Zou je deze APN instellingen kunnen proberen? Ik hoor graag van je zodat ik met je mee kan denken. 

Reputatie 1

Mijn 1 week oude eSIM die ik ingelezen en geactiveerd heb vanuit de Odido app geeft ook T-Mobile aan, terwijl mijn oude Tele2 SIM gewoon Odido aangaf. APN aanpassen maakt niet veel uit. Als ik kijk bij Service provider staat daar ook T-Mobile NL en wordt zelfs de My T-Mobile app gepromoot.

Reputatie 1

Ik heb zaterdag voor mijn nieuwe telefoon ( Iphone 15) ook een nieuwe Esim geactiveerd. BIj mij staat nu ook het Tmobile logo weer in beeld. 

Op tweakers forum lees ik dat meerdere gebruiker van Tmobile icm een nieuwe Esim hier last van hebben. Klinkt als een foutje aan de kant van Odido bij het verstrekken van nieuwe Esims.

 

Wat betreft de internet instellingen (APN) deze staan op T-mobile zie ik.

Het is wel vreemd dat bij ingebruikname van een nieuwe esim je als klant instellingen moet gaan aanpassen omdat deze niet goed staan. 

Ik denk dat Tmobile gewoon een carrier update moet uitdoen om dit aan te passen. Net als eerder met de naamsverandering naar Odido want dit ging toen ook geheel vanzelf. ( En als totale verassing voor velen).

Hi @WillB 

Zie je nog steeds T-Mobile staan? Heb je je toestel al opnieuw gestart? Van welk toestel maak jij gebruik? Zou je deze APN instellingen kunnen proberen? Ik hoor graag van je zodat ik met je mee kan denken. 

Hi Hajar,

Ik heb nog steeds T-mobile staan op mijn scherm. In de instellingen is ook T-mobile te zien. De apn etc staan op T-mobile. 
Kunnen jullie niet een carrier update doen zoals door anderen vermeld?

Groetjes

Reputatie 1

Overigens heeft mijn dochter een week voor de samenvoeging van Tele2 en Tmobile nog een abonnement afgesloten. Door nummerbehoud kon dit pas per 2/10 overgezet worden.

Ik heb voor haar dus nog een oude Tele2 simkaart opgestuurd gekregen via de post, Deze gisteren in gebruik genomen, en alles werkt gewoon. Maar ook daar staat nog vrolijk Tele2 logo in beeld ipv Odido.

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Onze technische afdeling is op de hoogte van dit probleem en zijn bezig met het onderzoeken hiervan. Ik zou graag van jullie een privebercht ontvangen met jullie naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN ter controle. En antwoorden op deze vragen zodat ik ze door kan zetten naar de technische afdeling.

- Telefoonnummer & klantnummer: 

- Wanneer ontstond het probleem? (datum & tijdstip) 

- Wat is er precies aan de hand? 

- Welke stappen heb je genomen? 

- Wat had er eigenlijk moeten gebeuren? 

- Wat ging er fout? 

- Welke evt. foutmelding / foutcode zag je? (voeg indien mogelijk ook een screenshot toe)

- Op welk nummer ben je bereikbaar? 

Onder instellingen mobiel netwerk, kan ik gewoon zelf de naam aanpassen van mijn E-sim. Ongeacht wat de provider meestuurt pas je het hier zelf aan wat bovenin je scherm komt. Ik heb Android 13.

Reputatie 1

Ik heb IOS 17 en kan niks aanpassen helaas.

PB gestuurd aan @Hajar van Odido 

Onder instellingen mobiel netwerk, kan ik gewoon zelf de naam aanpassen van mijn E-sim. Ongeacht wat de provider meestuurt pas je het hier zelf aan wat bovenin je scherm komt. Ik heb Android 13.

Je kan de naam wel aanpassen, maar dat weerhoud niet wat je telefoon op het display weergeeft als je belt of op het standby scherm. Dat blijft hetzelfde. Het is alleen een manier om eventuele meerdere simkaarten van elkaar te onderscheiden. 

Reputatie 1

Onder instellingen mobiel netwerk, kan ik gewoon zelf de naam aanpassen van mijn E-sim. Ongeacht wat de provider meestuurt pas je het hier zelf aan wat bovenin je scherm komt. Ik heb Android 13.

Je kan de naam wel aanpassen, maar dat weerhoud niet wat je telefoon op het display weergeeft als je belt of op het standby scherm. Dat blijft hetzelfde. Het is alleen een manier om eventuele meerdere simkaarten van elkaar te onderscheiden. 

En dan alleen voor Android, want in iOS zijn deze instellingen er helemaal niet.

Klopt inderdaad, kwam ik later ook achter. 

Reputatie 1

Nog steeds geen oplossing en geen update/communicatie vanuit Odido:(

Reputatie 7
Badge +9

Hoi allemaal, onze technische collega's zijn dit probleem nog steeds aan het onderzoeken. Op dit moment is het dus nog afwachten. Mocht je in de tussentijd echt Odido willen zien staan, dan kun je een fysieke simkaart bestellen via Mijn Odido. Dit verhelpt het probleem ook. 

Ik hoop dat het snel is opgelost en als het zover is laten we het jullie uiteraard weten!

Is er al een update over deze kwestie??

Begin oktober een nieuwe eSIM  geactiveerd op een nieuwe iPhone.

sinds die tijd geeft hij T-Mobile aan.

Mobiele data geeft smartsites.tmobile aan

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @MikeT80, dit zou weer moeten werken. Kan je de volgende dingen voor me controleren:

  • Is je iOS up to date?
  • Als iOS up to date is, herstart dan je toestel
  • Helpt het herstarten niet? Laten we het dan met een nieuwe eSIM proberen. Deze kun je bestellen via Mijn Odido. De kosten zal ik dan voor je vergoeden

Ik hoor graag of dit het voor je heeft opgelost! 

Hoi @MikeT80, dit zou weer moeten werken. Kan je de volgende dingen voor me controleren:

  • Is je iOS up to date?
  • Als iOS up to date is, herstart dan je toestel
  • Helpt het herstarten niet? Laten we het dan met een nieuwe eSIM proberen. Deze kun je bestellen via Mijn Odido. De kosten zal ik dan voor je vergoeden

Ik hoor graag of dit het voor je heeft opgelost! 

  1. Ja 17.1.1
  2. Doe ik om de dag maar heeft ook nu niet geholpen
  3. Gaat wel om een odido zakelijk

Reageer