Beantwoord

Nieuwe telefoons geen netwerk

  • 11 February 2024
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb voor mijn kinderen twee nieuwe telefoons gekocht. Geen merk, maar type is S22 uit China. Simkaarten overgestoken van oude telefoons. Geen netwerk.

eigen kpn simkaart en een simyo simkaart geprobeerd. Beide werken zonder problemen. 
probleem voorgelegd bij Odido. Die stelde voor nieuwe simkaarten aan te vragen aangezien het nog tele2 kaartjes waren.

ontvangen en geactiveerd. Nog steeds geen netwerk.

naar odido winkel gegaan. Die hebben even gekeken. Hadden geen oplossing. 
beste wat ik kon doen : bellen met Odido en verhaal voorleggen en vragen of contract voortijdig beëindigt kan worden. En dan ergens anders een abonnement aangaan. 
kan toch niet zijn dat ik de enige ben met dit probleem en dat ze dit niet op kunnen lossen bij Odido. 

icon

Beste antwoord door eric 11 February 2024, 23:12

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als deze goedkope telefoons alleen 2G ondersteunen,  dan is dat een technologie die alleen Vodafone en Kpn in 2024 nog ondersteunen.  Odido ondersteund nog legacy 3G, wat Kpn en Vodafone al hebben uitgezet. 

Dus leuk idee dit soort telefoons, maar zonder VoLTE/4g Bellen ondersteuning zullen ze maar kort gebruikt kunnen worden in Nederland. 

Hallo Eric

 

als ik mijn kpn simkaart insteek komt er netjes 5G bovenaan in beeld te staan. Dus telefoons zijn netjes 4G en 5G. Dus daar ligt het niet aan

Hi, 

Geen zorgen, ik ga je hiermee helpen! Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd! Daar vraag ik wat meer info over de toestellen op. Ik help je daar graag verder. 

Reageer