Simkaart blokkade door malware?

  • 12 September 2023
  • 22 reacties
  • 784 Bekeken

Vanochtend een sms gekregen dat mijn simkaart geblokkeerd is door automatische sms’jes naar het buitenland. Er stond een link bij om deze blokkade op te kunnen heffen, link doet het niet. In de app staat nergens dat mijn Sim geblokkeerd is, hoe kom ik hier vanaf? 
sta dus ook niet in de mogelijkheid klantenservice etc. te bellen want dus geen netwerk. 


22 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Roostinga 

Ik wil graag kijken waarom een blokkade is geactiveerd. Kan zo zijn dat je per ongeluk op een link hebt geklikt die voor een virus heeft gezorgd.  Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik met je mee!

mijn simkaart is geblokkeerd door malware.

Link om blokkade op te heffen doet het niet, medewerker spreken lukt ook niet.

Zit al 5 dagen zonder mobiel internet en kan niet bellen. Telefoon is opgeschoond.

Wil graag gedeblokkeerd worden.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mark burger 

Heb je al een virusscanner gedownload? Zo ja, zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik met je mee!

Hebben jullie mijn gegevens binnen ( iban , telefoonnummer , adres). volgens mij heb ik een privebericht gestuurd.

Hebben jullie mijn gegevens binnen ( iban , telefoonnummer , adres). volgens mij heb ik een privebericht gestuurd.

Wat moet ik nu doen,

Hebben jullie het nu opgepakt?

[persoonlijke gegevens verwijderd door moderator]

Mark Burger

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mark burger, ik heb je gegevens verwijderd. Deze stonden namelijk openbaar voor iedereen om te zien. Hajar heeft je zojuist via een privébericht verder geholpen!

Hallo,

Helaas heb ik zelfde problem, maar wat anders, 

Ik was op vakantie vanaf 1 sep tot 16 sep.  Op 1 sep had ik geen probleem met verbinding , toen ik terug Kwan had ik geen connectie, als ik ergens bel krijg ik te horen dat ik betallingsachterstaand heb die Niet waar is! Medewerkers bij Odido kantoor gesproken, blijkbaar een malware is de oorzaak die op 4sep (toevallig de dag van ovegang TMobile naar Odido!!!!) Probeer een sms sturen en die geblokkerd is . Maar mij mobile was in die periode gewoon af, ik heb hem Niet mee genomen naar vakantie en dat is rare opmerking van Odido. 

Na paar uur bellen Kon ik medewerkers van Odido telegonische gesprekken , volgens hij moet ik reset Doen op mijn mobile omdat een malware daar ziet. Maar ik heb mijn simcard met andere mobile ook getest en heb ik daar ook geen verbinding, dus malware verhaal van mijn mobile is Niet goede verhaal te geloven. Anders mijn simcard zou werken met andere mobile. 

Graag kan iemaamnd hier mij helpen met logische redenen dat waaroom heb ik geen verbinding??

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Sirwan 

Ben je inmiddels verder geholpen? Anders wil ik ook graag kijken waarom een blokkade is geactiveerd. Het kan zijn dat je per ongeluk ergens op hebt geklikt waardoor er toch malware op je toestel zit. Daarom adviseren wij om je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen en een virusscanner te downloaden. Zo voorkom je hoge kosten op je factuur. Maar ik kijk dus graag wat er aan de hand is met jouw simkaart. Hiervoor heb ik wat gegevens nodig.  Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik met je mee!

Hoi Hagat, 

Previe gestuurd. 

Dank

Hi Hajar, 

Ik heb je DM ook gestuurd. Mijn mobile is gereset nu. Aub acteveer maar mijn cim card. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Sirwan 

Je hebt aangegeven dat je je toestel heb gereset en dus heb ik de blokkade verwijderd. Als je je toestel opnieuw start dan zou het weer moeten werken. 

Ik wens je een fijn weekend toe!

Hallo,mijn mobiele telefoon kan niet bellen,geen berichten verzenden en heeft geen signaal.Eergisteren heb ik een SMS ontvangen met de mededeling dat mijn telefoon mogelijk een virus bevat en is vergrendeld.Ook heb ik de tetefoon terugget naar de fabrieksinstellingen.Wat moet ik doen?Ik nu?Welke antivirussoftware moet ik downloaden?ik heb geen idee?Kunt u mij helpen mijn simkaart te activeren?bedankt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/ik

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Christina88 

Ben je inmiddels verder geholpen? Anders wil ik graag kijken wat ik voor je kan betekenen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat en het nieuwe nummer, naam geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN? Graag ook het e-mailadres dat je gebruikt. Dan kijk ik met je mee!

Hallo. 

Ik keeg een bericht dat mijn simkaart geblokkeerd is door een malware. Maar de link werkt niet en ik heb ook geen tekens van een malware. En ik zit al 5 dagen zo onder internet verbinding. Het zou fijn zijn als ik niet meer geblokkeerd ben

Demi

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Demi 

Ben jij inmiddels ook al verder geholpen? Je krijgt een blokkade voor malware als wij detecteren dat er berichten zijn verzonden naar het buitenland. Vaak is er dan een virus op je telefoon. Het advies is om je toestel te resetten en een virrusscanner te downloaden. Zo voorkom je hoge kosten. Als je nog een blokkade hebt, zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat en het nieuwe nummer, naam geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan kijk ik wat ik kan betekenen.

Heb alles gedaan wat gevraagd wordt maar kan nog steeds nix 😕

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Wp88dave 

Ben je al verder geholpen? Als je nog een blokkade hebt, zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat en het nieuwe nummer, naam geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan ga ik die voor je verwijderen.

Hi @Wp88dave 

Ben je al verder geholpen? Als je nog een blokkade hebt, zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat en het nieuwe nummer, naam geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan ga ik die voor je verwijderen.

Hi Hajar, ik heb u nu 4persoonlijke berichtjes gestuurd, u denk toch niet dat dat soms ook Mallware is? Lol maak maar een geintje maar u zou me op z’n minst even kunnen zeggen hoe of wat nu verder,alvast bedankt! :) 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Wp88dave 

Ik was vrij dus lees je berichten vandaag pas. Excuses voor de latere reactie. Ik heb de blokkade verwijderd en als je je toestel opnieuw start dan zou het weer moeten werken. Ik hoor graag of het is lukt!

Heb hetzelfde probleem kan iemand mij helpen? Ik heb al mijn telefoon gereset 

Reputatie 6
Badge +6

@PinarCelik, yes, ik zag dat je al een eigen topic hierover had aangemaakt: 

 Daar heb ik zojuist gereageerd en ik spreek je daar graag verder! Graag centraal houden in één topic, zodat het overzichtelijk blijft voor iedereen. Dank! 

Reageer