Beantwoord

Website niet bereikbaar via Odido mobiel-netwerk

  • 28 December 2023
  • 5 reacties
  • 73 Bekeken

Wij hebben een website/applicatie draaien welke alleen vanaf het Odido mobiele netwerk niet correct functioneert (verkeer arriveert echter komt niet terug naar de host, hetgeen wordt wel verzonden). Dit geldt ook voor virtuele providers op het Odido-netwerk zoals Delta Mobiel. Via alle andere mobiele providers en reguliere internet providers worden er geen problemen ervaren. Mijn vermoeden is dat het misgaat in de mobiele CG-NAT/firewall van Odido.

Mijn vraag: Kan ik in contact komen met een (relevante) Technieker om dit issue na te kijken. Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door BasLi 29 January 2024, 00:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @BasLi, allereerst de beste wensen voor 2024! Zou me iets meer hierover kunnen vertellen? Wat functioneert er precies niet en heb je dit alleen als je het test met je mobiele telefoon, waar ons netwerk op zit? Ik ben zelf geen IT-techneut, maar we kunnen wel het e.e.a. uitsluiten om te kijken of dit het probleem verhelpt. Hiervoor zou ik je willen vragen om een aantal zaken in je toestel te willen checken. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Ik verneem graag een reactie van je! 

Groet, 

Pharwin

 

Dag Pharwin,

Dit is getest middels meerdere mobiele toestellen. En andere ODIDO providers (Bijv. T-Mobile, Delta Mobiel, etc.). Kun je me in contact brengen met een ODIDO technieker voor aanvullende details? Alvast bedankt. - Bas

Reputatie 7
Badge +9

Hi Bas, fijn dat het getest is! Ik zet graag een case voor je door naar mijn collega's van de technische dienst. Kan je de volgende vragen zo duidelijk mogelijk voor me beantwoorden:

  • Wanneer ontstond het probleem? Datum en tijdstip
  • Wat had er eigenlijk moeten gebeuren m.b.t. de website/applicatie?
  • Om welke website/applicatie gaat het?
  • Wat gaat er precies fout?
  • Welke foutmelding of foutcode krijg je? Kan je hier een screenshot van delen?

Ik zie je reactie graag tegemoet en dan maak ik de case voor je aan! 

 

Hello, het probleem lijkt opgelost te zijn middels het gebruik van een alternatieve internetverbinding. Huidig topic kan verwijderd worden. Bedankt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Bas, fijn dat het zo is opgelost en bedankt voor het laten weten! 

Reageer