Beantwoord

Krijg multisim en esim niet geactiveerd

  • 9 April 2023
  • 7 reacties
  • 335 Bekeken

krijg multisim en esim niet geactiveerd en vertrek morgenochtend naar het buitenland. Gelukkig werkt mijn fysieke sim nog maar dit was niet de setup die ik in gedachte had.

Eerst multisim voor apple watch geactiveerd. Verbind wel maar ontvangt geen internet. Vervolgens leer ik dat dual sim niet combineert met multisim en zodoende maar esim voor mijn telefoon aangeschaft en deze verbind vervolgens ook niet.

Ik heb dit eerder gehad met alleen de telefoon en vervolgens voor dual sim gekozen. Hopelijk kan dit gefixt worden zonder winkel want ik ben nu nog netjes in nederland.

help

icon

Beste antwoord door eric 9 April 2023, 17:12

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @gerrie-b , welkom bij de communuty.

Het lijkt me goed dat we eest even wat termen benoemen. De “chaos” van de verschillende type mogelijkheden in jouw post maakt een oplossing heel lastig.

  1. E-sim. Is een virtuele simkaart die op je Apple geladen kan worden in “slot 1”. Dit kent dezelfde features en mogelijkheden toe aan je Apple telefoon als een fysieke kaart in “slot 2” 
  2. Duo sim. Deze kan alleen worden afgenomen als 2 fysieke simkaarten. Geen combi van e-sim met fysieke sim is mogelijk. De twee fysieke simkaarten zijn een exacte kopie van elkaar. Bedoeld om NAAST elkaar te gebruiken in bijvoorbeeld een auto en een telefoon. De sims kunnen niet tesamen actief zijn. Als je 2 apparaten aanzet zal alleen het laatst aangemelde apparaat op het netwerk functioneren en op dat toestel komen dan alleen de inkomende oproepen binnen.
  3. Multi Sim. Dit is 1 e-sim of virtuele kaart voor in een telefoontoestel en een virtuele kaart om op een watch te laden. T-Mobile ondersteund Apple en Samsung watches. Het zijn unieke sims, kunnen dus tegelijk actief zijn, je wordt op beide sims tegelijk gebelt (T-Mobile verzorgt twinning van de oproep) en ze maken gebruik van dezelfde spraak en databundel.

 

De beste volgorde om van 1 fysieke simkaart in je telefoon naar een E-sim in je telefoon en een multisim in je watch te gaan is;

  1. Eerst je telefoon in orde maken met E-sim
  2. Dan voor je smartwatch een multi sim aanschaffen.

Ik kan niet inschatten wat je nu precies gedaan hebt en waar het eventueel vast zit. Maar als je het niet zelf krijgt opgelost. Waar je voorzichtig mee moet zijn is dat je fysieke sim op een gegeven moment wordt ge-deactiveerd en daarna de s-sim wordt geactiveerd. Als het daar mis gaat heb je geen toegang meer tot het netwerk. Dan is het bezoeken van een winkel de enigste andere oplossing.

Hoi @gerrie-b , welkom bij de communuty.

Het lijkt me goed dat we eest even wat termen benoemen. De “chaos” van de verschillende type mogelijkheden in jouw post maakt een oplossing heel lastig.

  1. E-sim. Is een virtuele simkaart die op je Apple geladen kan worden in “slot 1”. Dit kent dezelfde features en mogelijkheden toe aan je Apple telefoon als een fysieke kaart in “slot 2” 
  2. Dual sim. Deze kan alleen worden afgenomen als 2 fysieke simkaarten. Geen combi van e-sim met fysieke sim is mogelijk. De twee fysieke simkaarten zijn een exacte kopie van elkaar. Bedoeld om NAAST elkaar te gebruiken in bijvoorbeeld een auto en een telefoon. De sims kunnen niet tesamen actief zijn. Als je 2 apparaten aanzet zal alleen het laatst aangemelde apparaat op het netwerk functioneren en op dat toestel komen dan alleen de inkomende oproepen binnen.
  3. Multi Sim. Dit is 1 e-sim of virtuele kaart voor in een telefoontoestel en een virtuele kaart om op een watch te laden. T-Mobile ondersteund Apple en Samsung watches. Het zijn unieke sims, kunnen dus tegelijk actief zijn, je wordt op beide sims tegelijk gebelt (T-Mobile verzorgt twinning van de oproep) en ze maken gebruik van dezelfde spraak en databundel.

 

De beste volgorde om van 1 fysieke simkaart in je telefoon naar een E-sim in je telefoon en een multisim in je watch te gaan is;

  1. Eerst je telefoon in orde maken met E-sim
  2. Dan voor je smartwatch een multi sim aanschaffen.

Ik kan niet inschatten wat je nu precies gedaan hebt en waar het eventueel vast zit. Maar we kunnen in iedergeval nu “dezelfde” termen gebruiken. Als je een dual sim hebt besteld, dan zit je echt vast want dat valt niet te combineren met E-sim en/of Multisim.

De termen zijn on point en de uitleg ook.

 

1 Had ooit issues met esim en toen voor dual sim gekozen.

2 nu apple watch cellular gekocht dus idd EERST mijn watch op multisim gezet

3 Daarna deed watch internet het alsnog niet, dus VERVOLGENS mijn esim (slot 1) aangevraagd en geprobeerd te installeren. Slot 2 (fysieke sim) uiteraard verwijderd. De esim is nog steeds aan het activeren...

Reputatie 7
Badge +14

Wat bedoel je nu precies met DUAL sim? Want de uitleg van T-Mobile is dat dit een E-sim is van T-Mobile en een fysieke simkaart van een andere operator OF andersom in hetzelfde toestel.

Als je primary E-simkaart van een andere provider is, dan gaat het niet goed als je dan een MUltisim met de secundaire fysieke sim wilt koppelen.

Check anders nog eens de support pagina;s van Apple. Het multisim activatie proces is volledig onder controle van Apple en misschien dat daar nog wat tips en truuks staan.

alles is van t-mobile. Ik wilde ooit 2 telefoons actief hebben op hetzelfde abbo. Probeerde dit middels esim maar was in principe dezelfde shitshow qua installatie als wat ik nu op enkel mijn telefoon ervaar. Zodoende heb ik destijds voor dual sim gekozen en dat is de basis van wat ik tot gisteren had. Beide simkaarten zijn uit de toestellen gehaald voordat ik mijn vervolg inzette. 

 

Dit is dus het vervolg:

1 nu apple watch cellular gekocht dus idd EERST mijn watch op multisim gezet

2 Daarna deed watch internet het alsnog niet, dus VERVOLGENS mijn esim (slot 1) aangevraagd en geprobeerd te installeren. Slot 2 (fysieke sim) uiteraard verwijderd. De esim is nog steeds aan het activeren...

Reputatie 7
Badge +14

Zoals ik al aangaf, een duo simkaart is niet te combineren als e-sim en fysieke sim. Dual sim is een telefoon feature. Dat je twee verschillende abonnementen in 1 telefoon kwijt kan.

Maar goed, het is lastig als je niet in de t-mobile systemen kan kijken wat er voor jouw nummer nu allemaal actief staat. Het is helaas Pasen, dus is klantenservice beperkt en de winkels vandaag gesloten.

van duosim naar esim+multisim dan, potato potato. Allemaal leuk en aardig dat het gesloten is maar je vertelde me dat er een volgorde is om het eea aan te sluiten. De hamvraag is waarom tmobile dan geen veiligheidsvragen inbouwt als ze maar al te goed weten wat de workflow moet zijn ten aanzien van wat eerst te installeren...

Reputatie 7
Badge +9

Hi @gerrie-b 

Ik heb je ook in dit topic van een reactie voorzien. Als je mij je gegevens stuurt dan kan ik met je meekijken je beter helpen. Ik zie je bericht graag tegemoet!

Reageer