Vreemd 020 als doorkiesnummer bij geen bv gehoor?

  • 1 March 2023
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb eerder een opmerking:

 

Gedurende een paar weken ging mijn telefoon na 3 keer over gaan in voice mail. Tot dat een klant mij erop wees dat er een boodschap te horen was dat bellen niet toegestaan was. Ik ga hier niet het hele verhaal hier neerzetten, ik heb het opgelost.

Toen ik bij mijn instellingen bij Oproep Doorschakelen ging kijken, stond daar bij alle opties een voor mij vreemd nummer ingevuld, dus niet een nummer van mijn keuze, waarnaar een gesprek wordt doorgeschakeld als ik bv niet bereikbaar zou zijn.

Dit nummer is: 020-8087125 en staat (nog) niet blacklisted. Als je dit nummer draait, krijg je een Engelstalige voice mail te horen dat het nummer nu niet bereikbaar is.

Hebben meer mensen dit ervaren? Hoe komt dit 020 nummer in mijn instellingen? Iemand enig idee welke griezels dit doen en van wie het 020 nummer is?

Hajar van Odido 1 jaar geleden

Hi @Simon T 

 Ik heb de code 020 niet eerder voorbij zien komen dus je kan het beste onze codes gebruiken. 

Je kunt een doorschakeling activeren door een code in te voeren met het telefoonnummer waarnaar de gesprekken moeten worden doorgeschakeld, en daarna de 'bel'-toets. 

  • Bij geen gehoor: **61*telefoonnummer# (uitzetten: ##61#)
  • Bij geen bereik: **62*telefoonnummer# (uitzetten: ##62#)
  • Bij in gesprek: **67*telefoonnummer# (uitzetten: ##67#)
  • Altijd, bij elk inkomend gesprek: **21*telefoonnummer# (uitzetten: ##21#)

Voorbeeld: Als je álle inkomende gesprekken wilt doorschakelen naar telefoonnummer 0612345678, toets je in: **21*0612345678# en dan de  beltoets. Je verwijdert alle doorschakelingen in één keer met code ##002#.

Laat je even weten of je zo verder komt?

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Simon T 

 Ik heb de code 020 niet eerder voorbij zien komen dus je kan het beste onze codes gebruiken. 

Je kunt een doorschakeling activeren door een code in te voeren met het telefoonnummer waarnaar de gesprekken moeten worden doorgeschakeld, en daarna de 'bel'-toets. 

  • Bij geen gehoor: **61*telefoonnummer# (uitzetten: ##61#)
  • Bij geen bereik: **62*telefoonnummer# (uitzetten: ##62#)
  • Bij in gesprek: **67*telefoonnummer# (uitzetten: ##67#)
  • Altijd, bij elk inkomend gesprek: **21*telefoonnummer# (uitzetten: ##21#)

Voorbeeld: Als je álle inkomende gesprekken wilt doorschakelen naar telefoonnummer 0612345678, toets je in: **21*0612345678# en dan de  beltoets. Je verwijdert alle doorschakelingen in één keer met code ##002#.

Laat je even weten of je zo verder komt?

Beste Hajar,

Bedankt voor je reactie. Het gaat hier niet om een 020 code.


Als aangegeven, op de een of ander manier werden al mijn oproepen naar een 020 (A'dam) nummer doorgeschakeld. 

Dat heb ik inderdaad opgelost door de verwijzingen naar dit nummer te verwijderen en de doorschakeling in te stellen zoals jij boven hebt aangegeven.

Mijn topic was vooral om te achterhalen of andere gebruikers deze ervaring ook hebben gehad: een 020 nummer naar waar álle oproepen worden doorgeschakeld terwijl dit niet zelf ingesteld is, een soort hijack dus!

 

Vreemd verhaal toch?

 

Reageer