Beantwoord

Urgente login Digid vanuit buitenland nodig | Odido afgesloten vanwege 'onredelijk verbruik'

  • 10 October 2023
  • 2 reacties
  • 75 Bekeken

  • is aangemoedigd
  • 0 reacties

In de helpdesk-knel!

Mijn Amerikaanse vrouw zit in de VS, heeft toegang tot Digid (Nederlandse sms) nodig om dringend met de Nederlandse overheid te kunnen communiceren, maar kan niet bij Digid omdat haar Odido belabonnement momenteel niet werkt in de VS. Ze heeft eerder deze maand een bericht gekregen dat er sprake zou zijn van ‘onredelijk verbruik’ maar dat lijkt onzinnig. Dit omdat ze naast haar Nederlandse Odido abonnement een Amerikaans T-mobile abonnement heeft om dekking te hebben bij bezoek aan zowel Amerikaanse als Europese familie.

Gisteren en vandaag stelt de Odido telefonische helpdesk automatisch vragen en verbreekt vervolgens de verbinding, de Odido online chatbot biedt een circulaire verwijzing naar zowel de inbelhelpdesk (die automatisch ophangt) als naar de Odido online ‘community’ (waar ik nu deze vraag stel met onzekerheid over de responsetijd). En toen ik zojuist de receptie van het Odido hoofdkantoor belde werd er niet opgenomen, en werd de verbinding automatisch verbroken.

Mijn vrouw moet urgent met de overheid kunnen communiceren via Digid. Ik krijg geen antwoorden en ik kan niemand binnen de Odido organisatie bereiken.

Ik heb Søren Abildgaard, de Odido CEO, publiekelijk op Linkedin benaderd met deze situation maar heb ook daar geen idee wat voor responsetijd te verwachten, if any.

Ik kijk daarom uit naar een spoedige oplossing van Odido voor deze netelige situatie.

Vriendelijke groet,

Thomas

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 13 October 2023, 10:20

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Thomas,

Is je vrouw inmiddels verder geholpen? Anders kijk ik graag ik wat ik kan betekenen. Wat voor abonnement heeft ze? Heeft ze verder wel bereik daar of gaat het hier om een blokkade? Zou je mij een privébericht kunnen sturen met haar 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan kijk ik graag met haar mee. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TMV 

Bedankt voor de gegevens. Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat de reden waarom je vrouw een blokkade heeft is omdat er een betalingsachterstand is. Ze kan het bedrag van € 37,50 overmaken en dan wordt de blokkade automatisch verwijderd. Als ze via iDeal betaalt dan wordt de blokkade binnen 2 uur opgeheven. Op deze pagina kun je alle informatie vinden over hoe ze de betaling kan doen. 

Ik hoor graag of je zo verder komt!

Reageer