Beantwoord

Portforwarding werkt niet op huawei b618s-22d

  • 31 August 2021
  • 4 reacties
  • 171 Bekeken

Hallo,

Ik probeer een minecraft server te maken van een oude computer die de OS FreeNas draait. Tot nu toe gaat het goed, want ik kan er gewoon bij met mijn lokale IP, maar zodra ik mijn publieke IP deel met mn vrienden, kunnen ze er niet op. Zover ik weet heeft FreeNas geen firewall en ik heb de goede poort (25565). Ik heb ook al geprobeerd een webserver op te zetten om te kijken of poort 80 wel werkt en ik heb gekeken op canyouseeme.org of de poorten te zien zijn, maar ze werken niet. Dit vind ik raar aangezien we een Synology Nas hebben die wel van buitenaf beschikbaar is.

Kan iemand mij helpen?

alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Yoyolight 5 September 2021, 20:34

Bekijk origineel

4 reacties

iemand?

Reputatie 7
Badge +14

Gebruik je dus 4G voor thuis / 4g verbinding om een minecraft server achter te hosten? Dat lijkt me iets beter bedoeld voor een vaste internet verbinding?

Maar als je poort 80 wel werkend hebt en 25565 niet, dan is het toch een kwestie van configuratie. Laat eens de NAT tabel zien? Heb jd de oude computer een vast IP adres gegeven?

Gebruik je dus 4G voor thuis / 4g verbinding om een minecraft server achter te hosten? Dat lijkt me iets beter bedoeld voor een vaste internet verbinding?

Maar als je poort 80 wel werkend hebt en 25565 niet, dan is het toch een kwestie van configuratie. Laat eens de NAT tabel zien? Heb jd de oude computer een vast IP adres gegeven?

Poort 80 en 25565 werken allebei niet, dat is het probleem. In principe zou hij moeten werken zolang de ip adres van mn 4G voor Thuis Router niet verandert. En een NAT tabel heeft geen nut want om een of andere manier ziet mijn router niet de apparaten die met LAN verbonden zijn. Mijn Philips Hue is ook met LAN verbonden en ziet hij ook niet. Ja, de computer heeft een static IP van 192.168.8.110.

Ik lees net een reddit post waarbij er iemand zegt dat doordat ik een 4g router heb, dat het externe ip dat ik heb via canyouseeme.org, de ip is van T-Mobile, niet mijn router, mijn router's externe ip niet bestaat voor het internet. Nu begrijp ik waarom hij niet werkt. Ik moet dus ervoor zorgen dat er via de T-Mobile services mijn publieke ip opengezet wordt zodat mn vrienden erbij kunnen.

Reageer