Sticky Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis



Toon eerste reactie

280 reacties

Hoi T-mobile,

Ik gebruik de app wel eens om voetbal mee te kijken via de chromecast ,echter is dit haast niet te volgen doordat de beeldverversing vrij laag is. Bij de concurrent Ziggo is de verversing vele malen beter in de app waardoor daar voetbal vrij helder gevolgd kan worden.
Zijn er nog voornemens om de beeldverversing van de TV-anywhere App te verbeteren?

Mvg,
Don
Hey Jullie gebruiken geen buffer in tv-anyware.nl
als je een buffer zou maken heb je gewoon goed stabiel beeld inplaats van deze haper/flikkering.
  • Eigen modem kunnen gebruiken. (ik vertaal modem maar even naar router.)
Dit kan mis je je eventuele telefonie kan missen.

Wellis waar non supported maar een https://tweakers.net/pricewatch/482285/genexis-p1090-media-converter-glasvezel-naar-utp.html maakt er ethernet van.
Uiteraard zijn er meerder opties en afhankelijk van de grondplaat is er een andere converter nodig.
Juiste vlan's doorzetten.
Als we nu ook nog de sip gegevens weten kan ook dat werken.
Reputatie 6
Badge +7
Hi @JessicaRayna, hmm dat is gek, ik heb deze foutmelding nog niet van andere klanten gehoord. Maar geen zorgen, ik vermoed dat een 'powerflip' van je TV Box voldoende is. Zou je onderstaande stappen eens uit willen voeren? Ik hoor graag of het geholpen heeft!

1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).
3. Als het modem is opgestart sluit je de TV Box weer aan op de stroom.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘Ethernet not detected, Please connect ethernet cable’ kan je ook de netwerkkabel weer aansluiten.
Sinds maart '19 zou het mogelijk zijn om RTL zenders te pauzeren, de mail heb ik net pas binnen gekregen en alles doorgelezen.
Maar rtl4 en rtl7 kan ik niet pauzeren, er komt dan een error melding in beeld,
"Error, er heeft zich een fout voor gedaan tijdens het afspelen, probeer het later nog eens".
Echter doet deze functie het ook niet op de npo zenders, waar volgens de pagina dit al langere tijd moet werken ?

Misschien kunnen jullie dit aanpassen zodat deze functie alsnog gaat werken?
Ik heb een interactieve tvbox , zonder opnemen.
Maar volgens de instructies is dit ook niet perse nodig.

Graag hoor ik van jullie of van anderen waar dit aan kan liggen, en of meerdere hier "last" van hebben?
Reputatie 4
Badge +2
@Pilovali die eerste suggestie is daarnaast ook goed voor het milieu, top!
@jibbewillem ook een goeie! Scheelt weer één handeling. ☺
Hey @Pilovali, jij ook hier? 😎😝

Ik heb ik nog een suggestie. Een SSO koppeling tussen My T-Mobile en de webmail. Nu moet je twee keer inloggen.
Reputatie 6
Badge +17
Ik heb nog een suggestie!
Het toevoegen van een inactiviteit timer die automatisch, na bv 4 uur geen activiteit, de decoder in standby zet.
Dit bespaart netwerk en stroom verbruik voor de klant, en meer capaciteit voor T-Mobile. Er zijn genoeg mensen die de decoder niet uit zetten.

Tevens het handmatig instellen van output resolutie in de decoders. Soms wil je kunnen forceren om een bepaalde resolutie uit te sturen, handig als je de decoder wilt aansluiten op een scherm die niet 1080i ondersteund.
Reputatie 4
Badge +2
Hey @Marcel1981,

Één van je wensen gaat binnenkort in vervulling!😁Nieuwsgierig geworden welke verbetering dat zal zijn? Klik dan hier!
Reputatie 1
Goedemorgen,

Hierbij mijn suggesties tot nu toe:

* Geen tijd in display maar de zenderkeuze op decoder.
* Rechtstreeks naar radio via afstandsbediening bijvoorbeeld door 2x op tv toets te drukken?
* Geen t mobile logo maar zender logo aan linkerkant.
* Nick JR in HD weergeven.

Verder nog niks kunnen ontdekken.

Met vriendelijke groet,
Marcel
Reputatie 2
https://netwerkje.com/
Staat alle info op die je nodig hebt.
Reputatie 2
telfort

Ik ben 3 jaar klant geweest, en in die tijd geen scherpe aanbieding gekregen als ik zou verlengen.

Inderdaad, klant geweest. Sinds begin januari ben ik overgestapt.
@Doeffgek Waar ben je naartoe gegaan als ik vragen mag?


Telfort, die hadden een scherp aanbod met Black Friday. Zoals aangegeven is de overstap zelf echt dramatisch verlopen. Heb een week zonder internet en TV gezeten. Maar alles werkt nu zoveel fijner. Alleen de ExperiaBox word met elke editie slechter. Je hebt nu nog maar 3 LAN-poorten en die dingen zijn echt compleet dicht gespijkerd. Je kunt werkelijk niks meer zelf instellen. Alleen je WiFi. Dat is echt wel een beperking. Ik ben daarom ook al rond aan het kijken en informeren om een eigen router te gebruiken. ZIt aan de fritzBoxen van XS4ALL te denken. Dat moet werkend te krijgen zijn.
Reputatie 2
Ik ben 3 jaar klant geweest, en in die tijd geen scherpe aanbieding gekregen als ik zou verlengen.

Inderdaad, klant geweest. Sinds begin januari ben ik overgestapt.


@Doeffgek Waar ben je naartoe gegaan als ik vragen mag?
Reputatie 2

Ik zou sowieso niet verlengen. Je krijgt niks extra’s maar zit wel weer een jaar vast. Je kunt beter je abo door laten lopen, en een termijn stellen wannee het goed moet zijn. Voor jezelf dan, want T-Mobile doet daar toch niks mee. Termijn om? Maken dat ke bij een ander komt...Je krijgt dan toch weer korting? Op 6 maart kunnen ze mij een aanbod doen zeiden ze op Twitter.


Ik ben 3 jaar klant geweest, en in die tijd geen scherpe aanbieding gekregen als ik zou verlengen.

Inderdaad, klant geweest. Sinds begin januari ben ik overgestapt. De overstap zelf was echt dramatisch verlopen, maar de stabiliteit van de diensten is gewoon beter. Ik heb nu veel minder tv-zenders, maar de zenders die ik kijk heb wel gewoon. En tja, wat moet ik als brabander met de regionale en streek omroepen uit heel Nederland?

Ik heb voor ik de overstap gemaakt heb, nog af kunnen dwingen dat de beruchte Entone 510 kastjes vervangen worden voor de Aria 600. In de eerste weken was dit een verademing, maar daarna weer terug bij af. Net zo traag als voorheen. Alleen de haperende radio was wel opgelost.

Bij T-Mobile loopt de dienst TV echt mijlenver achter op de concurrentie. de steeds repeterende herrinering op het uitblijven van nieuws over ontwikkelingen en vernieuwingen op dat gebied zegt mijns inziens genoeg over hoe TMT daar tegenover staat. Er gebeurt gewoon helemaal niets! Problemen die je ondervind worden altijd teruggeleid naar je eigen apparatuur.

Mijn moeder is nog wel klant, maar dat komt alleen maar door het feit dat TMT 1 specifieke TV-zender doorgeeft die andere providers niet doorgeven. Als dat veranderd is ook zij vertrokken!

En ja, ik wil niet alleen negatief zijn: Internet werkt goed, en probleemloos. Enige mindere daarin is dat de draytek routers een slechte wifi-dekking geven. De zeer uitgebreide mogelijkheden qua persoonlijke instellingen maken dat wat mij betreft ruimschoots goed. Alleen bind je daarmee geen klanten.

Voor degenen die vrije routerkeuze als speerpunt hebben zou ik willen zeggen dat ze nu snel moeten overstappen naar XS4ALL. Die is daar het verste mee. KPN als geheel is trouwens heel open in de benodigde instellingen. Behalve voor telefonie geven ze alle benodigde instellingen zelf vrij. Bij TMT moet je het op dit gebied hebben van de dingen die zijn uitgevonden door gebruikers met bovengemiddelde IT kennis. TMT geeft ze officieel niet vrij.
Reputatie 2
Ik zou sowieso niet verlengen. Je krijgt niks extra’s maar zit wel weer een jaar vast. Je kunt beter je abo door laten lopen, en een termijn stellen wannee het goed moet zijn. Voor jezelf dan, want T-Mobile doet daar toch niks mee. Termijn om? Maken dat ke bij een ander komt...
Je krijgt dan toch weer korting? Op 6 maart kunnen ze mij een aanbod doen zeiden ze op Twitter.
Reputatie 2
Ik zou sowieso niet verlengen. Je krijgt niks extra’s maar zit wel weer een jaar vast. Je kunt beter je abo door laten lopen, en een termijn stellen wannee het goed moet zijn. Voor jezelf dan, want T-Mobile doet daar toch niks mee. Termijn om? Maken dat ke bij een ander komt...
Reputatie 2
Hi Pukss, terechte feedback. We kunnen niet altijd alles communiceren vanwege verschillende redenen maar we willen dit topic binnenkort weer een flinke update geven met de actuele stand van zaken! In de tussentijd heb ik in dit topic een uitgebreide uitleg gegeven over het hoe en waarom van onze updates samen met een korte samenvatting over het TV platform.
@Brian Dit is twee maanden geleden. Sindsdien zie ik weinig updates langskomen. Ik weet dat we nu in de feestdagen zitten, maar graag een update. Opnemen in de cloud ben ik wel heel benieuwd naar. In 2 maanden kun hier een heel hoop in onderzoeken. Ik mag aannemen dat jullie geen overheidsinstelling zijn die er wel zo lang over doen. Want daar begint het nu onderhand wel op te lijken.
En weer twee maanden verder. Kom op jongens. Dit kan zo niet langer. Als jullie met een nieuw dingen bezig zijn, vermeld dat dan. De concurrentie is jullie al mijlen ver voorbij. Alles wat jullie nu gaan vertellen is reeds al aanwezig bij de concurrentie. Dat is dus geen steekhoudend argument om je mond te houden. Hier zijn nog een paar tips.
  • Wees de eerste die vrij router keuze gaat ondersteunen voor mensen die dat willen.
  • Upgrade je tv-platform en snel. Dit kan echt niet meer. Ik heb geen ruimte meer op mijn tv-recorder vanwege de bedroevende 320GB hard schijf. Inmiddels ben ik al bezig mijn opname er af te halen middels een HDCP stripper. Of dit wel of niet mag is ter discussie te stellen. Ik mag immers een kopie maken voor eigen gebruik.
Als jullie deze twee dingen doorvoeren over ik nog om bij jullie te blijven. Maar eigenlijk staat mijn keuze al vast. Jullie lopen te ver achter.

Ik kan mijn contract straks verlengen en zit ook erg te twijfelen. Het internet is prima, maar met tv loopt T-Mobile inderdaad echt achter dan andere providers. Ik wil tv van T-Mobile eigenlijk niet nog een jaar zoals het nu is.
Reputatie 2

Hi Pukss, terechte feedback. We kunnen niet altijd alles communiceren vanwege verschillende redenen maar we willen dit topic binnenkort weer een flinke update geven met de actuele stand van zaken! In de tussentijd heb ik in dit topic een uitgebreide uitleg gegeven over het hoe en waarom van onze updates samen met een korte samenvatting over het TV platform.@Brian Dit is twee maanden geleden. Sindsdien zie ik weinig updates langskomen. Ik weet dat we nu in de feestdagen zitten, maar graag een update. Opnemen in de cloud ben ik wel heel benieuwd naar. In 2 maanden kun hier een heel hoop in onderzoeken. Ik mag aannemen dat jullie geen overheidsinstelling zijn die er wel zo lang over doen. Want daar begint het nu onderhand wel op te lijken.


En weer twee maanden verder.
Kom op jongens. Dit kan zo niet langer. Als jullie met een nieuw dingen bezig zijn, vermeld dat dan. De concurrentie is jullie al mijlen ver voorbij. Alles wat jullie nu gaan vertellen is reeds al aanwezig bij de concurrentie. Dat is dus geen steekhoudend argument om je mond te houden.
Hier zijn nog een paar tips.
  • Wees de eerste die vrij router keuze gaat ondersteunen voor mensen die dat willen.
  • Upgrade je tv-platform en snel. Dit kan echt niet meer. Ik heb geen ruimte meer op mijn tv-recorder vanwege de bedroevende 320GB hard schijf. Inmiddels ben ik al bezig mijn opname er af te halen middels een HDCP stripper. Of dit wel of niet mag is ter discussie te stellen. Ik mag immers een kopie maken voor eigen gebruik.
Als jullie deze twee dingen doorvoeren over ik nog om bij jullie te blijven. Maar eigenlijk staat mijn keuze al vast. Jullie lopen te ver achter.
Ik ben recentelijk overgestapt naar T-Mobile thuis en een van de top features vind ik de TV Anywhere app voor mijn Apple TV's. De app werkt goed en snel, en ik ben ook heel blij met het toenemend aantal zenders (met name BBC1 & BBC2).

Maarrrr, natuurlijk kan het altijd beter en dus dit draadje om te kijken welke wensen ik en anderen hebben om de app beter te maken.

Laat ik met een enkel verzoek beginnen:
  • De optie om te kunnen zappen. Wellicht wat stoffig maar het leuke van lineaire TV (zoals het zo mooi heet) is dat je langs de kanalen kunt zappen. Hoewel de App nu al wel een overzicht geeft van alle zenders zou ik het fijn vinden om van zender naar zender te kunnen zappen met beeld.
Twee suggesties voor de TV Anywhere app:
- Meer opties voor datagebruik: Bij wifi wil ik graag op de hoogst mogelijke kwaliteit kijken. bij mobiele data wil ik wel kunnen kijken, alleen dan op lagere kwaliteit. Nu moet ik handmatig de instellingen induiken en wisselen.
- Ik heb automatisch draaien uitstaan, kan er wel ergens een full screen knop komen om wel volledig beeld te maken?
Reputatie 2
@Piotr Jammer dat TMT daarin geen upgrade mogelijk maakt. De TV boxen die de KPN familie al jaren uitlevend zijn veel sneller en stabieler en hebben ondersteunen de functionaliteiten wel die jullie nog niet kunnen/willen en/of mogen ivm contracten oid.
Reputatie 4
Badge +2
@StefanT je doelt op het wisselen van de TV Boxen? Jammer genoeg kan ik je niet verblijden met ander nieuws. We blijven voor beide TV Boxen volledige ondersteuning bieden!
Reputatie 2
@Brian Is het standpunt omtrent de nieuwe TV ontvanger nog hetzelfde gebleven bij TMT?
Display op de receiver toont zendernaam/-nummer.
Het is eigenlijk niet mogelijk om een direct kanaalnummer in te voeten om naar een volgende zender of station te schakelen.
Zoekfunctie in programmagids.
Graag een zoekfunctie beschikbaar maken zodat je op een deel van de naam van een programma snel lijst krijgt van programma’s met startdatum/-tijd en zender te zien krijgt.
Door een van de items te selecteren, zou je direct moeten kunnen afspelen of opnemen:

Zo’n gemis dat zoeken niet mogelijk is na een overstap vanaf Ziggo waar dit wel kan.

Reageer