Sticky Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis



Toon eerste reactie

279 reacties

T-Mobile Wish 1:
Wat ik echt mis zijn (buitenlandse) series en films bij programma gemist. Elders op het forum word als reden gegeven dat series en films te duur zouden zijn? Er zijn er bijvoorbeeld een paar die je wel terug kunt kijken, oneindige herhalingen van NCIS, zal niet zo duur zijn. Van Hawaii Five O worden nu ook herhalingen uitgezonden maar die kun je weer niet terug kijken? Onlogisch (maar wel ok) is dan dat de relatief nieuwe serie Chicago Fire wel terug te kijken is. :? Terwijl dat denk ik geen goedkope serie is. Dus a.u.b. meer buitenlandse series en films bij Programma gemist.
T-Mobile Wish 2:
De programmering en tijdsindeling van de TV Gids klopt heel vaak niet. Bijvoorbeeld op de zender ID gebeurd het regelmatig dat programma's meer dan 5 minuten eerder of later beginnen dan het vermelde tijdstip. Of er word een programma vermeld dat gewoon helemaal niet uitgezonden word. Dus a.u.b. een betrouwbare TV Gids.
Reputatie 6
Badge +5
Goed nieuws @all!

Mede dankzij onze Community Wishlist en het kenbaar maken van onze wensen via het forum, hebben we sinds vandaag toegang tot de Ziggo Sports Totaal Go en Film1 Go app!

Zie dit topic met uitleg: [Nieuw bij T-Mobile Thuis] Ziggo Sport Totaal Go en FILM1 Go.

Dus, bedankt voor het melden van jullie wensen! We luisteren! 🙂
Nog een verzoekje buiten de bekende, opnemen via de app en hoe meer kanalen via de TV Anywhere op de Chromecast, hoe beter (met name Eurosport 1 en 2 mis ik). Ik zou ook graag willen dat als ik een niet bestaand kanaalnummer ingeef op de TV, de box automatisch naar het volgende, wel beschikbare kanaal springt. Na het overstappen heb ik nog niet alle kanaalnummers tussen de oren en ben ik met enige regelmaat 4 a 5 keer nummers aan het ingeven die niet bestaan (maar wel in de buurt zitten). De TV box geeft dan alleen een foutmelding.
Reputatie 6
Badge +5
@Marijkevz Welkom op het Thuis forum! En bedankt voor je wish. 🙂 Deze staat erbij!

@henkjandg: Bedankt! Mooie aanvulling!

@Musica: Welkom op het forum! Je eerste wish wordt lastig. Hierin zijn we namelijk afhankelijk van het aanbod van NPO Uitzending Gemist. Hier hebben we dus geen invloed op. Wish 2: Dit is eigenlijk hetzelfde verhaal. De informatie uit de gids krijgen we direct van de zenders. Het staat hen vrij om hiervan af te wijken en uit te lopen. Wellicht dat in de toekomst een TV Gids 'smart' gaat worden en direct aangepast wordt aan de live stream.

@Nielski: Top! Dat vind ik een hele goede. Daar heb ik ook vast ruzie mee. Noteer ik direct als wens.
Viceland! Prachtige nieuwe zender.
Ik zou die heel graag zien in het Tmobile zenderpakket. Is dat iets wat in de toekomst gaat gebeuren?
Reputatie 1
Ik ben nu sinds een aantal dagen overgestapt van ziggo naar T-mobile. En ik moet zeggen dat het voor de mogelijkheden voor wat betreft TV wel even slikken is. Er zal een flinke inhaalslag gedaan moeten worden door T-mobile.

Mijn wensen:

- Opnemen in series en niet elke dag een bepaalde tijd.
- Opgenomen programma's kunnen zien op meerdere boxen
- Ondertiteling, als je dit aanzet krijg je het ook bij Nederlandse programma's en ik wil het alleen op buitenlandse zenders zoals bijvoorbeeld History channel.
- Uitzending gemist uitbreiden
- TV gids in het verleden.
- Radio / Stingray eigen beeld (zien wat er speelt/draait) en niet ergens in een hoekje met ondemand ervoor.
- Populaire app's (netflix, etc.) erbij.
- App uitbreiden met kanalen / content / opnemen / terug zien

Voor de rest ben ik dik tevreden 😃
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @Renze-lwd,

Ik begin even met 'de rest'. Super dat je over het algemeen tevreden bent. Nu nog die puntjes op de i. ;)

-Opnemen in serie, dat is wel mogelijk! Met de optie 'bewerk opname' kun je een reeks instellen. 🆒
-We werken met een lokale harde schijf. Wat je opneemt, wordt dus rechtstreeks op de TV Box zelf opgenomen. Dat heeft voordelen, maar ook nadelen. Je kunt het dus niet extern inprogrammeren of op een ander apparaat afspelen. Dit staat als wens uiteraard wel op de wishlist.
-Ondertiteling. Je wilt deze dus per kanaal in kunnen stellen. Dat is iets dat we wellicht wel als wens kunnen opnemen.
-Terugkijken in de gids en extra apps via de TV Box zijn wensen die we ook hebben opgenomen in de lijst.
-Eigen beeld van de radiozender met info wat er speelt. Ik weet niet of wij toegang hebben tot of dat deze informatie mee wordt gestuurd door de zender. Goed punt!

Ik hoop dat je toch een beetje kunt wennen aan de nieuwe 'look & feel' van de nieuwe apparatuur. Mocht er nog iets zijn: welkom op het forum! 🙂
Is er al enig idee wanneer er tv everywhere voor pc en laptops verschijnt?
Reputatie 1

-Opnemen in serie, dat is wel mogelijk! Met de optie 'bewerk opname' kun je een reeks instellen. 🆒
-Ondertiteling. Je wilt deze dus per kanaal in kunnen stellen. Dat is iets dat we wellicht wel als wens kunnen opnemen.


- Wat betreft het opnemen. Nee je kan niet in serie opnemen. Alleen elke dag met een bepaalde tijd. Zo krijg je ook dat in het weekend een programma wordt opgenomen wat niet wordt uitgezonden. In serie wordt bedoeld dat het gekoppeld is aan het programmagids en dan opneemt. Dat je dan kunt kiezen uit één opname of hele serie. Zo voorkom je onnodige opnames.

- De ondertiteling als je deze nu instelt op Nederlands, krijg je deze bij alle zenders en dus ook de Nederlandse. Dit is volgens mij een optie voor doven en slechthorenden. Er moet dus een aparte optie komen waarbij je ondertiteling wilt bij alleen buitenlandse zenders.

Iets anders ik heb 500 MB internet, maar dit haal ik niet zie ook mijn resultaten bij speedtest. Lan is rechtstreeks aan gesloten op de computer. [img]http://beta.speedtest.net/result/6527559464.png[/img]
Reputatie 7
Badge +10
Ik sluit me aan bij het bovenstaande.

Over de snelheid kan je beter een eigen draadje maken. probeer ook even de app http://beta.speedtest.net/apps/desktop
Reputatie 6
Badge +5
@Renze-lwd,

Helder! Ik heb je twee punten toegevoegd. Bedankt voor de uitleg. :)

Wat betreft de snelheid, dat kan inderdaad beter ergens anders. In dit topic is al veel besproken, ook al gaat het om DSL. Of je start een nieuw topic, dat kan ook.
Reputatie 6
Badge +5
Update!

En weer is er een wens ingewilligd. Vanaf nu is het zichtbaar in My T-Mobile Thuis om te zien welke rekening betaald is en welke niet. Voorheen kon je alleen zien welke rekeningen je ontvangen had. We kregen van klanten te horen dat het bij een gemiste betaling onduidelijk was om welke maand het ging.

Voortaan is dus gemakkelijk te zien wat de status van je rekening is. Zie hieronder:

Een groot gemis is toch wel een Netflix-kanaal.
Ook de overgang van tv naar radio is omslachtig.
Graag de mogelijkheid om zowel IPTV als LAN over dezelfde netwerkkabel te laten lopen. Nu moet je 2 netwerkkabels gebruiken. En bij sommige klanten is dit niet mogelijk.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Mike, goed punt. Dit is echter niet mogelijk op de manier zoals we het nu geregeld hebben. Ik vermoed dat het teveel voeten in aarde heeft om dit om te schakelen. Er zijn wel wat alternatieven. In dit topic wordt het één en ander besproken. Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Reputatie 4
Badge +5
Hallo,

Wanneer er een 5 Ghz modem voor glasvezel komt heb ik intresse in T-Mobile Thuis. Bij mijn huidige provider Telfort heb ik de Experia Box V10 die wel gewoon 5 Ghz ondersteundt.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo Snotaapje,

op het moment dat de wifi niet voldoende is plaatst de monteur een wifi accesspoint welke wel 5Ghz ondersteund.

Nieuwe modems met 5Ghz verwacht ik dit jaar in iedergeval niet meer.
Ik vind het erg onhandig dat ik niet vooruit (of terug) kan spoelen tijdens begin gemist.
Reputatie 2
Ik zou het fijn vinden als er in My T-Mobile thuis een pagina beschikbaar komt met daarin de status van de dienst(en) die je afneemt. En de door je aangemelde incidenten waarin je makkelijk updates kunt volgen. Beetje vergelijkbaar met het Office 365 Admin Dashboard.
Mogelijk hier ook een app voor maken.
Door deze ontwikkeling zal waarschijnlijk de telefonische bereikbaarheid ook direct beter worden.
Reputatie 6
Badge +5
@dmmdh, wil je kunnen doorspoelen dan heb je echt een TV Box met opnamefunctie nodig. Ik vind het al heel wat dat je via Begin Gemist het begin terug kan kijken. Je kunt zelfs pauzeren als je tijdens het afspelen even iets anders wilt doen.

@StefanT, bedankt voor de tip! Een heel goed idee! Ik vermoed dat dit wel wat zal kosten aan IT arbeidsuren, maar ik zie hier zeker ook een meerwaarde van in. Ik heb het toegevoegd. 🙂
Reputatie 2
Op de site van T-Mobile aangeven wachttijd is bij de klantenservice of toevoegen in T-Mobile thuis dashboard.
Momenteel staat er dagelijks op drukker dan wat u van ons gewend bent.
Waardoor ik vaker 45 tot 1:30 uur heb moeten wachten.
Of aanvullen met de extra service zoals bij sales teruggebeld worden zodra je aan de beurt zou zijn.
Zijn sinds vandaag aangesloten op T-mobile tv....maar ohnee!! Geen Netflix meer op de tv. Moet nu alles via de Chromecast doen. In de winkel zeiden ze dat het geen probleem zou zijn. Hoop dus dat er heeeel snel in het menu een Netflix knop komt. Anders ben ik volgend jaar weer kpn klant
Reputatie 7
Badge +10
ik zie Source knop op T-Mobile afstandsbediening voor schakelen tussen bronkanalen
Deze optie staat alleen niet in de handleiding.

stap 3 : Source van je tv bedienen
• Druk een paar seconden op de ‘SETUP-knop’ tot het rode LED lampje twee keer knippert
• Druk vervolgens één keer op de ‘Input-knop’ • Druk tenslotte één keer op de ‘TV-knop’

Nu kan je met de input knop schakelen tussen de bron (knop links onder)
Werkt dit niet probeer dan ook even de andere codes voor je tv
Werkt hier niet. Wat bedoel je met 'codes voor je tv'?
Reputatie 7
Badge +10
Hallo dmmdc,

Deze codes https://thuisservice.t-mobile.nl/thuis-assets/downloads/handleidingen/vfc3750_wt_afstandbediening_tv_codes_2.0_a4.pdf

Reageer