Beantwoord

Asus RT-AX55 aansluit perikelen

  • 1 October 2020
  • 18 reacties
  • 1468 Bekeken

Beste,

 

ik heb al veel gelezen op het forum over de instellingen van je router achter de mediaconverter voor tv en internet op vlan 300 en 640.

 

alleen als ik deze bij mijn router invul heb ik wel verbinding met internet maar niet de tv.

 

eerst had ik ook de optie dual-wan in mijn router maar die is verdwenen misschien dat hier wat mis in is. Ik kan er alleen ook niks over terug vinden om deze terug te krijgen.

zou iemand mij kunnen helpen deze werkend te krijgen voor zowel tv als internet? Heb al vele opties geprobeerd maar zie door de bomen het bos niet meer.

icon

Beste antwoord door d.mikhailovskaia 21 December 2020, 21:09

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Cptzeromaniac , 

Welke melding krijg je op de Tv te zien? En zit je al op het nieuwe platform of nog op het oude?

Gezien je de mediaconverter noemt ga ik er vanuit dat je glasvezel hebt. 

Goeiemorgen @TechRacing93 Op de tv blijft hij aangeven netwerk starten en gebeurt vervolgens niets.

Als ik hem op een poort zet waar vlan300 opdraait dan gaat hij daar wel voorbij maar blijft vervolgens hangen bij verbinding maken met server…

 

Ik zit inderdaad op glasvezel, maar volgens mij nog op het oude platform. De omzetting is bij mij nog niet gebeurt helaas.

Reputatie 6
Badge +3

Zou je en screenshot kunnen posten van de instellingen die je hebt ingesteld. Ik ken de interface van de Asus met de opties niet uit mij hoofd :wink:

 

In de eerste screenshot zie je dat mijn Dual-Wan tab verdwenen is.

Geen idee hoe ik die terug krijg dat zou al helpen.

Vervolgens zie je in screenshot 2 de instellingen.

Maakt niet uit trouwens op welke DHCP Routes ik hem zet.

Resultaat is hetzelfde @TechRacing93 

Reputatie 6
Badge +3

Hier heeft iemand wel werkende settings voor de Asus. Al schilt die niet veel met die van jou. 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/glasvezelinternet-aansluiten-op-asus-rt-68u-315812

 

Die opties had ik uitgevoerd helaas zonder succes.

@TechRacing93 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Cptzeromaniac 

Wil je op de IPTV tab onder speciale toepassingen, DHCP route gebruiken van Microsoft naar disable?

@Waqqas helaas zelfde probleem. Blijft hangen bij netwerk starten.

Reputatie 7
Badge +15

@Cptzeromaniac

Je kan ook eens van poort 3 een IPTV poort maken en de verschillende poorten proberen om te kijken of dat niet het probleem is.

En had je de router herstart na de eerdere wijziging?

@Waqqas net uitgeprobeerd werkt ook helaas niet.

wel zie ik bij me switch opties dat CTF aanstaat waardoor me nat acceleratie niet ingeschakeld kan worden. Weet niet of dat stoort.

 

zelfde euvel blijft wel bij de vlan poort blijft hij hangen op netwerk starten en bij internet poort hangt hij bij verbinden met server.

 

Router heb na wijzigingen herstart btw.

@Cptzeromaniac 

 

Zou je misschien wat meer kunnen delen over je config, ik heb geen TV, alleen Thuis internet maar krijg mijn RT-AX55 niet aan de gang.

 

Ik heb net een RT-AX55 binnen, thuis heb ik een mediaconverter (cvt3002w2a) met een Zyxel T50 (VMG8825-T50). IPV de Zyxel sluit ik dus de mediaconverter aan op mijn WAN poort van de AX55. Met een standaard automatische WAN config geeft mijn router aan dat de DHCP settings van de ISP incorrect zijn. Zodra ik onder LAN-IPTV de internet VLAN op 300 instel krijg ik op mijn AX55 network map een ‘disconnected’ WAN te zien. 

 

Enig idee wat jij mogelijk anders hebt ingesteld, alvast bedankt! 

@Cptzeromaniac

 

Zou je misschien wat meer kunnen delen over je config, ik heb geen TV, alleen Thuis internet maar krijg mijn RT-AX55 niet aan de gang.

 

Ik heb net een RT-AX55 binnen, thuis heb ik een mediaconverter (cvt3002w2a) met een Zyxel T50 (VMG8825-T50). IPV de Zyxel sluit ik dus de mediaconverter aan op mijn WAN poort van de AX55. Met een standaard automatische WAN config geeft mijn router aan dat de DHCP settings van de ISP incorrect zijn. Zodra ik onder LAN-IPTV de internet VLAN op 300 instel krijg ik op mijn AX55 network map een ‘disconnected’ WAN te zien. 

 

Enig idee wat jij mogelijk anders hebt ingesteld, alvast bedankt! 

Ik heb precise zelfde probleem:  geen internet op Asus RT-AX55, orginel router Zyxel T50 met mediaconverter cvt3002w2a. Ik sluit asus aan media converter op WAN en IPTV instellingen aanpassen maar geen resultaat.

Heb je misschien een oplossing kunnen vinden ?

Reputatie 7
Badge +4

Gebruik vid 300 en 640 en 6

je moet eev vlan id op geven voor alle poorten. het kan zijn dat je niet de zelfde vlan id mag gebruiken. 

@Cptzeromaniac

 

Zou je misschien wat meer kunnen delen over je config, ik heb geen TV, alleen Thuis internet maar krijg mijn RT-AX55 niet aan de gang.

 

Ik heb net een RT-AX55 binnen, thuis heb ik een mediaconverter (cvt3002w2a) met een Zyxel T50 (VMG8825-T50). IPV de Zyxel sluit ik dus de mediaconverter aan op mijn WAN poort van de AX55. Met een standaard automatische WAN config geeft mijn router aan dat de DHCP settings van de ISP incorrect zijn. Zodra ik onder LAN-IPTV de internet VLAN op 300 instel krijg ik op mijn AX55 network map een ‘disconnected’ WAN te zien. 

 

Enig idee wat jij mogelijk anders hebt ingesteld, alvast bedankt! 

Ik heb precise zelfde probleem:  geen internet op Asus RT-AX55, orginel router Zyxel T50 met mediaconverter cvt3002w2a. Ik sluit asus aan media converter op WAN en IPTV instellingen aanpassen maar geen resultaat.

Heb je misschien een oplossing kunnen vinden ?

 

Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden hiervoor helaas. Mogelijk dat @Hidden.nld een oplossing weet? Alle vid’s declaren geeft helaas hetzelfde resultaat.

 

EDIT: @yossarian Ik heb het probleem op kunnen lossen door de fw te upgraden. Dat had ik uiteraard nog niet gedaan omdat de router nog geen connectie had gehad met het internet. Versie 3.0.0.4.384.10261 heeft mijn problemen opgelost, de changelogs hadden het inderdaad ook over IPTV settings. Mogelijk helpt dit jou ook @Cptzeromaniac 

Reputatie 7
Badge +3

Ik maakte in die tijd (REF) al gebruik van de Asuswrt-Merlin firmware build, maar begreep dat deze nog niet beschikbaar is voor de AX55.

De Merlin versie heeft bij mij in het verleden altijd uitstekend gewerkt met de VLAN 300 zoals weergegeven was in het betreffende topic.

Zou zeggen volg @d.mikhailovskaia  zijn advies eens op, door een upgrade te doen van de ASUS eigen FirmWare.

Sorry voor de late reactie.

mijn rt-ax55 bleek defect te zijn en omdat ik er al lange tijd mee bezig was gewisseld voor een tp-link die veel beter en makkelijker zijn werk doet. 

Sorry voor de late reactie.

mijn rt-ax55 bleek defect te zijn en omdat ik er al lange tijd mee bezig was gewisseld voor een tp-link die veel beter en makkelijker zijn werk doet. 

FW update heeft dus niet mogen helpen? Of had je dit niet meer geprobeerd? 

@Cptzeromaniac

 

Zou je misschien wat meer kunnen delen over je config, ik heb geen TV, alleen Thuis internet maar krijg mijn RT-AX55 niet aan de gang.

 

Ik heb net een RT-AX55 binnen, thuis heb ik een mediaconverter (cvt3002w2a) met een Zyxel T50 (VMG8825-T50). IPV de Zyxel sluit ik dus de mediaconverter aan op mijn WAN poort van de AX55. Met een standaard automatische WAN config geeft mijn router aan dat de DHCP settings van de ISP incorrect zijn. Zodra ik onder LAN-IPTV de internet VLAN op 300 instel krijg ik op mijn AX55 network map een ‘disconnected’ WAN te zien. 

 

Enig idee wat jij mogelijk anders hebt ingesteld, alvast bedankt! 

Ik heb precise zelfde probleem:  geen internet op Asus RT-AX55, orginel router Zyxel T50 met mediaconverter cvt3002w2a. Ik sluit asus aan media converter op WAN en IPTV instellingen aanpassen maar geen resultaat.

Heb je misschien een oplossing kunnen vinden ?

 

Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden hiervoor helaas. Mogelijk dat @Hidden.nld een oplossing weet? Alle vid’s declaren geeft helaas hetzelfde resultaat.

 

EDIT: @yossarian Ik heb het probleem op kunnen lossen door de fw te upgraden. Dat had ik uiteraard nog niet gedaan omdat de router nog geen connectie had gehad met het internet. Versie 3.0.0.4.384.10261 heeft mijn problemen opgelost, de changelogs hadden het inderdaad ook over IPTV settings. Mogelijk helpt dit jou ook @Cptzeromaniac

 

Dankjewel voor je antwoord, na de FW update ik kan met internet verbonden met vlan 300. Dus deze opgelost is.

Aleen nog TV werkte niet...ehh misschien volgende update

Reageer