Opnieuw toevoegen eSIM

  • 12 October 2023
  • 3 reacties
  • 208 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Lang verhaal kort: ik heb via de Odido app een eSIM besteld. Netjes toegevoegd alleen geen service.

Met de klantenservice gebeld en kreeg een vaag verhaal dat de activatie ‘even kon duren’. Uiteindelijk de eSIM maar weer verwijderd. 

Op de laatste factuur zie ik nu wel de kosten (€5,09) gefactureerd en ik vind nog steeds niets terug in de app om de eSIM opnieuw toe te voegen.

Hoe zorg ik er voor dat ik alsnog met eSIM aan de slag kan?

ACM 6 maanden geleden

Hallo,

 

Wanneer je een E-SIM hebt aangevraagd, dien je deze na het volgen van alle stappen op het toestel, te activeren via Mijn Odido, de klanten omgeving. Let op, hierbij dien je wel nog je oude (e)simkaart te behouden; gezien de activatie verloopt middels een SMS-Verificatie. Het is nooit aan te raden om een E-SIM volledig uit je toestel te verwijderen, want dan moet er een nieuw profiel ingeladen worden (kost een hoop tijd/moeite/geld).  
 

Inzake de kosten, deze zou je gecrediteerd kunnen krijgen door te bellen naar de klantenservice, of wanneer een van de ‘moderators’ hier langs komen en je verder willen helpen.

 

Edit:

Hier is een handleiding te vinden: 

 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1

Hallo,

 

Wanneer je een E-SIM hebt aangevraagd, dien je deze na het volgen van alle stappen op het toestel, te activeren via Mijn Odido, de klanten omgeving. Let op, hierbij dien je wel nog je oude (e)simkaart te behouden; gezien de activatie verloopt middels een SMS-Verificatie. Het is nooit aan te raden om een E-SIM volledig uit je toestel te verwijderen, want dan moet er een nieuw profiel ingeladen worden (kost een hoop tijd/moeite/geld).  
 

Inzake de kosten, deze zou je gecrediteerd kunnen krijgen door te bellen naar de klantenservice, of wanneer een van de ‘moderators’ hier langs komen en je verder willen helpen.

 

Edit:

Hier is een handleiding te vinden: 

 

Dank voor de reactie! Als ik het goed begrijp zal ik een nieuwe aan moeten vragen met de hoop dat de vorige uit coulance gecrediteerd wordt?

Reputatie 7
Badge +9

Hi Bjorn, allereerst van harte welkom op de Community en tof dat je een eSIM wil gebruiken! @ACM geeft hier hele goede informatie, bedankt hiervoor! Het verwijderen van de eSIM kan wel een probleem geven. Als dit allemaal binnen de afgelopen 7 dagen is geweest, dan kan ik geen nieuwe eSIM voor je bestellen. Geen zorgen, mijn collega's in de Odido Shop kunnen deze gemakkelijk en snel voor je regelen. Stuur me even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kijk ik direct wat ik voor je kan doen! Houd er wel rekening mee dat de kans groot is dat ik je hiervoor moet vragen om langs een shop te gaan. Ik zie je berichtje graag tegemoet! 😄

Reageer