Beantwoord

in het buitenland, pukcode nodig maar niet geregistreerd op My T-Mobile

  • 20 August 2023
  • 8 reacties
  • 156 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Me simkaart is geblokkeerd in het buitenland. Ik kan t mobile niet contacteren op een zondag en ook is mijn abbo niet geregistreerd in my t mobile

icon

Beste antwoord door eric 20 August 2023, 14:05

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Mchoua  Wat is de rede dat je kaart is geblokkeerd? Heb je een betalingsregeling of achterstand? Te veel data gebruikt over de grens? Wat is er aa; de hand?

3 keer verkeerde code ingevoerd. Sorry bedoelde simlock

Reputatie 7
Badge +14

Oei @Mchoua  Dat is niet best.  Bij mij staat de pukcode in mijn telefoon.

Gebruik je ook de app van TM niet?  

Kan je naar een TM shop gaan waar je bent? Hoelang ben je nog in het buitenland?

 

Ook al had je wel t-mobile dan kon je ook niet aan je puk code komen, want om in te loggen in je t-mobile wordt je 2FA naar je telefoon gestuurd, waar je dus niet in kunt, dus had je niet in kunnen loggen om je puk code op te zoeken.
Als je puk code in je telefoon staat kun je er ook niet bij, want er kan niet in de telefoon gekomen worden.
Als je de app hebt kun je die niet opstarten, want je kunt niet in je telefoon komen.
Buitenlandse t-mobile shops hebben naar alle waarschijnlijkheid geen toegang tot de t-mobile Nederland systemen.

Dus de enige opties zijn het kaartje waar je simkaart in zat (en die heb je waarschijnlijk niet bij je), wachten tot hier na het weekend iemand van t-mobile contact met je opneemt, of maandag met de telefoon van iemand anders naar de klantenservice bellen. Er zal wal een strenge identiteitscheck gedaan worden!

Reputatie 7
Badge +14

@Shilka  onzin met de app krijg je geen 2FA in mobiel 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Mchoua 

Als je de PUk code van de simkaart kwijt bent kun je WEL inloggen in je telefoon.  Dat is een andere code die los staat van je simkaart. Je kunt gewoon je sim uit de telefoon halen :) In de telefoon kun je dus de PUK code in een geheime notitie opslaan. Dan hoef je niet meer op my-tmobile in te loggen om je sim weer te unlocken. 

Oh ik dacht dat als je drie keer de verkeerde code invoerde dat je alleen een scherm krijgt waar je de pukcode moet invoeren,  zonder dat je verder kan als je dat niet doet. Tenminste , zo was het op mijn  telefoon toen ik dit had, maar dat was wel een oudje. (EDIT: oh wacht, die had nog een simlock, daar zal het verschil in zitten!)

En ik weet wel dat de app geen 2FA code verstuurd, maar als die app op de telefoon staat waarvan de sim geblokkeerd is, dan doet de app het toch niet meer omdat deze geen verbinding heeft? Of maakt dat niet uit? Want in mijn account moet de pukcode altijd ‘opgehaald’ worden als ik die opvraag.  Als dat in de app niet meer hoeft zet ik de app er ook weer op als deze ook offline werkt :)

Weer wat geleerd!
 

Maar goed, er is in dit geval geen account, dus ook geen app waar op ingelogd is, dus zal het toch kaartje of medewerker worden?

eidit: @eric  bedankt dat je toch weer tegen me spreekt, ik vind je veel leuker als je gewoon behulpzaam bent zoals nu, haha.

 

 

Je kan natuurlijk wel de app inkomen want ik heb een buitenlandse kaartje op dit moment maar morgen ben ik in europa dan doet mijn buitenlandse kaartje niet meer. Handig trouwens om je pukcode op te slaan op je telefoon ! Ik zal morgen wel even bellen met T mobile toch bedankt voor jullie hulp 

Reageer