Beantwoord

Geen service

  • 22 January 2024
  • 6 reacties
  • 502 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedemorgen,

Ik ben al een ongeveer een week in belgië, de eerste paar dagen had ik gewoon internet en zat tevens ook op wifi, sinds gisterochtend heb ik dus geen service totaal niets, ik heb de chat bot gevraagd maar helaas zegt zij dat ik moet bellen maar zelfs bellen lukt mij niet. heb alles al geprobeerd zoals vliegtuig modus, simkaart eruit, roaming aan en uit, mobiel uitgeschakeld?

heb ongelimiteerd data en bellen in Nederland en Eu en heb nog iets van 38.000mbs over nog in de EU daarnaast ook geen betaal achterstand of blokkades.

ik kan zelf odido niet bereiken omdat ik niet kan bellen, heeft iemand ervaring hiermee en weet wat ik het beste kan doen? ik had nog gebeld voor ik wegging en ze gaven aan dat ik okay was maar wel moest opletten op mijn data gebruik daarom zat ik dus op wifi maar nu kan ik dus niet bellen noch naar buiten want heb dan geen internet.

icon

Beste antwoord door Cristien 22 January 2024, 10:55

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @nagesty  Welkom  in de community van Odido.

Is het in België ook zo nat buiten?

Probeer even handmatig een andere provider dan Odido te selecteren.

Inderdaad ook super nat hier!

dat heb ik ook al gedaan maar verandert helaas niets.

allemaal een voor een geprobeerd (krijd er 3 te zien)

Reputatie 7
Badge +14

@nagesty Als alles verder goed is kan het aan de omgeving liggen en kan het zomaar binnen een uur wel werken.

Let er wel op dat je niet meer in het buitenland mag verbruiken dan dat je normaal in NL doet. 
 

Het kan voorkomen dat je niet direct verbinding hebt. Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  • Je dataroaming staat mogelijk niet aan. Dit check je in de instellingen van je telefoon.

  • Je hebt een blokkade gezet op gebruik in het buitenland. Deze blokkade pas je eenvoudig aan in Mijn Odido.

  • Je hebt een verouderde telefoon of een oude simkaart. Denk aan een telefoon of simkaart van zeker 8 jaar of ouder.

  • Je laatste factuur is nog niet betaald. In dat geval plaatsen we een blokkade voor gebruik in het buitenland. Check je facturen in Mijn Odido.

  • De verbinding van het netwerk in het buitenland werkt niet goed. Probeer zelf een ander netwerk te kiezen. Dit doe je via de netwerkinstellingen van je telefoon.

  • Je internetbundel is verbruikt en je hebt nog geen keuze gemaakt. Bekijk je verbruik in Mijn Odido.

 

Reputatie 7
Badge +14

@nagesty 

  • Ik heb onbeperkt Internet in Nederland. Kan ik ook onbeperkt internetten in de EU?

    Nee, hiervoor is een aparte regel in de EU regulering opgenomen (fair use policy). Je mag, afhankelijk van je bundel, een aantal GB in de EU gebruiken.

    • Heb je een limited bundel? Dan kan je binnen de EU gebruik maken van je internetbundel.

    • Unlimited Start (verkocht vanaf 5 september 2023): Je kan 35 GB per maand internetten in de EU.

    • Unlimited Basis (verkocht vanaf 5 september 2023): Je kan 40 GB per maand internetten in de EU. 

    • Unlimited Plus (verkocht vanaf 5 september 2023): Je kan 50 GB per maand internetten in de EU, Zwitserland, VS en Turkije.

    • Unlimited Premium (verkocht vanaf 5 september 2023): Je kan 50 GB per maand internetten in de EU, Zwitserland, VS en Turkije.

    Zijn je GB's in de EU op, dan kan je een GB-aanvuller kopen.

Dankuwel maar heb alle bovenstaande opties al geprobeerd denk helaas niet dat het aan mijn omgeving ligt want de afgelopen dagen ging het gewoon prima en het probleem is sinds gisterochtend en nogsteeds niet opgelost.

ik heb inderdaad 40 GB voor in de EU waarvan ik denk minder dan 2 heb gebruikt dus ligt daar niet aan denk ik.

verder geen betaal achterstand of roaming uit, geen blokkades al gekeken en heb een iphone 14 plus dus dats het probleem ook niet?

geen idee waar het ineens aan kan liggen, maar ga kijken als ik iemands telefoon mogelijk kan gebruiken om te bellen want dits best vervelend, voelt alsof ik alle opties heb uitgeput maar nogmaals bedankt!!

Reputatie 7
Badge +9

Hi Nagesty, welkom op de Community! Ik hoop dat je voor een leuke reden in België bent. Hoe is het daar? Ik heb direct in je account gekeken en ik zie dat er toch een blokkade stond, die mijn collega gisteren heeft opgeheven. Werkt het nu allemaal weer? Of kan ik nog iets voor je doen? Laat het maar weten. Ik sta voor je klaar! 😄

Reageer