Kan niet gebeld worden, en nee "geen blokkades"

  • 29 January 2024
  • 3 reacties
  • 123 Bekeken

Sinds mijn overstap naar odido met nummerbehoud kunnen bepaalde nummers mij niet bellen (nummer met kpn netwerk) probleem speelt zich al een paar maanden, en nog geen oplossing, ik heb een nieuwe simkaart gekregen van odido maar tevergeefs, ik kan ze wel bellen.

Heb meerdere malen contact gehad hierover, nogmaals ik heb van alles geprobeerd en nee ik heb niks geblokkeerd, 

In Duitsland ontvang ik wel de oproep van de nummer die mij in Nederland niet kan bellen, dus het is een netwerkprobleem.

En het gaat helaas om meedere nummers die mij niet kunnen bereiken, ik vind het erg vervelend en vindt dat ik door iedereen zonder problemen gebeld moet kunnen worden, en vooral door mijn partner waar het probleem zich afspeelt 

Odido kom alsjeblieft met een oplossing.

Marciano van Odido 3 maanden geleden

Hi Archie, welkom op de Community! Je moet natuurlijk gewoon altijd door iedereen gebeld kunnen worden. Ik heb direct meegekeken en ik zie dat het om KPN nummers gaat en dat mijn collega KPN heeft gemaild om dit te controleren en waar nodig op te lossen. Ik zie verder geen reactie vanuit KPN, dus ik heb mijn collega direct een bericht gestuurd met de vraag of KPN ooit nog heeft gereageerd. Zodra ik een reactie heb, hoor je het direct van mij. 

Even voor mijn beeldvorming: wat krijgen de bellers precies te horen als ze je proberen te bellen? En apart dat het in het buitenland weer wel werkt. Ik zit even hardop mee te denken. Kan je eens testen of je partner je in Nederland kan bereiken met +316 voor je telefoonnummer i.p.v. 06? 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Archie, welkom op de Community! Je moet natuurlijk gewoon altijd door iedereen gebeld kunnen worden. Ik heb direct meegekeken en ik zie dat het om KPN nummers gaat en dat mijn collega KPN heeft gemaild om dit te controleren en waar nodig op te lossen. Ik zie verder geen reactie vanuit KPN, dus ik heb mijn collega direct een bericht gestuurd met de vraag of KPN ooit nog heeft gereageerd. Zodra ik een reactie heb, hoor je het direct van mij. 

Even voor mijn beeldvorming: wat krijgen de bellers precies te horen als ze je proberen te bellen? En apart dat het in het buitenland weer wel werkt. Ik zit even hardop mee te denken. Kan je eens testen of je partner je in Nederland kan bereiken met +316 voor je telefoonnummer i.p.v. 06? 

Hi Archie, welkom op de Community! Je moet natuurlijk gewoon altijd door iedereen gebeld kunnen worden. Ik heb direct meegekeken en ik zie dat het om KPN nummers gaat en dat mijn collega KPN heeft gemaild om dit te controleren en waar nodig op te lossen. Ik zie verder geen reactie vanuit KPN, dus ik heb mijn collega direct een bericht gestuurd met de vraag of KPN ooit nog heeft gereageerd. Zodra ik een reactie heb, hoor je het direct van mij. 

Even voor mijn beeldvorming: wat krijgen de bellers precies te horen als ze je proberen te bellen? En apart dat het in het buitenland weer wel werkt. Ik zit even hardop mee te denken. Kan je eens testen of je partner je in Nederland kan bereiken met +316 voor je telefoonnummer i.p.v. 06? 

Hoi Marciano,

Bedankt voor je reactie, Dat hebben we ook geprobeerd, maar helaas. Ik heb echt van alles geprobeerd, en snap niet waaraan het ligt. 

Ik vermoed dat het om een netwerk probleem gaat tussen KPN en 't mobile

Hoop alsnog dat het snel wordt opgelost, en hou me a.u b op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Archie, geen dank! Goed dat je dit ook al hebt geprobeerd, maar wat een aparte situatie. Ik heb een reactie ontvangen van mijn collega. KPN heeft de routeringen bekeken voor zowel Mobiel als Thuis en dit staat allemaal goed. Ik lees dat ze ook een testcall hebben gedaan vanaf een KPN mobiel nummer en dat deze wel gewoon werkte en doorkwam. 

Het enige waar ik nog aan zit te denken is om wellicht de nummers die je proberen te bellen uit je telefoon te verwijderen en opnieuw toe te voegen aan je adresboek en zij hetzelfde met jouw nummer. Ze bellen je ook niet op anoniem? Dat je anonieme bellers blokkeert?

Niet leuk om te zeggen, maar ik ben bang dat ik je hier niet meer verder mee kan helpen. Ze hebben het natuurlijk wel al getest, maar wie weet vind je op de KPN Community iets dat je toch verder helpt!

Reageer