eSIM in buitenland werkt niet

  • 13 November 2023
  • 3 reacties
  • 186 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik ben op vakantie in Indonesië voor lange tijd en ik probeerde mijn sim over te zetten naar een eSIM. Ik heb in de app voor 5 euro de eSIM gekocht en uiteindelijk QR gescand. Ik klikte het perongeluk weg en kon de QR niet nog een keer gebruiken. Ik heb toen nogmaals de eSIM gekocht en daarna de 2e QR wel goed afgerond. In mijn odido account/app staat dat ik inderdaad nu een eSIM heb maar ik heb ‘geen service’, niet met oude simkaart erin en niet zonder oude simkaart. De activatie is volgens mij wel goed gegaan. Ik heb ook al meer dan 48 uur gewacht omdat ik las op internet dat het soms 48 uur kan duren. Omdat het niet werkte probeerde ik wat in de instellingen van mijn iPhone maar heb daar volgens mij de eSIMS ook verwijderd. Ik kan nu niet meer in de app een nieuwe eSIM kopen om het allemaal opnieuw te installeren.

Kunt u mij alstublieft helpen? Ik kan in de odido helpchat geen werknemers bereiken en bellen gaat niet vanuit Indonesië.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Sjefkeh 

Wat jammer dat je problemen ervaart met het activeren van je eSim in het buitenland. Daarom adviseren wij ook om eSims in Nederland te activeren, omdat wij niet kunnen garanderen dat het werkt in het buitenland. Ik wil toch graag kijken of ik iets voor je kan betekenen. Zou je mij een privebericht kunnen sturen met het 06-nummer, waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres, laatste 4 cijfers van de IBAN en je vorige simkaartnummer en nieuwe simkaartmummer van de eSim? 

Dan kijk ik met je mee. 

Nu een tijdje niks meer gehoord. Ik hoor heel graag of er nog mogelijkheden voor me zijn! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Sjefkeh 

Ik had je al via privebericht beantwoord. 

Reageer