Beantwoord

Mobiel netwerk persoonlijk nummer wijzigen

  • 7 March 2024
  • 5 reacties
  • 79 Bekeken

Reputatie 2

Ik ben overgestapt naar Odido en alles bevalt me prima.
Ben in het bezit van een iPhone 13 Pro Max en heb de eSIM van Odido erin geplaatst omdat ik overgestapt ben met nummerbehoud. Dan krijg je bij Odido een tijdelijk nummer en dat nummer gaat dan weg en dan komt mijn nummer daar voor in de plaats. 

Alles gaat goed en ik ben bereikbaar onder mijn eigen 06 nummer, die ik heb meegenomen. Maar nu valt mij op dat ik bij Mobiel Netwerk mijn eigen nummer niet zie staan. Er staat bij/onder SIMKAARTEN: Persoonlijk en dan het tijdelijke 06 nummer van Odido. Ik zou daar graag mijn eigen 06 nummer willen zien staan en niet dat tijdelijke nummer, want dat werkt toch niet.

Iemand die mij kan helpen hoe ik dit nummer kan aanpassen?

icon

Beste antwoord door MobielApple 8 March 2024, 17:07

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @MobielApple, superfijn dat je naar ons bent overgestapt en dat alles goed bevalt, ik heet je van harte welkom! Wat gek dat je het tijdelijk nummer in de instellingen van je toestel nog steeds ziet staan, dat zou niet moeten. Het klinkt misschien vragen naar de bekende weg, maar had je al wel eens je toestel opnieuw opgestart? Vaak heeft je simkaart/toetsel een reset nodig nadat je nummer is overgezet. Zou je dan ook je simkaart even eruit willen halen en opnieuw willen plaatsen en daarna je toestel opnieuw willen opstarten? 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een paar dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Aan je naam te zien, vermoed ik dat je gebruikmaakt van een iPhone haha. Bij een iPhone kan dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Ik verneem graag of dit heeft geholpen! 

Reputatie 2

Ik verneem graag of dit heeft geholpen! 

Hoi @Pharwin van Odido 
Jij mag niet meer raden naar welk toestel ik heb 😋
Het aan/uitzetten heb ik natuurlijk al meerdere keren geprobeerd maar dat levert niets op. Ik heb zojuist de netwerkinstellingen een herstel gegeven en ook dat werkt niet. Blijf nog altijd het tijdelijke 06 nummer in beeld zien staan bij eSIM gegevens. Als ik iemand bel dan zie ik wel gewoon mijn eigen 06 nummer. 

En software is prima up-to-date, ik heb nu iOS 17.4 op mijn iPhone. Wat zou het nog meer kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi MobielApple, @Pharwin van Odido  is van de Samsung, bij hem moet je niet zijn voor iPhone vragen! 😉

Ik, als Apple gebruiker, help je hier graag mee verder. Het kan soms voorkomen dat na nummerbehoud het tijdelijke 06-nummer getoond wordt. Je kan dit gemakkelijk oplossen op de volgende manier: Ga naar Instellingen > Telefoon > Mijn nummer. Hier kan je je nummer handmatig en gemakelijk aanpassen. Laat je het me weten of het is gelukt? 

 

Reputatie 2

Hoi MobielApple, @Pharwin van Odido  is van de Samsung, bij hem moet je niet zijn voor iPhone vragen! 😉

Ik, als Apple gebruiker, help je hier graag mee verder. Het kan soms voorkomen dat na nummerbehoud het tijdelijke 06-nummer getoond wordt. Je kan dit gemakkelijk oplossen op de volgende manier: Ga naar Instellingen > Telefoon > Mijn nummer. Hier kan je je nummer handmatig en gemakelijk aanpassen. Laat je het me weten of het is gelukt? 

 

 

@Marciano van Odido 
Dan had hij eigenlijk niet moeten reageren 🤭😜. Maar goed, hij en ik hebben er nu van geleerd want jij hebt gelijk. Het ging op deze manier een makkelijk. 

Je bent geweldig en super bedankt voor het juiste antwoord 👍😊. En toch nog een bedankje aan Pharwin 😁. Alle hulp is altijd fijn! 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Hahaha, vroeg of laat moet 'ie gewoon over op iPhone! 😜

Graag gedaan en jij ook super bedankt voor je mooie bericht. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 

Reageer