Beantwoord

Gesprek mislukt

  • 13 February 2024
  • 5 reacties
  • 94 Bekeken

Tijdens bellen wordt na een paar seconden de verbinding verbroken en krijg ik de melding, Gesprek mislukt. Ik kan wel gebeld worden dat gaat wel goed, hoe los ik dit op ??

icon

Beste antwoord door Willemt158 15 February 2024, 07:16

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Willemt158, gaat dit om een mobiel gesprek of om de vaste lijn? Indien het om de vaste lijn gaat, loop de onderstaande stappen door, daarmee zou je 99 procent van de problemen moeten kunnen oplossen:

  1. Zit er toevallig een ‘splitter’ tussen de (telefoon)kabel? Het gaat dan specifiek om de verbinding tussen de VOIP-poort op het modem (achterop) en het moedertoestel van de vaste telefoon. Vroeger was het namelijk gebruikelijk om de ISDN lijn (voorloper van DSL) te splitsen door een splitter. Deze splitter is niet van toegevoegde waarde en kan mede door ouderdom stuk gaan. 

    Splitters kunnen er zo uitzien (de kleur kan ook zwart zijn):

 

 

  1. Welk merk vaste telefoon gebruik je? Is het toevallig een Panasonic? 
  2. Probeer eens om de vaste lijn van VOIP-poort één naar VOIP-poort twee om te zetten (en vice versa). 
  3. Zou je kunnen bellen naar 085-7732598 en dan tijdens het gesprek de toets <5> kunnen indrukken? Hoor je tijdens het gesprek “FIVE” uitgesproken worden? 

Indien de laatste checks ook geen oplossing verschaffen, zet ik het door naar onze vaste lijn specialisten.

Ik heb aan de hand van het type toestel nog even zitten neuzen en ik kom de volgende instellingen tegen voor de telefoon, dat zouden we nog kunnen proberen:

Je kan het type netwerk selecteren, als je deze instelling probeert welke opties worden er dan aangegeven?

  1. Druk op MENU/OK.
  2. Selecteer [Services] > [Netwerktype] en druk vervolgens op MENU/OK.
  3. Selecteer een netwerktype en druk op MENU/OK.
  4. De instelling wordt opgeslagen.

De andere optie die ik heb gevonden gaat over de kiesmodus. Kies hier voor de optie ‘DTMF’.

  1. Druk op MENU/OK.
  2. Selecteer [Services] > [Kiesmodus] en druk op MENU/OK om te bevestigen.
  3. Selecteer de kiesmodus DTMF en druk vervolgens op MENU/OK om te bevestigen.
  4. De instelling wordt opgeslagen.

 

Dank voor je reactie

 

Het gaat om een mobiele telefoon, Iphone 13 pro max, 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Willem, in dat geval help ik je graag verder! Wat apart dat alles wel goed gaat als je gebeld wordt, maar niet als je zelf naar iemand belt. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat je op dit moment in Duitsland zit. Heb je dit probleem sinds dat je in Duitsland bent of had je het eerder ook al in Nederland? Ik heb dit eerder gezien en bij de één werkte het vanzelf de volgende dag weer, bij de ander was een nieuwe simkaart de oplossing. Werkt het vandaag toevallig weer wel voor jou?

Laten we een aantal dingen controleren:

  • Ben je verbonden met een van deze netwerken: Telefonica, Telekom of Vodafone? Mocht het niet werken, probeer dan de andere providers ook even.
  • Werkt internet wel?
  • Reset je netwerkinstellingen. Dit doe je in de instellingen van je toestel.
  • Mocht bovenstaande niet werken, heb je dan iemand in de buurt met wie je een kruistest kan doen? Hierbij stop je jouw simkaart in een ander toestel. Lukt het dan wel, dan ligt het in ieder geval niet aan je simkaart. Dan zit er iets niet goed in de instellingen van je toestel.

Werkt het ook niet in een ander toestel, dan is de kans groot dat het aan je simkaart ligt. Bestel dan via Mijn Odido een nieuwe simkaart. Deze ontvang je binnen 3 dagen op je adres in Nederland.

Laat je het me weten wat er uit bovenstaande komt?

Hoi Willem, in dat geval help ik je graag verder! Wat apart dat alles wel goed gaat als je gebeld wordt, maar niet als je zelf naar iemand belt. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat je op dit moment in Duitsland zit. Heb je dit probleem sinds dat je in Duitsland bent of had je het eerder ook al in Nederland? Ik heb dit eerder gezien en bij de één werkte het vanzelf de volgende dag weer, bij de ander was een nieuwe simkaart de oplossing. Werkt het vandaag toevallig weer wel voor jou?

Laten we een aantal dingen controleren:

  • Ben je verbonden met een van deze netwerken: Telefonica, Telekom of Vodafone? Mocht het niet werken, probeer dan de andere providers ook even.
  • Werkt internet wel?
  • Reset je netwerkinstellingen. Dit doe je in de instellingen van je toestel.
  • Mocht bovenstaande niet werken, heb je dan iemand in de buurt met wie je een kruistest kan doen? Hierbij stop je jouw simkaart in een ander toestel. Lukt het dan wel, dan ligt het in ieder geval niet aan je simkaart. Dan zit er iets niet goed in de instellingen van je toestel.

Werkt het ook niet in een ander toestel, dan is de kans groot dat het aan je simkaart ligt. Bestel dan via Mijn Odido een nieuwe simkaart. Deze ontvang je binnen 3 dagen op je adres in Nederland.

Laat je het me weten wat er uit bovenstaande komt?

 

Goedemorgen

 

Het probleem doet zich voor in Nederland, en met tussenpozen, Vanmorgen nog even getest en deed het weer gewoon

Het is nu 2 keer voorgekomen dat ik niet kan bellen. Ik houd het wel in de gaten en zal dit weekend nog een kruistest doen, Dank voor het meedenken

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Willem, fijn dat 'ie het nu weer doet en ik hoop dat vanaf nu blijft werken! Mocht het weer voorkomen dat je niet kan bellen, dan bestellen we gewoon een nieuwe simkaart voor je. Ik gok dat we het probleem daarmee volledig oplossen. Houd me maar op de hoogte als het nog een keer gebeurd en wat er uit de kruistest komt. Ik sta dan uiteraard klaar om je te helpen! 😄

Reageer