Beantwoord

Volledig bereik, maar slechte verbinding op drukke plaatsen

  • 21 July 2023
  • 4 reacties
  • 114 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 10 reacties

Hi,

Wat me erg opvalt is dat T-mobile volledig bereik laat zien op drukke plaatsen/evenement zoals de vierdaagsefeesten, maar dat er bijvoorbeeld geen doorkomen aan is met whatsapp. Echter zie ik bij andere die een andere provider hebben, dat het vaak wel lukt. 5G heb ik al geactiveerd, maar dit lost het niet op, sterker nog, het schakelt eerder terug naar 4G. Ik wil erg graag weten waarom dit zo is, en of dit gaat veranderen?

 

Groet

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 July 2023, 13:09

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @VOne

Kan je eens in je telefoon instellingen bij mobiele netwerken > netwerkmodus 5G uitzetten, gaat het dan beter?

Het kan zo zijn dat er niet genoeg dekking is op 5G, zie ook de dekkingskaart

Hallo @VOne

Kan je eens in je telefoon instellingen bij mobiele netwerken > netwerkmodus 5G uitzetten, gaat het dan beter?

Het kan zo zijn dat er niet genoeg dekking is op 5G, zie ook de dekkingskaart

Helaas niet, want ik had begin deze week nog geen 5G op mijn abonnement. Ik heb deze voor 2 euro laten activeren in de hoop dat het dan beter zou gaan, maar helaas.

Reputatie 7
Badge +15

@VOne 

Oke maar op andere locaties in Nederland waar het minder druk is werkt het internet wel goed?

Misschien raakt het mobiele netwerk op de drukke plekken overbelast.

@VOne

Oke maar op andere locaties in Nederland waar het minder druk is werkt het internet wel goed?

Misschien raakt het mobiele netwerk op de drukke plekken overbelast.

Dat het met overbelasting te maken heeft geloof ik wel. Het enige wat ik ergens vreemd vind, is dat andere netwerken hier minder last van lijken te hebben. Ja het duurt bij hun ook lang, maar komen er wel doorheen.

Reageer