Beantwoord

Geen verbinding met provider

  • 19 March 2024
  • 7 reacties
  • 68 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Goedemorgen,

Het lijkt erop dat mijn telefoon is geblokkeerd. Ik heb een telefoon met abonnement gekocht bij odido.

Ik ben momenteel buiten europa maar ik kan niet verbinden met een provider, mijn telefoon leest mijn simkaart (kan de simcode invullen namelijk) maar verder verbind het niet.

Ook met een andere simkaart in mijn telefoon heb ik dit probleem terwijl die simkaart bij iemand anders wel werkt

Als ik via instellingen-about-network kijk staat er “phone not allowed” hoe kan ik dit oplossen?

Ik probeer iemand van odido via de chat te bereiken maar ik word door verwezen dat ik moet bellen, wat uiteraard niet kan door dit probleem.

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 19 March 2024, 13:29

Bekijk origineel

7 reacties

Ook met een andere simkaart in mijn telefoon heb ik dit probleem terwijl die simkaart bij iemand anders wel werkt

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Rik, van harte welkom op de Community! Tof dat je momenteel buiten Europa verblijft. Ik hoop voor een leuke reden. Ik heb direct met je meegekeken. Je simkaart is in ieder geval niet geblokkeerd, echter heb je wel een actieve bundel nodig voor in het land waar je bent. Ik zie dat je in Azerbeidjan (Roze Zone) bent. 

Heb je de gelegenheid om via en wifi-netwerk in te loggen op Mijn Odido? Via deze pagina zie je alle GB aanvullers: GB's aanvullen | Odido

Anders kan ik er ook een voor je activeren, zodat je snel weer verbonden bent. In de Roze Zone bieden we 3 bundels aan:

  • Small (50MB). 31 dagen geldig voor € 9,99
  • Medium (150MB). 31 dagen geldig voor € 20,00
  • Large (300MB). 31 dagen geldig voor € 30,00

Laat je het me weten of het lukt of dat ik een van de bundels voor je moet activeren? Ik hoor het graag van je! 😄

hi Marciano, bedankt voor de reactie.

momenteel zit het probleem niet bij het niet hebben van een datapakket lijkt me, ik kan namelijk al niet eens verbinden met een provider en heb dus geen service. bellen of smsen is dus ook niet mogelijk ( ook al zou dit uiteraard tegen een hogere tarief zijn)

mijn partner heeft ook odido en die kon wel haar odido simkaart gebruiken voor eventueel bellen in het geval van nood.

daarnaast waren we drie weken geleden in egypte waar we allebei wel gewoon service hadden.

ook hebben we twee lokale simkaarten gekocht die beide wel werken in haar telefoon maar niet in de mijne.

hopelijk kunnen jullie mij verder helpen

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Rik, kan je handmatig verbinding maken met het netwerk Azercell? Misschien is het nodig om je netwerkinstellingen te resetten. Mocht dit niet helpen, dan heb je toch echt een van de bovenstaande bundels nodig. Wat voor abonnement heeft je partner? Wellicht zit hier precies een verschil in de bundel en voorwaarden in het buitenland. Bijvoorbeeld oud Tele2, Go en het nieuwe Hello. Een lokaal simkaartje is in dit geval ook een goed alternatief. Apart dat 'ie niet in jouw toestel werkt, maar wel in die van je partner. Er zit namelijk geen simlock op je toestel als je deze ook van ons hebt. Ik kan je hier niet bij helpen, omdat het niet over onze simkaart gaat. Ik gok dat het aan je toestelinstellingen ligt en anders raad ik je aan terug te gaan naar de verkoper van de simkaart. Ik hoop dat je eruit komt!

hi Marciano

 

helaas lukken die opties ook niet

gevoelsmatig ligt het aan het aan het feit dat mijn telefoon zegt “phone not allowed” en dat er een soort van externe blokkade is opgezet

https://discussions.apple.com/thread/255186270?sortBy=best

kwam dat ook tegen in onderstaande link. 

ik heb ondertussen een reset gedaan op mijn telefoon, hierna werkte het simkaartje voor ongeveer een minuut, zelfs inclusief internet, echter viel dit hierna weg en al snel ook weer de no service.

ondertussen heb ik geen idee meer wat ik nog meer kan doen

Ook in deze link zie ik dat de PRL 1 niet zou kloppen

https://discussions.apple.com/thread/8398293?sortBy=best

Reputatie 7
Badge +9

Hi Rik, ik heb de 'Phone not allowed’ melding nagevraagd bij mijn collega's, maar er ringt niet direct een belletje. Heb je een screenshot van de melding voor me?

Ik heb ook meteen zitten Googlen en wil je eens kijken of er een netwerk provider blokkade actief is: Instellingen > Algemeen > Info > Aanbiedervergrendeling / Settings > General > About > Network Provider Lock. Wellicht dat we hiermee meer duidelijkheid krijgen!

 

Reageer