Beantwoord

Tele2 - Odido: geen bundel USA meer?

  • 4 November 2023
  • 6 reacties
  • 280 Bekeken

Hoi,

Ik ben nu in California, USA.  Waar ik voorheen (4x eerder in de afgelopen 12 maanden) met tele2 altijd een sms kreeg om een bundel te kopen (laatste keer in mei 2023) krijg ik nu (2 november 2023) helemaal geen sms om een bundel te kopen. Zoals we weten is Tele2 nu Odido. Het netwerk verbindt me wel met AT&T. Maar ik krijg geen welkomst-sms met tarieven en bundel opties, zoals ik dat wel altijd bij Tele2 kreeg. 

Ik heb ook een sms met GROEN L gestuurd naar  1280 (zoals ik dat voorheen deed) en hierop ook nog steeds niks gehoord, gekregen of kunnen internetten via bundel.  

Met handmatig instellen t-mobile USA en AT-T krijg ik de melding dat ik wel aangemeld ben op netwerk, maar ik heb nog steeds geen bundel ontvangen

1) werkt het sowieso niet meer voor oud-Tele2 gebruikers in de USA?

2) ik heb nu sms GROEN L verstuurd, is niks mee gebeurd. Als ik nu in NL aankom wordt het geld dan toch afgeschreven? 

Ps. Heb dit bericht ook bij ander topic over Tele2 USA geschreven, maar er kwam geen antwoord, misschien omdat het topic van iemand anders was.  Excuses voor de doublure

Dit is de sms die ik altijd voorheen (mei 2023) kreeg; en nu dus niet:

Welcome in the United States of America! Can you smell the freedom? 

Voordelig internetten kan hier met een GROENE Verre Landen Bundel.  Sms naar 1280: 
GROEN XS (150MB voor EUR 6), 
GROEN S (350MB voor EUR 10), 
GROEN M (1000MB voor EUR 20) of 
GROEN L (2000MB voor EUR 30).  

Na bevestiging via sms is je bundel 31 dagen geldig.

Zonder bundel betaal je EUR 0,10 per MB. Je dataroaming buitenbundellimiet staat standaard op EUR 10 per maand (=100MB). Zodra deze limiet bereikt is laten we het weten.

Bellen (lokaal of naar Nederland) kost EUR 1,75 per minuut en gebeld worden EUR 1,27 per minuut. Sms'en kost EUR 0,75 per bericht.

Een fijn verblijf! Tele2

 

Voor ik deze trip naar de USA ging heb ik op 31 oktober 2023 de tarieven opgevraagd bij Odido en ik kreeg deze sms:

 

Voordelig internetten kan hier met een GROENE Verre Landen Bundel.  Sms naar 1280: 
GROEN XS (150MB voor EUR 6), 
GROEN S (350MB voor EUR 10), 
GROEN M (1000MB voor EUR 20) of 
GROEN L (2000MB voor EUR 30).  

Na bevestiging via sms is je bundel 31 dagen geldig.

Zonder bundel betaal je EUR 0,10 per MB. Je dataroaming buitenbundellimiet staat standaard op EUR 10 per maand (=100MB). Zodra deze limiet bereikt is laten we het weten.

Bellen (lokaal of naar Nederland) kost EUR 1,75 per minuut en gebeld worden EUR 1,27 per minuut. Sms'en kost EUR 0,75 per bericht.Tot gauw, Odido

 

 

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 7 November 2023, 10:13

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Stanlines 

Ik hoop dat je een goed verblijf hebt in de VS. Als je al in de VS bent dan hoef je  alleen een sms met PRIJS te sturen naar 5545. Dan krijg je een overzicht van de prijzen. Voor Odido geldt een andere smscode dan voormalig Tele2. Op deze pagina kun je zien welke bundel je kan activeren voor internet in de VS. Mocht je hier niet uitkomen zou je dan je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik graag met of alle instellingen goed staan. 

Ik hoor graag van je!

Hi @Stanlines 

Ik hoop dat je een goed verblijf hebt in de VS. Als je al in de VS bent dan hoef je  alleen een sms met PRIJS te sturen naar 5545. Dan krijg je een overzicht van de prijzen. Voor Odido geldt een andere smscode dan voormalig Tele2. Op deze pagina kun je zien welke bundel je kan activeren voor internet in de VS. Mocht je hier niet uitkomen zou je dan je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik graag met of alle instellingen goed staan. 

Ik hoor graag van je!

Hoi, ik zal mijn klantnummer toevoegen als ik terug ben in Nederland.  De prijzen weet ik, want die had ik vooraf ook opgevraagd.  Het gaat me niet om de prijs, maar om de (data)verbinding die het niet doet.  Op 31 oktober 2023 (1 dag voor mijn vertrek) heb ik bij Odido de tarieven opgevraagd en kreeg de volgende informatie:

Voordelig internetten kan hier met een GROENE Verre Landen Bundel.  Sms naar 1280: 
GROEN XS (150MB voor EUR 6), 
GROEN S (350MB voor EUR 10), 
GROEN M (1000MB voor EUR 20) of 
GROEN L (2000MB voor EUR 30).  

Na bevestiging via sms is je bundel 31 dagen geldig.

Zonder bundel betaal je EUR 0,10 per MB. Je dataroaming buitenbundellimiet staat standaard op EUR 10 per maand (=100MB). Zodra deze limiet bereikt is laten we het weten.

Bellen (lokaal of naar Nederland) kost EUR 1,75 per minuut en gebeld worden EUR 1,27 per minuut. Sms'en kost EUR 0,75 per bericht.Tot gauw, Odido

is bovenstaande info dan niet correct; of veranderd per 1 november 2023? en nogmaals, bij aankomst in de USA heb ik géén welkoms-sms gekregen met tarieven info, zoals ik dat wel altijd bij andere bezoeken in de USA krijg.  Daarnaast vlieg ik voor mijn werk en bezoek soms meerdere malen verschillende landen per week, en ik krijg elke keer dat ik er weer ben een welkoms-sms. Dit was dus de eerste maal dat ik geen verbinding of welkom sms heb. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Stanlines, wat apart dat je sinds deze reis de SMS-jes niet ontvangt! Ik zie inderdaad wel de bundel staan, dus er gaat iets niet lekker met de daadwerkelijke verbinding met het netwerk daar. Met welk netwerk ben je verbonden? Kun je handmatig verbinding maken met T-Mobile (USA)? Werkten deze stappen ook niet?

  • Schakel 4G en VoLTE bellen uit in de toestelinstellingen
  • Selecteer het 3G netwerk in de toestelinstellingen. (Bij een iPhone, selecteer 3G; bij een Android toestel, selecteer 3G 2G automatisch verbinden)
  • Open nu een website via je browser (Wifi moet uitstaan)

Ik heb zojuist je simkaart even geblokkeerd en weer gedeblokkeerd. Zou je opnieuw je simkaart in je toestel willen plaatsen om te kijken of je nu wel verbinding maakt? Controleer ook nog even de APN instellingen en wat hier staat. Dit zou "smartsites.t-mobile.nl" moeten zijn.

Laat je het me weten?

Hoi, 

Ik ben inmiddels terug in Nederland en heb mijn klantnummer toegevoegd. 

Ik heb geen gebruik kunnen maken van de bundel, omdat deze niet werkte. Ik had handmatig een verbinding gemaakt met T-Mobile USA  met mijn Samsung S20fe (terwijl telefoon automatisch verbond met AT-T). Na verschillende malen handmatig te verbinden met T-Mobile, en geen bundel en/of welkom-sms tevoorschijn zien komen -en geen databundel kreeg- heb ik na 1 dag een lokale SIM kaart gekocht. 

Ik ben in december weer een week in de USA. Ik zal de handelingen die je beschrijft herhalen en kijken of het dan wel werkt - deze keer werkte het dus niet,. Toen het nog Tele2 was hoefde ik deze handelingen allemaal overigens niet te doen.

 

Mijn vraag nu is:

Kan ik het bedrag dat wel is afgerekend (€30 voor verre landen bundel) nu terug vorderen?

Zo ja, hoe moet ik dat verder afhandelen?

Dank voor de medewerking tot nu toe!

 

 

Hi Stanlines, wat apart dat je sinds deze reis de SMS-jes niet ontvangt! Ik zie inderdaad wel de bundel staan, dus er gaat iets niet lekker met de daadwerkelijke verbinding met het netwerk daar. Met welk netwerk ben je verbonden? Kun je handmatig verbinding maken met T-Mobile (USA)? Werkten deze stappen ook niet?

  • Schakel 4G en VoLTE bellen uit in de toestelinstellingen
  • Selecteer het 3G netwerk in de toestelinstellingen. (Bij een iPhone, selecteer 3G; bij een Android toestel, selecteer 3G 2G automatisch verbinden)
  • Open nu een website via je browser (Wifi moet uitstaan)

Ik heb zojuist je simkaart even geblokkeerd en weer gedeblokkeerd. Zou je opnieuw je simkaart in je toestel willen plaatsen om te kijken of je nu wel verbinding maakt? Controleer ook nog even de APN instellingen en wat hier staat. Dit zou "smartsites.t-mobile.nl" moeten zijn.

Laat je het me weten?

 

Hoi Marciano,

Ik ben nu weer in de VS en weer doet hij het niet.  Ik kan zelfs mijn instellingen zoals jij voorstelde niet eens veranderen.  Met de Tele2 sim kaart krijg ik bij instellingen het volgende:

Bovenstaande is als mijn Tele2 Sim kaart erin zit.  Zoals je ziet kan ik niet veranderen wat je aangaf.  Het rare is, dat ik met de vorige maand aangeschafte Amerikaanse sim kaart wel het een en ander kan veranderen:

Bovenstaande is als mijn USA sim kaart erin zit. 

 

Met de Tele2 sim kaart kan ik dus niets in de USA. Ik krijg in de app wel het volgende te zien:

Hij geeft dus aan om de bundel te bestellen, zoals ik ook vorige maand heb gedaan.  Ik heb ook deze keer, net als vorige maand, geen welkom sms "welkom in de USA" van Tele2 ontvangen.  

Kort samengevat:

Mijn Tele2 sim kaart werkt niet in de USA

Mijn Tele2 sim kaart werkte voor het Odido werd wel in de USA

Ik heb vorige maand €30 betaald voor een bundel die niet werkt en die ik niet heb kunnen gebruiken.

 

Mag ik alsjeblieft deze €30 terug??

 

Ik heb vorige week geprobeerd klantenservicec te bellen (3x) maar na lang wachten werd aangeven dat ik op later tijdstip moet terugbellen

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Stan, ik zie nu dat ik helemaal niet meer op je laatste reactie heb gereageerd. Deze is me volledig ontglipt, sorry!

Gaaf dat je weer in Amerika bent. Ik heb direct een credit voor je ingevoerd van € 45 ter compensatie van de bundel die je niet hebt kunnen gebruiken en € 15 extra voor een lokale simkaart. Daarnaast zijn er nog een paar stappen die we kunnen proberen om dit op te lossen. Wil je me hiervoor de volgende gegevens via een privébericht sturen?

  • Toestel/telefoon
  • Tijdstip
  • Datum
  • Land
  • Provider USA:
  • Error/wat was de ervaring
  • Contact telefoonnummer:
  • Emailadres:

Laat je het me weten of je de credit(mail) hebt ontvangen? Ik zie de volgende gegevens ook graag tegemoet! Neem voor de gegevens je tijd, ik hoop dat je allereerst geniet van je verblijf daar!

Reageer