Oud Tele2 klanten worden als grofvuil behandeld

  • 26 September 2023
  • 6 reacties
  • 298 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Je ziet het al aan alle reacties op Trustpilot etc.. Alle klanten van Tele2 zijn goed te grazen genomen en opgelicht.

Het bereik is beroerd, de snelheid is opeens gelimiteerd op 10 Mbps (!), terwijl T-Mobile klanten wel het duurdere abonnement krijgen van 300 Mbps, voor het zelfde geld!

De kosten zijn omhoog gegaan ivm "inflatie correctie" (werd mij wijsgemaakt door de klantenservice) echter zijn de prijzen op de site LAGER dan wat er op mijn factuur staat

Je reinste oplichting en ik eis een terug betaling. Wij stappen over, wil niks meer met zulke praktijken te maken hebben.

Dan bel je de klantenservice om een half uur in de wacht te staan met iemand die vervolgens de hoorn er op gooit. Probeer je de chatbot die alleen kan zeggen dat er geen adviseurs beschikbaar zijn (maar weigert je in de wacht te zetten)
 

Marciano van Odido 7 maanden geleden

Hi AEK, allereerst van harte welkom op de Community! Merk je dat je verbinding op meerdere locaties minder is of op één locatie? Mocht het op één locatie zijn, controleer dan via onze dekkingskaart of er iets bekend is. Zo niet, dan kun je via die pagina ook een probleem melden. Mijn collega's gaan dan voor je aan de slag om dit te op lossen!

Wat betreft de inflatiecorrectie, dat is helemaal correct en vond bij Tele2 altijd in juli plaats.

Ik hoop natuurlijk dat je bij ons blijft, maar mocht je zodra het kan toch overstappen, wens ik je uiteraard heel veel plezier bij je nieuwe provider.

@Shilka super bedankt voor de behulpzame reacties!

Bekijk origineel

6 reacties

Dus ook bij jou is er nu midden in de overgang naar odido een inflatiecorrectie toegepast?  Kan iemand van odido bevestigen dat odido buiten contractvoorwaarden om inflatiecorrecties aan het toepassen is? Want dit is nu al de tweede keer dat ik dit hoor. Zie dit topic:

Volgens contractvoorwaarden zou een inflatiecorrectie alleen in januari toegepast worden:
 

 

Zie ook deze informatie die elders op de site van odido te vinden is:

https://www.odido.nl/service/factuur/inflatiecorrectie

 

 


Als jullie te horen krijgen dat jullie nu in augustus/september ineens een inflatiecorrectie krijgen dan zou ik persoonlijk bij het ACM aan de bel gaan trekken. Misschien kan een moderator hier meer duidelijkheid over verschaffen?​​​​​​

En mocht er inderdaad sprake zijn van inflatiecorrectie op moment van contract wijziging heb ik nog deze vraag voor mijzelf: Als ik mijn abo aanpas of verleng, of snelheid verander (verhogen/verlagen), gaat odido dan bij mij ook inflatiecorrectie toepassen, ongeacht welk moment van het jaar?

De inflatie correctie is in juli toegepast, en dat is nog tot daar aan toe, dat zie je nog terug op de factuur.

Maar het feit dat stilzwijgend de snelheid wordt aangepast naar 10 Mbps (wat echt niet meer fatsoenlijk is voor deze tijd, om te whatsappen misschien maar daar houdt het ook echt op) is gewoon ronduit brutaal en volgens mij ook hardstikke illegaal.

Ah ja, tele2 wijzigde altijd op juli zie https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/inflatiecorrectie-op-je-mobiele-abonnement-2023-85506

Ik dacht dat je bedoelde dat jij bij de overgang naar odido een extra verhoging gekregen had. Vanaf welke datum is je tele2 product odido geworden?


De snelheid aanpassen naar beneden lijkt me niet illegaal, maar bij een verslechtering van het product hoor je wel geïnformeerd te worden en hoor je ook de gelegenheid te krijgen tot (kosteloze) opzegging. Als dit stilzwijgend gebeurt is lijkt me dat zeker niet netjes.

Kijk voor specifieke informatie hier: https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

Vind je dat je niet juist geïnformeerd bent dan kun je daar een klacht over indienen, gebruik bijvoorbeeld deze voorbeeldbrief: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telefoon-of-internet-en-televisie/voorbeeldbrief-klacht-aan-telecomaanbieder-over-wijziging-contractsvoorwaarden

Overstappen is natuurlijk ook een mogelijkheid als je niet meer aan een looptijd van een contract gebonden bent. Ik vind het wel jammer als je inderdaad niet juist geïnformeerd bent over de snelheidsverlaging, dat zet mij als odido klant ook aan het denken...

Ah ja, tele2 wijzigde altijd op juli zie https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/inflatiecorrectie-op-je-mobiele-abonnement-2023-85506

Ik dacht dat je bedoelde dat jij bij de overgang naar odido een extra verhoging gekregen had. Vanaf welke datum is je tele2 product odido geworden?


De snelheid aanpassen naar beneden lijkt me niet illegaal, maar bij een verslechtering van het product hoor je wel geïnformeerd te worden en hoor je ook de gelegenheid te krijgen tot (kosteloze) opzegging. Als dit stilzwijgend gebeurt is lijkt me dat zeker niet netjes.

Kijk voor specifieke informatie hier: https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

Vind je dat je niet juist geïnformeerd bent dan kun je daar een klacht over indienen, gebruik bijvoorbeeld deze voorbeeldbrief: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telefoon-of-internet-en-televisie/voorbeeldbrief-klacht-aan-telecomaanbieder-over-wijziging-contractsvoorwaarden

Overstappen is natuurlijk ook een mogelijkheid als je niet meer aan een looptijd van een contract gebonden bent. Ik vind het wel jammer als je inderdaad niet juist geïnformeerd bent over de snelheidsverlaging, dat zet mij als odido klant ook aan het denken...


(Nog) niet, maar ik heb ook nog geen factuur ontvangen op naam van Odido zelf, dus dit zullen we dan maar moeten afwachten..

Even voor de duidelijkheid, ik heb nogmaals alles uitgezocht, en ik heb 1 mailtje ontvangen over de verandering van Tele2 naar Odido, deze heb ik geupload als pdf:
tele2-odido-mail.pdf | DocDroid

Waaruit onder meer valt te lezen:

Je abonnement blijft hetzelfde.

Vanaf nu is Odido je provider*. Een nieuwe naam, maar al het goede blijft. Zoals je abonnement, de tarieven en voorwaarden, Klantvoordeel en ons supersnelle 5G‑netwerk.

 

Verder:
 

Wat is er dan anders?

Je krijgt nieuwe mogelijkheden. We hebben nu 4 mobiele Unlimited abonnementen. Zodat er altijd een bij je past. Je kan onze Service nu ook in het weekend bereiken: 0800‑0092. We staan vanaf vandaag voor je klaar in de Odido Shop. En er komen nog meer mooie nieuwe dingen aan.

 

Als laatste, staat er natuurlijk een * aangegeven, maar in de kleine lettertjes staat alleen dit aangegeven:
* Per 5 september is onze naam gewijzigd. Dit betekent dat je overeenkomst met T‑Mobile Netherlands B.V. verder gaat onder Odido Netherlands bv. Dit ga je ook op je factuur en bankafschrift zien.

Hierin kan ik niks opmaken dat onze overeenkomst veranderd, slechts de naam van de provider.
Nu hebben ze wel benoemd dat er "nieuwe mogelijkheden” zijn en hieronder 4 mobiele Unlimited abonnement vallen, maar er wordt geen woord gerept over het feit dat de snelheid van wat je gewend bent onderuit gaat.

Daarnaast is deze mail verstuurd op 7 september, dus dit werd tijdens een maand aangepast, en niet van te voren aangegeven met: He let op, vanaf VOLGENDE maand gaat er iets veranderen.
 

 

Daar staat inderdaad niets over een snelheidsverlaging. Je bent trouwens niet de enige die hier over klaagt, hier op het forum zijn al diverse voorbeelden te vinden, en ook op trustpilot staat het bol van de klachten. Toch zie ik dat de helpdesk reageert alsof er geen sprake zou moeten zijn van een snelheidsverlaging.

Zo proberen odido winkels het te verhelpen met een simkaartvervanging, zie bijvoorbeeld dit topic:


En ook odido moderators hier proberen met een simkaartswap het probleem op te lossen:

 


Als ik echter naar de hoeveelheid klachten kijk, en ook naar het feit dat mensen berichten dat een simkaart vervanging niet helpt lijkt er toch echt meer aan de hand te zijn.

Nu ben ik behoorlijk achterdochtig van nature, maar aan de reactie van shops, helpdesk en medewerkers hier te oordelen zou het toch echt niet de bedoeling moeten zijn dat bestaande abonnementen in snelheid teruggezet horen te zijn. Ik hoop dat iemand van odido toch langzamerhand tot de conclusie gaat komen dat er sprake is van een patroon nu steeds meer mensen zich met snelheidsklachten melden, en er werk van gemaakt wordt om een verzameltopic te maken en eens serieus onderzoek in te stellen, want het lijkt me sterk dat zoveel mensen tegelijk opeens vanaf de dag van de rebranding last krijgen van een kapot simkaartje… ​​​​​​​

Reputatie 7
Badge +9

Hi AEK, allereerst van harte welkom op de Community! Merk je dat je verbinding op meerdere locaties minder is of op één locatie? Mocht het op één locatie zijn, controleer dan via onze dekkingskaart of er iets bekend is. Zo niet, dan kun je via die pagina ook een probleem melden. Mijn collega's gaan dan voor je aan de slag om dit te op lossen!

Wat betreft de inflatiecorrectie, dat is helemaal correct en vond bij Tele2 altijd in juli plaats.

Ik hoop natuurlijk dat je bij ons blijft, maar mocht je zodra het kan toch overstappen, wens ik je uiteraard heel veel plezier bij je nieuwe provider.

@Shilka super bedankt voor de behulpzame reacties!

Reageer