Beantwoord

Vraag over eSIM

  • 2 April 2024
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Goedemorgen,

Ik heb misschien een (domme) vraag. Ik heb afgelopen week een nieuw mobiel abbonement bij Odido aangeschaft in combinatie met Internet + TV. Ik heb hierbij ook nummerbehoud aangevraagd en dit verzoek is goedgekeurd, en mijn nummer zal worden overgezet op 23 april.

Mijn eSim kaart heb ik via de post ontvangen en deze heb ik aan mijn telefoon (Samsung S21 Ultra) toegevoegd. Ik zou een tijdelijk telefoonnummer krijgen totdat mijn nummerbehoud is voltooid, wat te begrijpen is.

Maar ik merk dat ik met mijn nieuwe eSim kaart alleen maar beschikbaar ben voor noodoproepen. Ook kan ik geen gebruik maken van mijn mobiele data. Wordt dit pas actief zodra het nummerbehoud is voltooid of moet mijn eSim kaart eerst geactiveerd worden?

Het toevoegen van mijn (tijdelijke) telefoonnummer aan mijn Odido account lukt niet, want ik ontvang geen SMS bericht met een code. Moet ik de klantenservice bellen voor het activeren van mijn eSim kaart? (Dit is de eerste keer dat ik een eSim kaart gebruik dus ik weet niet wat de gang van zaken is.)

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door eric 2 April 2024, 09:56

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Je abonnement start pas als het nummerbehoud is uitgevoerd. Het tijdelijke nummer is puur voor administratie. Het makkelijkst is als je tot die datum de simkaart uit je oude toestel gebruikt.

Je abonnement start pas als het nummerbehoud is uitgevoerd. Het tijdelijke nummer is puur voor administratie. Het makkelijkst is als je tot die datum de simkaart uit je oude toestel gebruikt.

Ah, oké. Dit was dus al mijn vermoeden. Ik heb mijn oude simkaart nog in mijn telefoon dus die zal ik blijven gebruiken tot het nummerbehoud is voltooid.

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie!

Reageer