News

Glasvezeluitbreiding Glaspoort

  • 4 July 2023
  • 23 reacties
  • 968 Bekeken
Glasvezeluitbreiding Glaspoort
Reputatie 7
Badge +8

Goed nieuws! Vanaf vandaag, 4 juli 2023, is T-Mobile Glasvezel voor nog meer huishoudens beschikbaar. Lees snel verder!

 

 


 

We breiden ons Glasvezelnetwerk nog verder uit. Vanaf vandaag kan Glasvezel van T-Mobile ook besteld worden via het glasvezelnetwerk van Glaspoort. Daarmee is Glasvezel van T-Mobile voor nog eens 300.000 extra huishoudens en bedrijven beschikbaar. In Glaspoort gebieden is er supersnel internet van T-Mobile tot wel 1 Gbit/s beschikbaar. 

Klanten die nu nog gebruikmaken van DSL internet van T-Mobile in de Glaspoort glasvezelgebieden kunnen ook overstappen naar Glasvezel van T-Mobile. In My T-Mobile kun je zelf gemakkelijk je abonnement wijzigen. 

Benieuwd of je Glasvezel van T-Mobile kunt bestellen op het netwerk van Glaspoort en heb je nog geen internetabonnement van T-Mobile? Bekijk je persoonlijke aanbod en beschikbaarheid via de postcodecheck!

Heb je ook al een mobiel abonnement bij T-Mobile, Tele2 en/of Ben? Dan kom je ook nog eens in aanmerking voor Klantvoordeel met een mooie korting van € 5 per maand op het internetabonnement van T-Mobile.

 

 

FAQ

Kan ik via de website van Glaspoort T-Mobile Glasvezel bestellen?

Glasvezel van T-Mobile via het glasvezelnetwerk van Glaspoort is alleen te bestellen via T-Mobile. Niet via de website van Glaspoort

 

Is een glasvezelaansluiting door Glaspoort kostenloos?

Glaspoort sluit de woningen kosteloos aan (dit gaat om graafkosten die eerder al gemaakt zijn). ​

De activatie- en installatiekosten (€ 105) van T-Mobile zijn de kosten om Glasvezel in je huis beschikbaar te maken.​

Installatiekosten; € 37,50 (50% korting op installatie € 75)​ 

Activatiekosten; € 30

 

*Tijdeljjk gratis aansluiten t/m 4 september 2023

 

 


23 reacties

Wij zitten al een paar maanden met een kabel voor onze buitenmuur die uitsteekt en zitten met smart te wachten dat de glasvezel eindelijk ook eens aangesloten word door de muur in huis door Glaspoort. Kan T-mobile hier niet in bemiddelen? Ik ben inmiddels zover om over te stappen naar een ander zo dramatisch is het internet nu. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Suzanna75 

Heb je al toestemming gegeven voor een aansluiting?

Om de glasvezelkabel vanaf de straat bij jouw woning naar binnen te brengen, zijn er werkzaamheden nodig in en rond jouw woning. Daarvoor geef je toestemming. Je hoeft nog geen afspraak met ons in te plannen. We bellen binnenkort bij je aan. Je kunt ons dan alles vragen over glasvezel en de werkzaamheden.

Mocht je nog vragen hebben neem dan even contact met Glaspoort op, (088) 660 15 50.

Hoi Waqqas,

Wij hebben inderdaad allang toestemming gegeven voor aansluiting. Er zijn ook foto's gemaakt van het aansluitpunt die we toen hadden (ziggo) in huis en er zijn meteen handtekeningen gezet. Het kon voor ons eigenlijk niet snel genoeg gaan. Nu lijkt het wel dat eerst het hele dorp aangelegd moet worden voor ze overgaan op de aansluitingen in de huizen. Als dat zo is wil ik dit eigenlijk wel heel graag weten want zoals ik al zei het internet is echt een drama en hebben echt onze hoop gevestigd dat glasvezel hier verandering in gaat brengen. Anders gaan we liever terug naar onze allereerste leverancier want daar was het wel goed en is het nooit uitgevallen....(ziggo en tmobile is echt een drama)

Reputatie 7
Badge +15

@Suzanna75

In dat geval lijkt het mij het beste om even contact op te nemen met bovenstaande telefoonnummer om te vragen wat de stand van zaken is en wanneer je iemand kunt verwachten voor de aansluiting.

T-Mobile zorgt voor de installatie vanaf het aansluitpunt dus voor T-Mobile is het ook wachten totdat het glasvezel gereed is voor gebruik.

Top, ga ik bellen, dankjewel!

Als ik via de website een abonnement wil aanvragen is er op mijn adres alleen nog DSL beschikbaar. Terwijl wij nu KPN Glasvezel hebben via het glaspoort netwerk. Kunnen jullie dit nakijken?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @xafri 

Heb je al een glasvezelaansluiting in huis? Mogelijk is het glasvezel nog niet klaar voor gebruik.

Hoi, zoals aangegeven heb ik momenteel KPN Glasvezel. Maar ik kan dus niet overstappen.

Reputatie 7
Badge +9

@xafri dan is het nog niet mogelijk om bij ons glasvezel te bestellen. Houd onze postcodecheck hiervoor in de gaten. Als het mogelijk is zul je dat hier te zien krijgen!

Reputatie 7
Badge +1

@xafri Kijk ook een op sites als pricewise.nl of providercheck.nl  op dit soort sites heeft u een veel beter overzicht wat mogelijk is op uw adres.

De postcodechecks van providers werken alleen voor eigen producten

Reputatie 2

Goed nieuws! Vanaf vandaag, 4 juli 2023, is T-Mobile Glasvezel voor nog meer huishoudens beschikbaar.


Ja, dat is hartstikke mooi maar ik ga nog een poosje wachten om naar T-Mobile te gaan. T-Mobile komt nu op een glasvezel netwerk van- meestal de KPN- en krijgt daar te maken met de XGS-PON glasvezel techniek die toch echt anders is dan de twee soorten glasvezel netwerken met AON èn GPON.

Zoiets heet dan “de kat even uit de boom kijken"……..

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @gensnet 

Ik heb hier ook XGSPON over het KPN netwerk en het bevalt prima, heel stabiel en geen storingen.

Het is toch ook wel beter dan GPON omdat XGSPON op een andere wavelength zit dus minder kans op storingen 

Reputatie 2

Hallo @gensnet 

Ik heb hier ook XGSPON over het KPN netwerk en het bevalt prima, heel stabiel en geen storingen.

Het is toch ook wel beter dan GPON omdat XGSPON op een andere wavelength zit dus minder kans op storingen 

Dan heb ik nu de “goede” te pakken ;-)

Hoe ging dat “registreren” van XGSPON met T-Mobile op een KPN glasvezel netwerk?

Reputatie 7
Badge +15

@gensnet

Ik zat eerst ook bij KPN en bij het overstappen naar T-Mobile thuis moest de huidige Genexis ONT blijven zitten, ik kreeg alleen een router.

Op de dag van installatie was het enkel UTP uit de Experiabox en in de Zyxel zodra de verbinding weg viel en ik was weer online 🙂

Ik kan me herinneren dat de KPN monteur die de KPN Experiabox kwam installeren hem wel moest registreren.

Reputatie 2

Oef ik ben niet volledig geweest met mijn vraag. XGS-PON glasvezel via de ONT is meestal het probleem niet. De ONT wordt geregistreerd en dat is het dan. Het probleem zit hem in de router (ook wel in de volksmond modem genoemd) om die rechtstreeks op XGS-PON van een KPN glasvezel netwerk te registreren. Bij de KPN is dat moeilijk (gemaakt) en wel zo moeilijk dat de helpdesk en technische ondersteuning je niet kunnen helpen omdat die niet weten wat je nu wilt.

Dus heeft er hier al iemand met een T-Mobilethuis internet abonnement de router rechtstreeks (dus zonder aparte ONT van wie dan ook) op glasvezel van de KPN aangesloten?

Reputatie 7
Badge +14

Ik weet dat peter keetfm veel met Fritzbox heeft gedaan. Die heeft een directe verbinding op een eigen SFP.

Maar jij presenteerde jezelf als de goeroe op dit vlak. Dus ik zou zeggen,  probeer het uit en vertel op het forum hoe jij het voor elkaar hebt gekregen. 

Reputatie 7
Badge +15

@gensnet

In dit topic las je al dat het door TS gelukt is icm T-Mobile.

FYI - KPN begon ook met GPON wat ik ook in het begin had met een Nokia ONT maar ze kwamen al vrij snel met XGSPON.

Reputatie 2

Ik weet dat peter keetfm veel met Fritzbox heeft gedaan. Die heeft een directe verbinding op een eigen SFP.

Maar jij presenteerde jezelf als de goeroe op dit vlak. Dus ik zou zeggen,  probeer het uit en vertel op het forum hoe jij het voor elkaar hebt gekregen. 

Nou dat met een “goeroe” zijn is duidelijk teveel “eer". Ja, ik weet het is moeilijk bescheiden te blijven…….. (Peter Blanker)

Er zijn “actieve” AON en “passieve” GPON en XGS-PON-glasvezel netwerken en wanneer je een actief glasvezel netwerk heb, kun je niet switchen naar een passief glasvezel netwerk en ook niet andersom van een GPON of XGSPON glasvezel netwerk naar AON. Je zit dan “vast” aan dat actieve of passieve glasvezel netwerk en wanneer dat uitgebreid wordt, wordt dat met AON of GPON of XGS-PON-glasvezel gedaan. Switchen gaat alleen tussen GPON naar XGS-PON-glasvezel netwerken.

Er zijn met het aansluiten een paar belangrijke dingen die bij de ene provider zo heten en bij een andere provider weer anders. Maar in de basis doen die dingen allemaal hetzelfde.

Er zit nu een verschil in de manier van aansluiten op glasvezel. De meest gangbare en makkelijke manier via een ONT maar nu komt dat rechtstreeks aansluiten- wat duidelijk niet zo makkelijk is dan via een ONT- in de mode.

  • De FTU is het kastje (heeft verschillende kleuren, formaten en merken) waar de glasvezel in huis komt om aangesloten te worden. De kleur glasvezel kabel van de provider (groen, oranje etc.) die dit aanlegt, komt uit in de FTU.
  • De ONT is eveneens een kastje (apart of over de FTU geschoven) en heeft ook verschillende formaten, kleuren en merken. Dat kastje zet het licht om naar spanning, want de router kan alleen overweg met spanning en niet met licht. Ook wel media convertor genoemd.
  • Dan heb je als laatste een router. Een modem heet alleen bij ADSL “modem” maar bij glasvezel wordt een modem een “router”.
    De meeste routers kun je zonder problemen aansluiten via een ONT. Je hebt tegenwoordig zelfs echte glasvezel routers die je via een ONT òf rechtstreeks kunt aansluiten.

In het allereerste begin werden er alleen AON-glasvezel netwerken aangelegd. Door verschillende providers. Men had duidelijk voor ogen dat klanten zelf dit konden aansluiten zoals bij ADSL.
Hoeveel later weet ik niet werden er GPON-glasvezel netwerken aangelegd door o.a. T-Mobile en ook hier konden klanten dit zelf aansluiten zonder een eventuele hulp van T-Mobile.
T- Mobile heeft dus al vanaf het allereerste begin twee glasvezel netwerken AON en GPON.

De KPN heeft in het begin ook alleen maar AON-glasvezel netwerken gehad maar dat “voldeed” de KPN dus niet (hebben ook GPON-glasvezel netwerken opgekocht) omdat AON-glasvezel netwerken niet “toekomst” zeker waren/zouden zijn zoals wel GPON. Bij de KPN kon je alleen GPON glasvezel netwerken gebruiken via een KPN ONT. AON-glasvezel netwerken zijn bij de KPN ook zelf aan te sluiten via een KNP ONT òf rechtstreeks.

Je kunt nu nog duidelijk merken dat dit zelf aansluiten in hoge mate de voorkeur heeft en daarom hebben de meeste mensen bij T-Mobile een AON of GPON-glasvezel netwerk. Puur omdat je dat zelf kunt aansluiten via een ONT of rechtstreeks.

Sinds 4 juli 2023 mag T-Mobile op het KPN-glasvezel netwerk hun diensten aanbieden en hebben daarmee er XGS-PON-glasvezel netwerken “bij” gekregen. XGS-PON-glasvezel mag en kun je zelf nog niet aansluiten (je moet die via je provider laten registreren en dat gaat bij de KPN heel moeilijk en ondoorzichtig) en ik ben er dus reuze benieuwd naar hoe dat bij T-Mobile gaat. Ik heb hier echter nog niet gelezen dat iemand hun router rechtstreeks met XGS-PON van T-Mobile op glasvezel heeft aangesloten…..

Dat rechtstreeks op glasvezel aansluiten brengt natuurlijk de nodige risico's met zich mee wanneer men niet goed weet welke “soort” glasvezel netwerk men heeft en niet de goede patch glasvezel  kabeltjes gebruikt. Dat risico wordt door de KPN geminimaliseerd door o.a. een registratie van een “eigen” ONT met XGS-PON-glasvezel netwerken. Dat rechtstreeks aansluiten op XGS-PON-glasvezel wordt bij de KPN nu nog duidelijk ontmoedigd……. maar of dat ook bij T-Mobile zo is, kan ik nu nog niet constateren/zeggen.

 

Goedemiddag,


Ik had uiteraard eerst de forumregels moeten lezen maar heb dat niet gedaan en heb dan ook een bericht met mijn vraag naar Demi gestuurd, mijn excuses.

Onze woning is twee weken terug door Glaspoort aangesloten op hun netwerk. Nu kan ik bij alle door Glaspoort gesuggereerde providers een abonnement aanvragen behalve bij T-Mobile, terwijl die mijn voorkeur heeft. Mijn buren zijn tegelijkertijd met ons huis aangesloten maar kunnen wel een abonnement bij jullie afsluiten.
Ik heb verschillende medewerkers van T-Mobile gesproken maar die zeggen allemaal, als ze überhaupt terugbellen, heel simpel dat er niets aan te doen is en dat ik maar naar KPN moet gaan maar dat kan ik me echt niet voorstellen.
Het enige dat ik kan verzinnen is dat we op dit moment een 4G thuis aansluiting van jullie hebben en dat er daardoor misschien iets geblokkeerd staat.

Zouden jullie me misschien kunnen helpen of hebben jullie nog suggesties waar ik terecht zou kunnen?

Met vriendelijke groet,

Tim

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tmpst 

4G voor thuis is een mobiele product dus dat zou er niks mee te maken moeten hebben.

Misschien is het nog even wachten.

Reputatie 2

> Mijn buren zijn tegelijkertijd met ons huis aangesloten maar kunnen wel een
> abonnement bij jullie afsluiten.

Glasvezel aanleg is soms gehuld in dichte mist. De ene partij weet niet wat een andere partij doet. Het is heel belangrijk hoe en wanneer het bedrijf dat glasvezel aanlegd dit aan de diverse providers doorgeven.

Die bepalen de beschikbaarheid aan de hand van de gegevens van het bedrijf dat glasvezel aanlegd. Daar gaat het nogal eens mis en je wordt met “geduld hebben” (soms wel méér dan twee jaren!) dusdanig op de proef gesteld dat je daar dan al heel snel tureluurs van wordt. Niet echt reclame voor glasvezel denk ik dan. Dan maar geen glasvezel en mooi blijven bij de huidige provider en zich niets aantrekken van dat koperdraad over zoveel tijd wordt uitgeschakeld, want daar maken ze kpn-klanten bang mee.

Maar je wordt dan heel vaak van het beroemde kastje naar de muur gestuurd of ook wel met een kluitje het riet in gestuurd.

Reputatie 3

@gensnet 

Je slaat de beroemde spijker op z'n kop.

Reputatie 2

Die beroemde spijker moet dan wel “recht” blijven in het hout. Sla je die eenmaal krom kun je die nooit meer “recht” in het hout slaan. Dit krom slaan kun je vergelijken met het geduld wat je moet hebben om van glasvezel gebruik te kunnen maken. Dan wordt die kromme spijker uit het hout gehaald en wordt er een nieuwe rechte spijker in geslagen…...

Reageer