Beantwoord

Rinkeltijd

  • 9 July 2023
  • 10 reacties
  • 117 Bekeken

Bij Tele 2 gaat de telefoon circa anderhalve minuut over. Echter bij T-Mobile prepaid slechts 30 seconden. Kun je die instellingen ook wijzigen? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 July 2023, 14:55

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Vragenvragen 

De rinkeltijd voor T-Mobile mobiel is maximaal 30 seconden.

Er komt daarna een tekst dat het mobiele nummer niet bereikbaar is en later nogmaals kunt proberen. Zo ik begrepen heb verdienen providers onderling hier geld mee omdat het gezien wordt als dat er verbinding is gemaakt. Wanneer er gebeld wordt vanaf een kpn aansluiting naar T-Mobile, dan zorgt kpn ervoor dat je die meldtekst niet te horen krijgt. Bij Vodafone wordt er direct geld afgeschreven van je kaart zodra die onnodige meldtekst te horen valt. 

Misschien dat Telecom-Mobile, Koninklijke PTT Nederland, VoiceDatafone met elkaar om tafel kunnen gaan om deze meldtekst een halt toe te roepen? Of dat consumenten programma hier aandacht voor gaat hebben?

Reputatie 7
Badge +14

Er komt daarna een tekst dat het mobiele nummer niet bereikbaar is en later nogmaals kunt proberen. Zo ik begrepen heb verdienen providers onderling hier geld mee omdat het gezien wordt als dat er verbinding is gemaakt. Wanneer er gebeld wordt vanaf een kpn aansluiting naar T-Mobile, dan zorgt kpn ervoor dat je die meldtekst niet te horen krijgt. Bij Vodafone wordt er direct geld afgeschreven van je kaart zodra die onnodige meldtekst te horen valt. 

Onzin. Een charge start alleen bij beantwoording van een verbinding.  Een bandje is een 'early announcement ' en daarbij wordt geen beantwoording gestuurd door het netwerk waarheen wordt gebeld. Je ziet ook op je mobiel echt een verschil als je naar iemand belt en die neemt op, of als je een bandje hoort. 

Een voicemail lijdt wel tot een beantwoording en kosten, daar is namelijk ook tweerichtingsverkeer spraak bij nodig. Early announcement is alleen van B naar A.

Geen onzin provider Vodafone rekent hiervoor kosten onmiddellijk 20 cent wordt er afgeschreven. Overleg gehad met deze provider en zij hebben dit bevestigd 

Lijdt moet leidt zijn?

KPN medewerker liet weten dat deze meldtekst er is ingevoegd voor extra fees. De providers kpn en T-Mobile rekenen brengen hiervoor geen kosten in rekening echter VodafoneZiggo brengt wel kosten in rekening hiervoor. VodafoneZiggo heeft heeft zelfs deze meldtekst ingevoegd op de vaste lijnen. Deze meldtekst vind ik niet nodig, ik weet zelf ook wel dat als iemand de telefoon niet opneemt dan niet bereikbaar is en om het later nogmaals te proberen hoef ik evenmin als tip.

 

Dezelfde tekst wordt ook nog een keer herhaald in het Engels. Misschien dat het ook nog in alle andere taken kan. 

Als het toestel uit staat dan is zo een tekst wel handig dat je hoort dat het toestel uit staat. 

 

KPN:

Nee, KPN doet dit om termination fees van andere providers te kunnen krijgen. Binnen hun eigen netwerk heeft dit geen zin, dus daar doen ze het niet. Bron: ik was de project manager die dit systeem aan KPN heeft geleverd.

 

Bron: https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?p=2814087&hilit=Fees+kpn#p2814087

 

Reputatie 7
Badge +14

Dat heet dan een 'poor mans voicemail", ofterwijl, een dienst waarmee de abonnee een gesproken boodschap kan opnemen en laten uitspreken zonder opname mogelijkheid. Dan is het dus doorschakelen naar een "dienst"en mag daar beantwoording op plaatsvinden.

Maar dan is het geen early media met een netwerk boodschap "de aansluiting die u probeert te bellen is niet bereikbaar'. Daar mag geen beantwoording op plaatsvinden.  T-mobile doet dat in iedergeval niet met haar netwerk meldingen. 

Wat is de reden dat T-Mobile deze teksten als dit nummer is momenteel niet bereikbaar erop zet? Tele2 doet dit niet, veel beter! 

Reageer