Beantwoord

Simkaart niet bruikbaar in het buitenland

  • 31 August 2023
  • 7 reacties
  • 351 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik heb sinds een maand een sim only abonnement van t-mobile. In de gebruiksvoorwaarden staat dat ik daarmee binnen de EU kan bellen en internetten. Echter in Frankrijk kreeg ik geen contact wat ik ook probeerde. Ik heb geen blokkades ingesteld, roaming staat aan enz. Ik kreeg bij de keuze van networkoperators de keuze uit 4 aanbieders (Bouyges, Orange, SFR en Free). die heb ik stuk voor stuk geprobeerd maar allemaal gaven ze als resultaat : Uw simkaart staat verbinding met dit netwerk niet toe
Hoe kan dit? Terug in NL werkte de boel weer naar behoren.

icon

Beste antwoord door Seccie 1 September 2023, 00:57

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @aat58,

Zou het kunnen dat deze situatie ook voor jou van toepassing is?

Ik hoor het graag! 

Hoi @aat58,

Zou het kunnen dat deze situatie ook voor jou van toepassing is?

Ik hoor het graag! 

 

Die twee facturen heb ik natuurlijk nog niet gehad, maar wat is dat voor een vreemde regeling… twee maanden/facturen wachten voordat je in het buitenland kan bellen en internetten?

Daar heb ik op de website van t- mobile niets over gelezen toen ik het abonnement nam. Niks geen waarschuwing of iets dergelijks, alleen maar ronkende mededelingen dat de telefoon overal bruikbaar is binnen de EU en op verschillende plaatsen daarbuiten. Of ben ik blind en lees ik daaroverheen. Dan zou ik graag de website pagina willen zien waar dat vermeld staat. Of staat dat in de kleine lettertjes verstopt in de algemene voorwaarden die niemand leest? Ik noem dit dan toch wel misleiding van de consument en zal dat eens melden bij de ACM. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Aat, allereerst van harte welkom op de Community! Ik had gehoopt dat je eerder bij ons terecht was gekomen toen je nog in Frankrijk zat. Ik had je toen direct kunnen helpen. Bij nieuwe abonnementen klopt het in sommige gevallen dat roaming inderdaad automatisch geblokkeerd wordt voor veiligheidsredenen, maar deze (internet) blokkade mogen wij gerust opheffen. Deze informatie staat niet in de algemene- of aanvullende voorwaarden en dit hoeft wettelijk ook niet (ik had dit al voor je nagevraagd). 

Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik meteen mee naar jouw situatie en dan hef ik de blokkade op, zodat je op je volgende reis naar het buitenland gewoon verbinding kunt maken.

Ik zie je bericht graag tegemoet en ik hoop dat je - ondanks dat je geen verbinding had - toch een hele leuke tijd hebt gehad in Frankrijk!

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @aat58 

Dat topic is meer dan een jaar oud en dat proces, behalve bij een betalingsregeling is er niet meer. Er moet dus iets anders zijn. Heb je roaming niet gewoon geblokkeerd staan in je my-tmobile omgeving?

Hoi @aat58 

Dat topic is meer dan een jaar oud en dat proces, behalve bij een betalingsregeling is er niet meer. Er moet dus iets anders zijn. Heb je roaming niet gewoon geblokkeerd staan in je my-tmobile omgeving?

Nee hoor er is geen enkele blokkade aangevinkt. Zo te zien aan het antwoord van de moderator is deze kromme regeling nog steeds van kracht.😀

Hi Aat, allereerst van harte welkom op de Community! Ik had gehoopt dat je eerder bij ons terecht was gekomen toen je nog in Frankrijk zat. Ik had je toen direct kunnen helpen. Bij nieuwe abonnementen klopt het in sommige gevallen dat roaming inderdaad automatisch geblokkeerd wordt voor veiligheidsredenen, maar deze (internet) blokkade mogen wij gerust opheffen. Deze informatie staat niet in de algemene- of aanvullende voorwaarden en dit hoeft wettelijk ook niet (ik had dit al voor je nagevraagd). 

Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik meteen mee naar jouw situatie en dan hef ik de blokkade op, zodat je op je volgende reis naar het buitenland gewoon verbinding kunt maken.

Ik zie je bericht graag tegemoet en ik hoop dat je - ondanks dat je geen verbinding had - toch een hele leuke tijd hebt gehad in Frankrijk!

Ik heb de gegevens in een privebericht doorgegeven. Ik had ondertussen ook even de helpdesk gebeld en die had een ander verhaal:
De eerste drie maanden is dat contact in het buitenland niet mogelijk in verband in het verleden opgedane ervaringen met fraude. De blokkade kon wel door haar opgeheven worden als ik 105 euro betaalde dat verrekend zou worden met mijn factuur of iets dergelijks!!!! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Aat, wat mijn collega aan de telefoon zei klopt inderdaad hoor. Maar dat gaat over de totale blokkade. Ik had het alleen over internetblokkade (international roaming) die we mogen opheffen. Sorry, dat had ik wellicht duidelijker kunnen zeggen in mijn vorige bericht. Ik heb het direct eens nagekeken n.a.v. de gegevens die je via een privébericht hebt gestuurd en ik moet je vragen om je vrouw even te laten bellen met de klantenservice aangezien het om haar abonnement gaat.

Laat je het me weten als ze mijn collega's heeft gesproken? Voor nu wens ik je een heel fijn weekend!

Reageer