Beantwoord

E-sim werkt niet code niet meer actief

  • 21 March 2024
  • 16 reacties
  • 121 Bekeken

Hallo,

 

Heb met abb. verlengt met een nieuwe telefoon, hierop de E-sim op geactiveerd met de QR, echter in de app kan ik deze activeren, ik heb geen toegang meer tot de oude E-sim. 

E-sim kan niet worden geactiveerd was de eerste melding en nu door alle handelingen nu E-sim kan niet worden toegevoegd.

Kan iemand dit oplossen?? 

 

icon

Beste antwoord door DEN-NY 25 March 2024, 14:33

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @DEN-NY, welkom op onze Community! Ik heb gelijk met je meegekeken en op je e-mailadres ben ik het nummer dat eindigt op ****2109 tegengekomen. Daarbij zie ik inderdaad dat je hebt verlengd met de Apple iPhone 15 Pro 128GB in het Naturel Titanium, goede keus! Echter, loopt je huidige abonnement nog tot en met 12-6-2024. Je kunt namelijk altijd 4 maanden voor het einde van je contract alvast verlengen. Je kunt wel gebruikmaken van je nieuwe toestel, maar de eSIM en het nieuwe abonnement worden automatisch geactiveerd zodra je huidige abonnement is verlopen. Je nieuwe abonnement zal dus van start gaan op  13-06-2024, vanaf dan kun je ook gebruikmaken van de eSIM! Tot die tijd kun je gebruikmaken van je huidige simkaart, met uiteraard je nieuwe toestel! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Bijzonder verhaal, ik bel namelijk de het 0800 nummer en geeft aan dat jullie al paar dagen storing hebben omtrent de eSIM en het activeren ervan.

Ik had dit graag voor het overstappen willen weten aangezien mijn “oude” telefoon uit gebruik heb genomen en daar dus ook niks meer mee kan.

Ik heb dus nu 3 maand een nieuwe telefoon die ik niet met eSIM kan gebruiken.

I gebruik juist de eSIM prive en simkaart optie voor mijn zakelijke gesprekken maar blijkt nu dus geen optie meer de aankomende maanden.

Ik vind dit ronduit een slechte zaak en zeer slecht gecommuniceerd.

Ik ga ervan uit dat dit toch aangepast kan worden op een manier.

Ik hoor het graag,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +6

@DEN-NY het klopt dat we inderdaad een storing hebben met het activeren van een eSIM/simkaart. Dat heeft te maken met IT-onderhoud, wat momenteel nog steeds aan de gang is. Zojuist heb ik om een update gevraagd en het is nog steeds gaande. Wel is het weer mogelijk om zelf de simkaart te activeren. Het zelf bestellen van een simkaart is alleen voor nu nog niet mogelijk, maar dat kan via één van onze klantenservicemogelijkheden wel in orde gemaakt worden! Echter, staat dit los van jouw bestelling en de activatie van jouw eSIM. Bij een verlenging geldt altijd; minimaal 4 maanden voor het einde van het contract en deze zal dan ook van start gaan na de einddatum van je huidige contract. Zo ook de activatie van je eSIM. Dit staat ook vermeld op onze website: https://www.odido.nl/service/veelgestelde-vragen/wat-zijn-de-voorwaarden-als-ik-mijn-contract-wil-verlengen/000217106

Ik vermoed zelf dat je iets anders bedoelt, aangezien je de eSIM wilt gebruiken voor je privégesprekken en je fysieke simkaart voor je zakelijke gesprekken. In dat geval, kun je gebruikmaken van een Dual-sim. Dual sim is een systeem waarbij je twee sims (met verschillende telefoonnummers) tegelijk in je smartphone kunt gebruiken. Dat kan handig zijn, wanneer je bijvoorbeeld je privé- en je werktelefoon in één apparaat wilt combineren. Ook een simkaart + eSIM is mogelijk. Is dat wat je bedoelde en ook wilt hebben? Dan kun je dit heel gemakkelijk aanvragen via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 

Heb afgezien van verlenging, als zoiets zo moeilijk moet zijn.

wil gewoon op de nieuwe telefoon met mijn(oude) abonnement met eSIM gebruiken.

Dat mijn nieuwe contract over 4 maanden start en dan weer een nieuw eSIM nodig heeft boeit me niet. 

simkaart is geen optie want die is al zakelijk in gebruik.

had gecommuniceerd dat jullie eSIM problemen hebben dan had ik mijn oude toestel kunnen gebruiken.

En had in de brief gezet dat deze pas op de nieuwe contract datum pas geactiveerd kan worden had ik geen XXX gehad.

Nu kan ik niks met oude en niks met de nieuwe toestel! 
 

[Let op je taalgebruik]

 

 

Reputatie 6
Badge +6

@DEN-NY ik snap heel goed wat je bedoelt. Echter, kun je je huidige simkaart omruilen voor een eSIM, maar je gaf aan gebruik te maken van zowel privé als zakelijk, dus dan lijkt een Dual sim de beste optie. Deze kan je gewoon aanvragen via je Mijn Odido account. Wat je wilt, is dus zeker mogelijk. Je kunt gewoon zowel je oude als je nieuwe toestel gebruiken!  

Heb geen sim van odido, is altijd al eSIM geweest!!!!

 

Reputatie 6
Badge +6

@DEN-NY een eSIM schaf je altijd bij een provider aan. Maakte je gebruik van een eSIM, die niet van ons was (voor je zakelijke nummer)? Je kunt altijd je huidige fysieke simkaart omruilen voor een eSIM. Houd er rekening mee dat er wel altijd maar één eSIM tegelijk op een toestel actief kan zijn. Een Dual Sim (fysiek + eSIM) is uiteraard wel mogelijk. 

volgens mijn komt me verhaal niet aan.
 

Ik heb eSIM van odido privé en zakelijk een sim van derden (duosim)

Door de nieuwe telefoon heb ik dus een nieuwe eSIM nodig op huidig abonnement. (Voor op de nieuwe telefoon)

(Deze sim is helaas niet te activeren door jullie storing!!)

dat had gecommuniceerd moeten worden aangezien ik nu niet bereikbaar ben! 
 

 

 

 

 

 

Oplossing: stuur me een nieuwe eSIM code zodat ik bereikbaar ben wanneer jullie activeringstoring is opgelost en laat weten wanneer de storing is verholpen??

 

Reputatie 6
Badge +6

@DEN-NY De onderhoudswerkzaamheden zijn op dit moment nog niet afgerond. In het weekend is het activeren van een eSIM sowieso niet mogelijk wegens onderhoud die plaatsvindt. E-sim bestellingen zijn voor nu nog niet mogelijk (door klanten zelf), het activeren van simkaarten is nu wel mogelijk via Mijn Odido. Heb je toegang tot je Mijn Odido account? Als je mij akkoord kunt geven, ga ik een nieuwe eSIM voor je bestellen en klaarzetten in je account! 

@Pharwin van Odido 

Zou fijn zijn, dat is dan voor mijn huidige abonnement. (Die van tot Juni)

Waarschijnlijk in juni weer een andere nodig?! 
 


 

 

Reputatie 6
Badge +6

@DEN-NY dan heb ik zojuist een nieuwe eSIM voor je besteld. Dit is inderdaad voor je huidige abonnement. Deze zal binnen een half uurtje voor je klaar komen te staan in je Mijn Odido account. Je kunt 'm daar ook zelf activeren. Als het activeren niet lukt, laat me dan even weten wanneer je de QR-code hebt gescand. Dan kan ik 'm wel voor je activeren! 

Voor je nieuwe abonnement heb je wel een nieuwe nodig, maar als het goed is heb je deze al in je bezit en had je 'm ook binnengekregen toen je je nieuwe bestelling had ontvangen. Echter, is de QR-code maar één keer te scannen. Als je dat nog niet had gedaan, kun je deze eSIM gebruiken als straks je nieuwe abonnement van start gaat. Anders heb je inderdaad wel weer een nieuwe nodig. 

@Pharwin van Odido 

ik kan niet bevestigen omdat ik geen toegang tot m’n  tel nr (denk ik)

in ieder geval blijft die hangen op activeren?!

 

Reputatie 6
Badge +6

@DEN-NY ik heb zojuist de nieuwe eSIM voor je geactiveerd! Het simkaartnummer dat eindigt op ****6484 staat nu gekoppeld bij je abonnement en is ook geactiveerd. Zou je je toestel even voor de zekerheid opnieuw willen opstarten? Daarna zou het moeten werken! 

@DEN-NY dan heb ik zojuist een nieuwe eSIM voor je besteld. Dit is inderdaad voor je huidige abonnement. Deze zal binnen een half uurtje voor je klaar komen te staan in je Mijn Odido account. Je kunt 'm daar ook zelf activeren. Als het activeren niet lukt, laat me dan even weten wanneer je de QR-code hebt gescand. Dan kan ik 'm wel voor je activeren! 

Voor je nieuwe abonnement heb je wel een nieuwe nodig, maar als het goed is heb je deze al in je bezit en had je 'm ook binnengekregen toen je je nieuwe bestelling had ontvangen. Echter, is de QR-code maar één keer te scannen. Als je dat nog niet had gedaan, kun je deze eSIM gebruiken als straks je nieuwe abonnement van start gaat. Anders heb je inderdaad wel weer een nieuwe nodig. 

@DEN-NY ik heb zojuist de nieuwe eSIM voor je geactiveerd! Het simkaartnummer dat eindigt op ****6484 staat nu gekoppeld bij je abonnement en is ook geactiveerd. Zou je je toestel even voor de zekerheid opnieuw willen opstarten? Daarna zou het moeten werken! 

 

@Pharwin van Odido

YESSSS, hij doet t.

alleen voor de juni ingaande abonnement heb ik een vervangende QR nodig. 😬

bedankt voor je hulp.

Reputatie 6
Badge +6

@DEN-NY Geen dank en graag gedaan! Yes, je kunt dan gerust een berichtje sturen in dit topic of neem even contact op via op Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland). Telefonisch mag uiteraard ook: 0800-0092. We zullen dan zo snel mogelijk zorgen voor een nieuwe eSIM, zodat je straks met je nieuwe abonnement ook weer zo snel mogelijk bereikbaar bent. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu wens ik je nog een hele mooie dag toe! 

Reageer