Beantwoord

SMS verificatie komt niet binnen

  • 27 December 2023
  • 3 reacties
  • 197 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb gezien dat meerdere mensen dit probleem hebben, maar nu heb ik het ook.

 

SMS-verificatie codes (van Marktplaats) komen niet binnen. Zij denken dat Odido hun telefoonnummers heeft geblokkeerd.

 

Wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 29 December 2023, 15:06

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb gezien dat meerdere mensen dit probleem hebben, maar nu heb ik het ook.

 

SMS-verificatie codes (van Marktplaats) komen niet binnen. Zij denken dat Odido hun telefoonnummers heeft geblokkeerd.

 

Wat kan ik doen?

Hallo @HamzhSaker, ik help je graag verder! Ik heb gelijk een kijkje genomen in je account en ik zie geen bijzonderheden/blokkades op je abonnement staan. Alles vanuit onze kant staat goed ingesteld! Laten we even aan aantal zaken uitsluiten. 

Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! 

Als er niks te zien is, kan er iets anders aan de hand zijn. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij  een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of je de SMS-code dan wel binnenkrijgt. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Ik verneem graag een reactie van je! 

Groetjes, 

Pharwin

Ik heb gezien dat meerdere mensen dit probleem hebben, maar nu heb ik het ook.

 

SMS-verificatie codes (van Marktplaats) komen niet binnen. Zij denken dat Odido hun telefoonnummers heeft geblokkeerd.

 

Wat kan ik doen?

Hallo @HamzhSaker, ik help je graag verder! Ik heb gelijk een kijkje genomen in je account en ik zie geen bijzonderheden/blokkades op je abonnement staan. Alles vanuit onze kant staat goed ingesteld! Laten we even aan aantal zaken uitsluiten. 

Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! 

Als er niks te zien is, kan er iets anders aan de hand zijn. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij  een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of je de SMS-code dan wel binnenkrijgt. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Ik verneem graag een reactie van je! 

Groetjes, 

Pharwin

Hoi Pharwin,

Thanks voor de reactie. Ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij mij in de buurt. Verder heb ik mijn telefoon meerdere malen opnieuw gestart, dat heeft het niet opgelost. De software is up-to-date (IOS 17.2.1) en het herstellen van netwerkinstellingen heeft ook niks veranderd.

Met een kruistest is ook niks opgelost; SMS kwam nog steeds niet binnen.

Groetjes

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb gezien dat meerdere mensen dit probleem hebben, maar nu heb ik het ook.

 

SMS-verificatie codes (van Marktplaats) komen niet binnen. Zij denken dat Odido hun telefoonnummers heeft geblokkeerd.

 

Wat kan ik doen?

Hallo @HamzhSaker, ik help je graag verder! Ik heb gelijk een kijkje genomen in je account en ik zie geen bijzonderheden/blokkades op je abonnement staan. Alles vanuit onze kant staat goed ingesteld! Laten we even aan aantal zaken uitsluiten. 

Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! 

Als er niks te zien is, kan er iets anders aan de hand zijn. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij  een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of je de SMS-code dan wel binnenkrijgt. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Ik verneem graag een reactie van je! 

Groetjes, 

Pharwin

Hoi Pharwin,

Thanks voor de reactie. Ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij mij in de buurt. Verder heb ik mijn telefoon meerdere malen opnieuw gestart, dat heeft het niet opgelost. De software is up-to-date (IOS 17.2.1) en het herstellen van netwerkinstellingen heeft ook niks veranderd.

Met een kruistest is ook niks opgelost; SMS kwam nog steeds niet binnen.

Groetjes

Hallo @HamzhSaker, allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dank voor de toelichting. Aangezien de SMS ook niet binnenkomt in een ander toestel, vermoed ik dat het ligt aan je simkaart. Komt alleen de SMS-verificatie vanuit ons niet binnen en/of andere SMS'jes wel? Zou je dat voor me kunnen testen door bijvoorbeeld iemand een SMS naar je kunnen te laten versturen, om te kijken of deze wel binnenkomt? Ik zou een nieuwe simkaart voor je kunnen bestellen, deze komt dan binnen 3 werkdagen op het bij ons bekende adres binnen. Zou je dat willen? Stuur me dan gerust een privébericht met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie. Dan kan ik het voor je bestellen! 

Als je een snellere optie wenst, kun je hiervoor ook terecht in één van onze winkels: https://www.odido.nl/winkels, waar mijn collega's je direct kunnen voorzien van een nieuwe simkaart en je ook gelijk helpen met het activeren en het koppelen hiervan! 

Ik verneem graag een reactie waar je voorkeur naar uit gaat! 

Groetjes, 

Pharwin

Reageer