Beantwoord

[Realme GT Neo 2] Dataverbinding valt steeds weg

  • 26 January 2024
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een vervelend probleem dat ik momenteel ervaar met mijn Realme GT Neo2 (RMX3370). Wanneer ik verbonden ben met het netwerk van Odido, valt de dataverbinding constant weg.

Hier zijn de details van het probleem:

  • Wanneer ik via wifi ben verbonden, is er geen enkel probleem.
  • Zodra ik overschakel naar de dataverbinding van Odido, verdwijnt niet lang daarna het 5G (of 4G) icoontje in de statusbalk en valt de dataverbinding vervolgens weg.
  • In de statusbalk zie ik nog steeds de verticale streepjes die aangeven dat ik een verbinding heb, maar ik kan geen internettoegang krijgen.
  • Soms komt de dataverbinding vanzelf weer terug. In veel gevallen duurt dat echter heel lang en valt de dataverbinding vervolgens ook heel snel weer weg.
  • Een tijdelijke oplossing is het geforceerd verbreken van de verbinding met het netwerk door het aan- en uitzetten van de vliegtuigmodus. Na deze handeling wordt de dataverbinding hersteld, maar kort daarna valt deze opnieuw weg.

Achtergrondinformatie:

  • Telefoon: Realme GT Neo2 (RMX3370)
  • Software Versie: realme UI 4.0 / Android 13

Dit probleem is ontstaan toen ik van abonnement switchte van de ene telecomprovider naar de andere (T-Mobile --> Youfone). In de veronderstelling dat dat de oorzaak van het probleem was, heb ik niet lang daarna mijn abonnement bij Youfone weer opgezegd en ben ik weer teruggegaan naar T-Mobile. Dat heeft het probleem echter niet opgelost.

Heeft iemand anders dit probleem ervaren of heeft iemand suggesties voor mogelijke oplossingen? Ik heb al enkele basisstappen geprobeerd, zoals het herstarten van mijn telefoon, maar het probleem blijft zich voordoen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

icon

Beste antwoord door eric 26 January 2024, 20:21

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als je van t-mobile naar KPN (youfone) switched en weer terug naar het Odido(t-mobile) netwerk en het probleem blijft bestaan, dan adviseer ik je eens een andere telefoon te gaan gebruiken,  of wellicht te laten repareren. 

Het probleem ontstond bij het switchen van providers. Mijn vermoeden is dan ook dat er iets mis is gegaan met de provider-gerelateerde instellingen op mijn telefoon. Me dunkt dat ik dat prima zelf op kan lossen met wat advies van experts hier, als de oplossing 'm inderdaad gewoon zit in het goed zetten van de instellingen op mijn telefoon.

Adviseren om een andere telefoon te gebruiken of de telefoon te laten repareren vind ik dan ook wat te makkelijk.

Reputatie 7
Badge +14

Dit lijkt een toestel wat niet gecertificeerd is op het Odido netwerk. Dus dan zul je zelf de APN settings moeten invoeren. 

Kijk eens of INTERNET als APN staat. 

Reageer