Beantwoord

Enorm slecht bereik en slechte internetverbinding

  • 17 October 2023
  • 7 reacties
  • 480 Bekeken

Reputatie 3

Beste moderators en/of forumleden,

sinds T-Mobile Mobiel Odido is geworden ervaar ik de volgende problemen:

  • Niet tot nauwelijks bereikbaar.
  • Tijdens bellen, als het al lukt, dan hoor ik de andere kant met weg vallen of totaal niet.
  • Internetverbinding op 4G als het werkt is +/- 12 Mbit/s.

Onderstaande stappenplan doorlopen, helaas.

[FAQ] Ik ervaar verminderd(e) bereik, stabiliteit en/of snelheid.

 

Dekkingskaart geeft aan dat er geen problemen zijn, toch melding gemaakt en toen kreeg ik de volgende sms:

Beste klant, Je hebt bij ons een melding gemaakt van de gespreksproblemen in de omgeving Elburg. Er is inderdaad sprake van een verstoring, maar door omstandigheden gaat dit nog 8 tot 12 weken duren. Tot die tijd is bellen over WiFi de beste oplossing. We houden je op de hoogte en de volgende update volgt op 23 oktober. Tot snel, Odido

 

Dit kan toch geen waarheid zijn in het huidige tijdperk? Sinds de overgang problemen en dat gaat nog 2 tot 3 maanden duren blijkbaar, neemt Odido zichzelf en de klanten nog wel serieus? 

Hoop toch echt dat er HEEL snel actie ondernomen gaat worden, anders doe ik dat zelf en denk de paar honderd mensen in Elburg welke ik ken met een Odido abbo hetzelfde gaan doen.

 

Ben ook wel benieuwd welke compensatie gegeven gaat worden voor deze ellende welke vanaf de naamsverandering speelt?

 

Mvg Timo
 

 

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 31 October 2023, 13:58

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Zo'n lange reparatie tijd kan te maken hebben met vergunningen voor bijvoorbeeld het klimmen in een hoogspanning mast. Ze hebben 5000 opstelpunten en kunnen geen uptime garantie geven per mast , wel voor het netwerk als geheel.  Dat ligt nooit op 100%!

Reputatie 3

Zo'n lange reparatie tijd kan te maken hebben met vergunningen voor bijvoorbeeld het klimmen in een hoogspanning mast. Ze hebben 5000 opstelpunten en kunnen geen uptime garantie geven per mast , wel voor het netwerk als geheel.  Dat ligt nooit op 100%!

Hallo @eric,

in een straal van ruim 15km zijn er hier geen hoogspanningsmasten.

Er staan 3 opstelpunten in Elburg, onderste is een oude KPN centrale waar alle (glas)verbindingen binnenkomen welke naar woningen (ODF) gaan en in de mast provider apparatuur hangt.

Middelste mast is een mast waar alle providers apparatuur aan hebben hangen en ook vanuit de pop glasvezel aan woningen geleverd wordt.

Bovenste mast kijk ik vanuit mijn appartement tegen aan en mijn werk zit aan de linkerkant, vanuit werk kan ik ook de mast zien, hemelsbreed nog geen 500 meter!

 

 

Dus alle 3 de masten hebben storing, vervangende apparatuur nodig en de Odido klanten in Elburg kunnen nog 2 tot 3 maanden wachten voor een oplossing? 

Het netwerk van Odido functioneert in Elburg totaal niet, dus het netwerk als geheel ook niet! 

Vanaf de naamsverandering al problemen met de verbindingen, dus nu al 1,5 maand en dan nog 2 tot 3 maanden wachten voordat het verholpen gaat worden? Totaal tussen de 3,5 en 4,5 maanden betalen en niet kunnen bellen, gebeld worden en mobiel internet hebben?

 
@Timo78 zucht diep, neemt een pilsje en wacht vol verwachting op een oplossing welke geen 2 tot 3 maanden gaat duren.

Reputatie 3

Blijkbaar heeft Simpel wel weer informatie over de storing in Elburg: Storing in Elburg en vanuit Odido blijft het stil.

TOP service en communicatie vanuit Odido!!!

Reputatie 1

Blijkbaar heeft Simpel wel weer informatie over de storing in Elburg: Storing in Elburg en vanuit Odido blijft het stil.

TOP service en communicatie vanuit Odido!!!

Ha @Timo78, en welkom (terug) op de Community van Odido.

Zoals je misschien al weet, is het druk. Hierdoor kan het langer duren dan je van Odido gewend bent, om een reactie te krijgen van een dienstdoende moderator.

Vervelend om te lezen zeg, ik tag even @Hajar van Odido zodat ze dit mogelijkerwijs voor je kan oppakken! Succes. 

Ook wij ervaren al weken verbindingsproblemen door de storing in Elburg met Odido. Zelfs een nieuwe telefoon van ´t werk gekregen (helaas ook Odido), maar dezelfde problemen blijven. Blijkbaar is er nu een soort van tussenoplossing bedacht, maar van Odido niets gehoord. Erg jammer.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Timo en @WiesjeG, de problemen in Elburg zijn inmiddels opgelost! Werkt alles bij jullie ook weer? Mocht ik nog iets voor jullie kunnen doen, laat het me dan weten. Ik sta voor jullie klaar!

Je hebt hiervoor recht op compensatie. Daarvoor moet je zelf bellen. Zie ook mijn topic:

 

 

Reageer