Nieuw portfolio 2022: T-Mobile voor thuis

  • 24 January 2022
  • 58 reacties
  • 3135 Bekeken
Nieuw portfolio 2022: T-Mobile voor thuis

Toon eerste reactie

58 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@sublimerote Yes, dus eigenlijk als je een nieuw jaarcontract aan gaat, dan krijg je het nieuwe aanbod. Dit gebeurt dus ook bij verlengingen en verhuizingen, want dan krijg je ook een nieuw jaarcontract. Bij snelheidwijzigingen ga je van het verouderde prijsplan, naar het nieuwe prijsplan waardoor je ook onder het nieuwe aanbod valt. Dit staat ook uitgelicht in My T-Mobile Thuis als je dit wil wijzigen, zodat je hier op de hoogte van bent voor je een aanpassing doet: 

 

Voor huidige klanten blijft het huidige aanbod van kracht, tot je dus één van bovenstaande aanpassingen doet in het abonnement. Het mobiel klantvoordeel blijft ongewijzigd, ook na aanpassingen in het abonnement voor thuis. Het klantvoordeel voor thuis wordt wel aangepast wanneer je over gaat op het nieuwe aanbod.

Weet je zo voldoende?:blush:

Reputatie 7
Badge +14

Een verlenging is inderdaad een wijziging maar na een jaar ben je niet verplicht te verlengen.

@sublimerote Doe je niets blijf je dus hetzelfde betalen er komt wel elke jaar inflatiecorrectie bij. 
 

 

Dit lijkt in tegenspraak? Is een verlenging wel/niet een wijziging?

Ik meen dat ik (eind vorig jaar) T-Mobile Thuis voor (maximaal) 1 jaar kon afsluiten. Ga ik eind dit jaar dus meer betalen?

(Ik heb T-Mobile Thuis en T-Mobile Go Unlimited met Klantvoordeel (dus €25 per dienst); het mobiele abonnement heeft een looptijd van 2 jaar, dus loopt nog 1 jaar langer door)

Lees het in de zin van;

Iedere verandering aan je internetsnelheid betekent nieuwe prijzen. Bij verlenging, nieuwe prijzen. In dit laatste geval is het logisch, bij verlenging ga je een nieuwe overeenkomst aan voor de duur die je overeengekomen bent. Verander je iets aan je internetverbinding of ga je een nieuwe overeenkomst aan, dan wijzigt ook klantvoordeel en krijg je dus minder korting.

Als je tussendoor en- / of na het uitzitten van je overeenkomst niets doet, blijven je huidige voorwaarden en tarieven van toepassing en geldt alleen de inflatiecorrectie die jaarlijks wordt toegepast.

Na wijziging in snelheid, verhuizing of bij een verlenging gaan ook bestaande klanten over naar het nieuwe portfolio.

en

Voor bestaande klanten die hun internetabonnement voor thuis al hadden aangemeld voor Klantvoordeel wijzigt er niets, zolang het internetabonnement niet wordt gewijzigd of de snelheid wordt aangepast.

Dit lijkt in tegenspraak? Is een verlenging wel/niet een wijziging?

Ik meen dat ik (eind vorig jaar) T-Mobile Thuis voor (maximaal) 1 jaar kon afsluiten. Ga ik eind dit jaar dus meer betalen?

(Ik heb T-Mobile Thuis en T-Mobile Go Unlimited met Klantvoordeel (dus €25 per dienst); het mobiele abonnement heeft een looptijd van 2 jaar, dus loopt nog 1 jaar langer door)

Dit schrijft Tweakers hierover:

https://tweakers.net/nieuws/192362/t-mobile-verhoogt-prijs-1gbit-s-glasvezel-en-levert-dat-via-kpn-voor-meerprijs.html

@juliank - In mijn ogen vind ik het niet volledig behalen van de snelheid nog niet eens zo erg, tenminste als het 200Mbit is. Het volledig down zijn van een verbinding echter is iets dat anno 2022 gewoonweg onacceptabel is. En juist met GPON is dit iets wat veelvuldig heeft plaatsgevonden, en dan heb ik het niet over een enkele keer maar structureel de problematiek daarmee.

Klachten heb je overal en zullen er ook altijd blijven. Maar je keus puur op snelheid baseren is ook niet goed. Daarin zijn meerdere zaken relevant zoals uptime, kosten, features, bereikbaarheid klantenservice.

 

En eigenlijk @CrisTien klopt dat dus niet helemaal, als ik zonder internet zit, ben ik er vrij rap bij en wordt er direct melding door mij gemaakt. Ik blijf er ook langdurig bovenop zitten tot het weer werkt. Als mijn buurvrouw zonder internet zit, dan pakt ze een legpuzzel en gaat ze puzzelen terwijl een andere buurvrouw haar fiets pakt en een stuk gaat fietsen door de Dordtse Biesbosch. Beide buren zal je dus bij een storing of klacht niet of bijna niet horen.

Cijfers, percentages en berichten via sociale media, fora etc. zeggen dus bar weinig, Het is dus niet per definitie zo dat mensen die je niet hoort tevreden zijn, misschien geldt dat voor een groot deel maar er zijn er ook zat die best balen als het niet werkt maar gewoon geduld hebben.

 

Al met al ben ik blij dat we als bestaande klant niets te maken hebben met de prijsverhoging en alleen de inflatiecorrectie hebben gekregen. In mijn geval zou bij een prijsverhoging het prijsverschil met één van de concurrenten € 6,75 bedragen waarvoor ik dan wel allerlei features had gehad die nu ontbreken. En ik denk dat met deze stap door T-Mobile, de keus om alsnog voor de concurrent te kiezen, een stuk eenvoudiger is. Lees; modemswap binnen 24-48 uur, 24/7 klantenservice, betere routering, IPv6. Dus ergens hoop ik dat T-Mobile nu op wel hele snelle termijn met een paar van deze zaken gaat komen.

Reputatie 7
Badge +14

Wel heel leuk allemaal, ja oke veel mensen komen naar het forum en andere review sites, en alhoewel dan lees ik dat er nog steeds mega veel klachten zijn dat soms de download of vaker de upload snelheid nog steeds niet fatsoenlijk in orde zijn van het 1000/1000 pakket, dus dan heb in zoeits van ik ga liever naar de concurrentie die het wel fatsoenlijk voor elkaar hebben

Als hier (ik roep maar een aantal) 20 mensen zijn waar het nog niet oké is, en buiten de Community 1miljoen waar het wel oké is maar die hoor je hier uiteraard nooit. Ga je liever dus naar een ander die dezelfde problemen hebben? 
Groetjes en ga eens in de andere Community’s lezen voor dat je een besluit neemt.

Succes! 

Reputatie 4

Wel heel leuk allemaal, ja oke veel mensen komen naar het forum en andere review sites, en alhoewel dan lees ik dat er nog steeds mega veel klachten zijn dat soms de download of vaker de upload snelheid nog steeds niet fatsoenlijk in orde zijn van het 1000/1000 pakket, dus dan heb in zoeits van ik ga liever naar de concurrentie die het wel fatsoenlijk voor elkaar hebben

Reageer