Esim activatie werkt niet "Probleem bij het ophalen van gegevens"

  • 9 September 2023
  • 3 reacties
  • 1438 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Nieuwe telefoon, bij verlengen abonnement. Gekozen voor eSIM. 

Correct gedownload (Geeft alleen wel T-Mobile aan i.p.v. Odido, terwijl mijn oude simkaart wel al odido aangeeft).

Lukt alleen nu met geen mogelijkheid om de sim te activeren. Er is geen optie om dat te doen als ik via de app naar sim instellingen ga. En als ik door de chatbot wordt verzocht om op “eSIM activieren” te klikken dan krijg ik deze melding:

 

 

Ik zie dat er in de andere threads wordt geopperd om naar de winkel te gaan, maar dat is voor mij geen optie omdat ik op vakantie ben. Het liefst zou ik toch niet willen wachten tot na mijn vakantie voor ik krijg waarvoor ik betaal.

P.s. oude sim werkt wel nog gewoon


3 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hey, 

 

Toevallig heb ik vanmiddag een topic geschreven hierover. Je oude fysieke simkaart werkt nog? 

https://community.odido.nl/netwerk-en-verbinding-559/guide-overstappen-op-esim-354879

Sla het stukje van bestellen over. Tenzij je wil proberen om een nieuwe te bestellen om te kijken of dit wel werkt. 

Ik had je stukje gelezen, maar dat is het probleem niet. De eSIM is al correct toegevoegd aan de telefoon. Maar wanneer ik op eSIM activeren klik krijg ik de foutmelding die je in de afbeelding ziet.

 

Reputatie 4
Badge +1

Ik had je stukje gelezen, maar dat is het probleem niet. De eSIM is al correct toegevoegd aan de telefoon. Maar wanneer ik op eSIM activeren klik krijg ik de foutmelding die je in de afbeelding ziet.

 

Dat is vreemd, misschien dat het "te lang" heeft geduurd. Je hebt een bepaalde tijd om hem te activeren. Je kan altijd een nieuwe eSim bestellen en deze dan downloaden en activeren. Heb vanmiddag zelf een eSim geactiveerd zonder problemen.

 

Edit: in de screenshot sta je niet ingelogd. Kan je inloggen en dan handmatig naar de pagina voor simkaarten gaan? Misschien kan je daar je eSim wel activeren.

Reageer