Beantwoord

Slecht internet in de trein sinds een paar weken

  • 23 October 2023
  • 8 reacties
  • 275 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik reis dagelijks op het traject Leiden - Amsterdam en sinds een paar weken is 4G in de trein echt super slecht. Het tijdstip maakt niet uit, ik merk het ook 's avonds als de trein een stuk rustiger is. Dan is het weliswaar iets beter, maar vaak nog steeds niet goed genoeg en zeker niet wat ik gewend ben.

Ik heb mijn abonnement voornamelijk om in de trein te werken en dat is hierdoor vrijwel onmogelijk omdat ik constant moet wachten op de verbinding. 

icon

Beste antwoord door ItsNaud 26 October 2023, 15:47

Bekijk origineel

8 reacties

Ik ervaar dezelfde problemen. Ik heb geprobeerd het aan Odido te melden, maar tot nu toe is er niets veranderd.

Ik heb hier ook last van, sinds deze week is het onuitstaanbaar. Ik kan weinig tot niks doen voor uni, terwijl dat de hele reden is dat ik unlimited heb. Ik ga deze week nog opzeggen hierdoor... met tele2 nooit problemen gehad.

Reputatie 5

Ik deel deze mening, ik had er gisteren tussen Den Haag en Amsterdam (zelfde traject) ook last van. Ondanks voldoende bereik moest ik geregeld lang wachten totdat data geladen werd.

Ik heb het gemeld via de dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking, hoe hebben jullie het gemeld?

Ik deel deze mening, ik had er gisteren tussen Den Haag en Amsterdam (zelfde traject) ook last van. Ondanks voldoende bereik moest ik geregeld lang wachten totdat data geladen werd.

Ik heb het gemeld via de dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking, hoe hebben jullie het gemeld?

Ik heb het nog niet gemeld, zal het van de week ook doen. Misschien helpt het ook om te bellen met klantenservice, ga ik ook proberen.

Reputatie 5

Ik deel deze mening, ik had er gisteren tussen Den Haag en Amsterdam (zelfde traject) ook last van. Ondanks voldoende bereik moest ik geregeld lang wachten totdat data geladen werd.

Ik heb het gemeld via de dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking, hoe hebben jullie het gemeld?

Ik heb het nog niet gemeld, zal het van de week ook doen. Misschien helpt het ook om te bellen met klantenservice, ga ik ook proberen.

Het beste is via de dekkingskaart, dan komt het direct terecht bij de netwerk specialisten. De klantenservice zal hier mogelijk ook naar toe verwijzen, zij kunnen het zelf namelijk (helaas) niet in onderzoek nemen.

Reputatie 5

Ik ben zojuist teruggebeld n.a.v. de melding die ik heb geplaatst via de dekkingskaart. Medewerker in kwestie vroeg om voorbeelden waarbij de volgende informatie van belang is om verder onderzoek te kunnen plegen:

  • Datum en tijdstip
  • Locatie, het liefste een postcode of postcodegebied
  • Speedtest resultaten
  • Omschrijving van de klacht

 

Aangezien niet iedereen hier misschien aan denkt, dacht ik laat ik het maar even delen zodat deze informatie bij het voordoen van het probleem alvast verzameld kan worden en zodoende de oorzaak sneller boven water komt.

Ik heb hier ook last van op het traject Arnhem - Schiphol. Als de trein vol zit is het internet bijna het hele traject onwerkbaar. Dus als ze op zoek zijn naar voorbeelden zou ik zeggen, stap zelfs eens in de trein. 

Ik heb het zelf hier gemeld: https://radar.avrotros.nl/artikel/oproep-ervaar-jij-problemen-met-odido-60502

Hopelijk levert dat wat op. 

 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Freerider, ik geef je graag meer duidelijkheid over! Mobiel bellen en internetten in de trein kan door verschillende factoren soms een mindere ervaring geven in vergelijking met de ervaring die je bent gewend op een vaste locatie. In een rijdende trein wordt vaak van mast gewisseld waarover je gesprek of internetsessie wordt afgehandeld. Dit maakt de kans (wat) groter op het verliezen van de verbinding. De trein zelf en de elektrische bovenleidingen beperken zelf ook het signaal(bereik), dit effect is groter in een trein dan in een auto.

Mocht de ervaring minder zijn op een station, dan kan dit komen omdat het op enig moment een zogenoemd ‘high traffic area’ is, waarbij dus heel veel mensen bij elkaar komen en gebruikmaken van het netwerk. Hier kunnen we vrij weinig aan doen, sorry! Je kunt eventueel een melding maken via onze dekkingskaart, zoals hieronder ook wordt aangegeven. Dan kan een netwerkspecialist de situatie bekijken en onderzoeken! Zij zullen dan ook telefonisch of per mail bij je terugkomen met meer duidelijkheid. 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 

 

Reageer