Beantwoord

Geen bereik USA

  • 13 July 2023
  • 5 reacties
  • 226 Bekeken

Gebruik iPhone 13 mini, heb een USA bundel aangeschaft maar heb gewoon bijna nergens bereik 99,999999% niet van de 100%. Wel 1,2 of 3 bars, kan niet eens bellen.

Geen blokkades, heb telefoon al tig keer opnieuw opgestart.

Hoe is het mogelijk dat T-Mobile het idee schept dat dit werkt, zit in de situatie dat ik met spoed weg moet uit de USA maar kan niemand bellen en ben niet bereikbaar!!!!!

icon

Beste antwoord door eric 13 July 2023, 14:18

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Je benoemd twee dingen, je hebt geen bereik, maar wel 1,2 of 3 bars. Dat is toch een indicatie voor bereik?

Je kunt niet bellen,  kun je dan wel data gebruiken of een sms sturen/ontvangen?

In het algemeen is America een land waar het uitzetten van 2g en 3g sneller gaat dan in Nederland.  Toestellen die roamen gebruiken nog geen 4g netwerken om te bellen,  zoals in Nederland.  Ik vermoed dat in steden 2g/3g er nog wel is. Stel jouw telefoon eens in op 'bellen via 4g uit' . Data via 4g werkt wel als het toestel de Amerikaanse mobiele frequenties ondersteund. Die zijn anders dan in Europa. Waar heb je het toestel vandaan?

Reputatie 3

Heb je bij je instellingen van blokkades onder buitenland wel ingesteld op toestaan?

Ik heb een iPhone 13 mini 4G kan je daarin niet uitzetten.

als je kijkt op dit forum zijn er legio andere gebruikers die meerdere bars hebben maar niets kunnen. T-mobile NL heeft de boel gewoon niet voor elkaar met T-mobile USA, zie alle berichten van anderen hier op dit forum.

 

Ja buitenland toestaan staat ingesteld want ik heb zo nu en dan wel de mogelijkheid om te bellen.

 

bij terugkomst zal ik mijn geld terug vragen omdat het simpelweg niet naar behoren werkt, gezien alle andere ervaringen van mensen met dezelfde klachten.

Reputatie 7
Badge +14

Het is niet “de schuld” van T-mobile NL dat in het buitenland de netwerken sneller moderniseren dan hier in Europa.

> Maar even in oplosmode denken, kun je ook een ander netwerk selecteren die misschien daar nog wel 2G/3G heeft om mee te bellen?

> Je kunt LTE voor alleen data kiezen. Ga op de iPhone naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiele data' en tik op 'Schakel LTE in' of 'Instellingen' > 'Mobiele Data' en tik op 'Schakel LTE in'.

 

>Alternatief voor bellen is whatsapp bellen of als je ook echt telefoonnummers moet bereiken het (tijdelijk) installeren van een prepaid VOIP/bel app. Dan kun je gewoon 4G data gebruiken.

 

p.s. T-Mobile USA en T-Mobile NL zijn totaal verschillende bedrijven. Ze hebben, naast dezelfde merknaam, geen binding (meer) met elkaar.

Heb alle netwerken geprobeerd waaronder Verizon, de beste hier in USA.

Maar iedereen hier geeft aan dat T-Mobile USA bekend staat als een slechte provider met slecht bereik. 
 

bedankt voor je tips, ik laat het hier bij want ik heb het forum doorgespit en lees dat anderen ook geen oplossing hebben gekregen.

Reageer