simkaart deblokkeren

  • 15 October 2023
  • 7 reacties
  • 122 Bekeken

Hoi ik kreeg gister een sms bericht dat mijn simkaart wegens malware was geblokkeerd. Nu heb ik verschillende antivirus programma s erop gezet en de foon is schoon volgens die programma s dus mag de blokkade eraf want heb mijn foon nodig. Vriendelijke groetjes Marlo 

Hajar van Odido 6 maanden geleden

Hi @MarloHut 

Ik zie dat de blokkade inmiddels is verwijderd door mijn collega. Als je je toestel opnieuw start dan moet je weer bereik hebben. Wij kunnen geen nummers blokkeren, maar op deze pagina kun je zien hoe je dat zelf kan blokkeren.

Ik hoop dat je zo verder komt!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 1

Hoi ik kreeg gister een sms bericht dat mijn simkaart wegens malware was geblokkeerd. Nu heb ik verschillende antivirus programma s erop gezet en de foon is schoon volgens die programma s dus mag de blokkade eraf want heb mijn foon nodig. Vriendelijke groetjes Marlo 

Ha MarloHut, en welkom op de Odido Community!

 

Het advies is om je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen, om uit te sluiten dat er nog malware (achterblijfsel(s) blijven hangen in jouw toestel. Het is natuurlijk ook mogelijk om een backup terug te zetten, Let wel op: Zorg ervoor dat deze backup, voor de (malware) infectie is, want zo voorkom je het terugzetten van diezelfde malware op jouw toestel.

 

Voor een deblokkade, kan je ook contact opnemen met de telefonische klantenservice van Odido. 

Odido Klantenservice

Openingstijden:

  • Ma t/m vr 8-20 uur.
  • Za 9-18.30 uur.
  • Zo 12-17.30 uur.

Bel 0800-0092

Ben je in het buitenland?

Bel ons dan op +316-24001200

 

Kom je er onverhoopt toch niet uit? Geef dan een gil, zodat één van de moderators jou verder kunnen helpen. Succes en sterkte met de situatie zoals die nu is!

Ja heb alles eraf gehaald maar nu moet de blokkade nog weg. Kan met deze telefoon nu niet bellen dus denk dat ik daarvoor weer een andere tel nodig heb om contact op te nemen met odido. Dankjewel ik ga morgen bellen want heb nu geen andere tel die ik kan gebruiken.

 

Groetjes

Oja en heb gezien waar het vandaan kwam kunnen jullie bij odido al die nummers markeren als spam en blokkeren want zie ze wel op de lijst in de odido app staan maar niet in mijn telefoon

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MarloHut 

Ik zie dat de blokkade inmiddels is verwijderd door mijn collega. Als je je toestel opnieuw start dan moet je weer bereik hebben. Wij kunnen geen nummers blokkeren, maar op deze pagina kun je zien hoe je dat zelf kan blokkeren.

Ik hoop dat je zo verder komt!

Ik heb onlangs een sim blokkade gekregen door dat er maleware op mijn telefoon stond. ik heb dat verwijderden en telefoon en alles schoon gemaakt en fabrieksinstellingen gedaan alleen kan niet zelf de blokkade weg halen. ik hoop hier hulp mee te kunnen krijgen.

Bel met odido op 0800 0092 hun heffen de blokkade op als je belt en zegt wat je allemaal gedaan hebt hoop dat je er wat aan hebt

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dinannd 

Is de blokkade inmiddels verwijderd? Anders kun je je klantnummer toevoegen aan je profiel dan kan ik je verder helpen met het verwijderen van de blokkade. Ik hoor graag wanneer je die hebt toegevoegd. 

Reageer