Odido bereik USA?

  • 12 September 2023
  • 9 reacties
  • 315 Bekeken

Hallo,

 

Al langer was bekend dat T-mobile problemen had met verbinding in de USA, waar dit bij Tele2 beter ging. Welk netwerk gaat Odido gebruiken?
Mogen wij verwachten dat de verbinding in USA nu beter gaat?

Marciano van Odido 5 maanden geleden

Hoi @Stanlines, tof dat je in de USA zit! Ik zie wel een Large 2GB bundel in Mijn Odido staan, echter wordt deze niet gebruikt of kan deze niet gebruikt worden. Ik wil graag een paar opties met je doorlopen om dit op te lossen, maar allereerst een belangrijke vraag: Gebruik je toevallig een iPhone 12 of iPhone 13?

Gebruik je geen iPhone 12 of 13, probeer dan het volgende:

  •  Schakel 4G en VoLTE bellen uit in de toestelinstellingen
  • Selecteer het 3G netwerk in de toestelinstellingen. (Bij een iPhone, selecteer 3G; bij een Android toestel, selecteer 3G 2G automatisch verbinden)
  • Open nu een website via je browser (Wifi moet uitstaan)
  • Mocht het nu nog niet lukken, dan blokkeer ik je simkaart voor 1 minuut

Laat het me maar weten!

 

 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Odido gebruikt net als Tele2 het netwerk vanuit het vroegere T-Mobile (nu dus Odido) 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Trippl3 ,

Tele2 en T-mobile gebruikten dezelfde roaming overeenkomsten. Dat geldt ook voor Odido.

Op de website zie je van welke netwerken je gebruik kan maken.

Wat een groot verschil is met de “ oude”  situatie is dat je nu ook 4G bellen hebt op het T-mobile USA netwerk. Omdat in de USA 2G en 3G steeds minder beschikbaar is was het soms niet mogelijk te bellen, ondanks goed 4G bereik. Dat is nu dus wel mogelijk.

 

Hoi,

Ik ben nu in de USA.  Waar ik voorheen met tele2 altijd een sms kreeg om een bundel te kopen (laatste keer in mei 2023) krijg ik nu (2 november 2023) helemaal geen sms om een bundel te kopen. 

Ik heb ook gewoon sms met GROEN L gestuurd naar  1280, en ook nog steeds niks gehoord, gekregen of kunnen internetten via bundel.  

 

Met handmatig instellen t-mobile USA en AT-T krijg ik de melding dat ik wel aangemeld ben op netwerk, maar ik heb nog steeds geen bundel ontvangen

1) werkt het sowieso niet meer voor oud-Tele2 gebruikers in de USA?

2) ik heb nu sms GROEN L verstuurd, is niks mee gebeurd. Als ik nu in NL aankom wordt het geld dan toch afgeschreven? 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Stanlines, tof dat je in de USA zit! Ik zie wel een Large 2GB bundel in Mijn Odido staan, echter wordt deze niet gebruikt of kan deze niet gebruikt worden. Ik wil graag een paar opties met je doorlopen om dit op te lossen, maar allereerst een belangrijke vraag: Gebruik je toevallig een iPhone 12 of iPhone 13?

Gebruik je geen iPhone 12 of 13, probeer dan het volgende:

  •  Schakel 4G en VoLTE bellen uit in de toestelinstellingen
  • Selecteer het 3G netwerk in de toestelinstellingen. (Bij een iPhone, selecteer 3G; bij een Android toestel, selecteer 3G 2G automatisch verbinden)
  • Open nu een website via je browser (Wifi moet uitstaan)
  • Mocht het nu nog niet lukken, dan blokkeer ik je simkaart voor 1 minuut

Laat het me maar weten!

 

 

Hoi! Dank voor je reactie, ik heb een Samsung S20fe. 

Ik heb nog steeds geen sms ontvangen over mijn data bundel, ik kan deze ook niet gebruiken. Ik zit alleen op gratis wifi netwerken op dit moment, en heb inmiddels een lokale SIM kaart aangeschaft, dus de Tele2/Odido sim-kaart zit sinds gisteren niet meer in mijn telefoon.

Ik blijf nog maar tot 10 november in de USA. Ik ben er volgende maand echter weer voor een week. 

De large bundel (data) had ik inderdaad besteld via sms, in de hoop dat het zou werken (de vorige keer werkte het ook en kreeg ik van alles vooraf en achteraf bevestiging-smsjes. Maar ik kreeg daar dus deze keer geen bevestiging van en wat ik ook probeerde ( aan en uit/reset/sim kaart in telefoon van reispartner), ik kreeg geen bevestiging dat ik in de USA was, of dat ik een L data bundel had besteld...

Reputatie 7
Badge +14

Check eens wat je ziet in de nieuwe Odido app!

 

Check eens wat je ziet in de nieuwe Odido app!

In de app staat:

Hallo, je bent in de Verenigde Staten. Wil je zorgeloos internetten? Koop dan een voordelige internet op reis bundel

Koop internet op reis (als link)

Als ik dan op de link klik staat er:

Op dit moment zijn er geen databundels beschikbaar omdat er al een actief is. Zodra deze voor 100% verbruikt is, kun je weer een nieuwe aanschaffen. 

ik kan echter met de "gekochte" actieve bundel helemaal niets. De app zegt wel dat er een bundel actief is en..., die heb ik ook daadwerkelijk besteld.  Maar er is dus geen verbinding voor data beschikbaar. 

De vorige keren -met Tele2 nog als provider- was de data-verbinding er wel en al meteen na aankomst.  De welkomst-sms was er altijd en na aankoop van de databundel kreeg ik ook altijd de bevestiging per sms met alle details.  

Ik ben niet van telefoon veranderd, en ben ook in dezelfde staat (Californië) van aankomst als alle vorige keren. 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Wat voor telefoon heb je, kijk eens welke APN er in staat. Probeer anderd eens de APN

" smartsites.t-mobile.nl "

Reputatie 7
Badge +9

Hoi allemaal, laten we in dit topic verder praten!

 

Reageer