Beantwoord

Oproep mislukt

  • 4 December 2023
  • 7 reacties
  • 358 Bekeken

Sinds 3-12-2023 kan ik maar 14 seconden bellen of mobiel gebeld worden. Daarna klapt hij eruit met oproep mislukt. Heb wel 2 a 3 streepjes bereik. Opnieuw opstarten of SIM in oude IPhone verplaatsen helpt niet. Ik woon in Utrecht. Heeft iemand anders ook dit probleem?

icon

Beste antwoord door Mobiellisa 6 December 2023, 15:05

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Mobiellisa, ik zoek dit graag voor je uit! Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben!

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Je geeft aan dat je je SIM in een ander toestel hebt geplaatst. Heb je dan hetzelfde probleem of doet deze zich alleen voor in je huidige toestel? Als het probleem zich ook in een ander toestel voordoet, weet je dat het aan je simkaart ligt. Als het probleem zich niet voordoet in een ander toestel, dan weet je of het aan je toestel ligt. 

Ik verneem graag een reactie van je! 

Groetjes, 

Pharwin

Hallo @Mobiellisa, ik zoek dit graag voor je uit! Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben!

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Je geeft aan dat je je SIM in een ander toestel hebt geplaatst. Heb je dan hetzelfde probleem of doet deze zich alleen voor in je huidige toestel? Als het probleem zich ook in een ander toestel voordoet, weet je dat het aan je simkaart ligt. Als het probleem zich niet voordoet in een ander toestel, dan weet je of het aan je toestel ligt. 

Ik verneem graag een reactie van je! 

Groetjes, 

Pharwin

 

Net zo plotseling als het probleem kwam is het sinds gisteren middag opgelost. Had zelf al jouw tips al uitgeprobeerd en ook in mijn andere telefoon had ik hetzelfde probleem. Maar het werkt nu dus opeens weer. Dank voor je reactie. Ik had er 3 dagen last van.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Lisa, superfijn dat het weer werkt! Ik hoop en ga er vanuit dat het nu blijft werken, maar mocht het nog een keer gebeuren, dan is een nieuwe simkaart waarschijnlijk de beste oplossing. Goed dat je de tips ook had geprobeerd! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. We staan voor je klaar.

Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend! 😊

Het probleem is weer terug.

Reputatie 6
Badge +6

Het probleem is weer terug.

Hallo @Mobiellisa, dat is natuurlijk niet fijn en ik kijk graag met je mee naar een oplossing! Begrijp ik het goed dat je al een kruistest had uitgevoerd met je simkaart? Doet het probleem zich ook voor in een ander toestel? Dan ligt het vermoedelijk aan je simkaart! Als dat het geval is, ontvang ik graag een privébericht met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie. Dan kan ik eventueel een nieuwe simkaart voor je bestellen! 

Groetjes, 

Pharwin

Ja dat had ik al gedaan en heb net een nieuwe SIM gehaald en alles werkt gelukkig weer. Lag dus toch aan de SIM kaart. Dank voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Lisa, super dat je al een nieuwe simkaart hebt en dat alles weer werkt. Bedankt voor het laten weten en nog een hele fijne middag! 😄

Reageer