Beantwoord

Roaming in België

  • 8 April 2024
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Afgelopen december is mijn 16 jaar oude Tele2 abonnement omgezet in een Odido abonnement. Afgelopen weekend was ik met dit nieuwe abonnement voor het eerst in het buitenland, België, en gelijk over de grens werkte bellen in internet niet meer.

Roaming staat gewoon aan, en er zijn geen blokkades.

Bij het automatisch zoeken naar providers blijft het zoekscherm oneindig wachten, en als ik een provider handmatig kies, Proximus of Base, krijg ik een melding dat de instellingen van mijn SIM kaart het aanmelden verhinderen. Welke instellingen dan?!?

Terug in Nederland als ik weer netwerk heb krijg ik 2 SMS-en: de eerste zegt dat ik in België ben, een EU-land, en daarom bel, sms, en internet vanuit de bundel van mijn abonnement. 

De tweede sms zegt dat vanaf nu internet en data geblokkeerd zijn, fijne dag! (nou, niet echt dus).

Dat bellen en sms-en ook niet werkt werd niet eens genoemd, maar dat merk je vanzelf wel.

 

Dan merk je pas hoe afhankelijk je bent van je mobiel. Het is dat we met 20 man waren en ik altijd wel kon lenen van de anderen en in het hotel via wifi weer afrekenen, maar anders zou je tegenwoordig dus omkomen van de honger en de dorst zonder roaming. Navigeren lukt ook niet, dus je zou ook nog eens verdwalen.

Gelukkig was dit maar een lang weekend ongemak, maar moet ik nou echt naar een andere provider toe als ik weer naar het buitenland ga? Moet ik over twee weken een ouwe sok met contant geld meenemen als ik op wintersport ben?

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 9 April 2024, 10:31

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Jan, van harte welkom op de Community! Fijn dat je met genoeg mensen in België was en dat het met hun hulp toch goed is gekomen. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie wel een aantal blokkades op klantverzoek staan op roaming en internationale gesprekken. Zal ik ze direct opheffen? Dan kan je over 2 weken zorgeloos op wintersport! 😄

Mocht je in de toekomst nog eens zonder verbinding zitten, neem dan zeker direct contact met me op. Dan zorg ik ervoor dat je direct weer online bent.

Hoi Jan, van harte welkom op de Community! Fijn dat je met genoeg mensen in België was en dat het met hun hulp toch goed is gekomen. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie wel een aantal blokkades op klantverzoek staan op roaming en internationale gesprekken. Zal ik ze direct opheffen? Dan kan je over 2 weken zorgeloos op wintersport! 😄

Mocht je in de toekomst nog eens zonder verbinding zitten, neem dan zeker direct contact met me op. Dan zorg ik ervoor dat je direct weer online bent.

Dag Marciano, bedankt voor je antwoord.
Als het mogelijk is om die blokkades uit te zetten, dan graag. Ik heb zelf ook alles wat ik aan blokkades zag in de app en mijnodido proberen uit te zetten, en de roaming aan, maar dat had geen effect. Kan ik die blokkades die er op staan ook zelf vinden?

Binnenkort ben ik ook in Roemenië, is dat voor Odido ook een EU-land in de zin dat mijn roaming daar moet werken?

  1. vr. gr., Jan.
Reputatie 7
Badge +9

Hoi Jan, ik heb ze voor je opgeheven! Op deze pagina in Mijn Odido vind je ze ook terug: Blokkades | Odido. Ik zag ze hier ook nog aanstaan. In Mijn Odido staan ze nu ook uit. Zie screenshot hieronder.

Gaaf dat je binnenkort naar Roemenië gaat. Ja zeker, in Roemenië kan je straks (handmatig) verbinden met deze netwerken: Orange en Telekom Romania. Meer informatie over tarieven en dekking in Roemenië vind je hier.

Mocht er toch iets niet helemaal soepel gaan als je daar straks bent, reageer dan gerust in dit topic. Dan kan ik direct met je meekijken, maar ik verwacht dat alles straks vlekkeloos gaat! 😄

Reageer