Beantwoord

Draadloze verbinding met Wifi Plus punt ZYXEL_1993 niet mogelijk

  • 22 October 2020
  • 5 reacties
  • 212 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste T-Mobile medewerker,

Recentelijk ben ik klant geworden bij T-Mobile en heb ik een wifi plus punt aangeschaft om mijn bereik te verbeteren. Ik ervaar echter problemen met het draadloos instellen van dit punt. Ik heb al meerdere posts op het forum geraadpleegd maar geen enkele bied mij een geschikte oplossing.

Ik heb een Zyxel-T-50 modem en een wifi plus punt Zyxel_1993.

Ik heb geprobeerd het wifi plus punt draadloos te verbinden met het modem via de handleiding. https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/thuis/handleidingen/wifi-versterker/thuis-handleiding-wifi-versterker--zyxel.pdf

Wanneer ik deze stappen volg zend het wifi plus punt echter 5 netwerken uit, allemaal onder de naam Multi-AP-5HG-, waar ik niet mee kan verbinden.

Ook heb ik al tip gelezen dat ik het wifi plus punt kan instellen middels de MPro Mesh app. Wanneer ik op ‘Mesh Devices’ klik gebeurt er echter niks.

Wanneer ik het wifi plus punt middels een kabel aan mijn modem verbindt zendt hij echter wel een geschikt netwerk uit. De SSID is dan Zyxel_1993 en middels dit netwerk kan ik op het internet. Ook ben ik in deze situatie in staat om het wifi plus punt via de MPro Mesh te vinden. Vervolgens kan ik hier echter niks mee. 

Op advies van andere post op dit forum heb ik zowel de modem als het wifi plus punt al meerdere keren gereset, dit heeft echter geen resultaat.

Ik heb het wifi plus punt aangeschaft zodat mijn huisgenoot in haar kamer ook een sterke verbinding heeft. Het wifi plus punt werkt echter alleen als deze via de kabel op mijn model is aangesloten. In deze situatie heb ik er dus niks aan en dit is erg frustrerend.

Graag hoor ik een passende oplossing,

Met vriendelijke groet,

Leon

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 25 October 2020, 09:35

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @Leonbg,

 

Zet de wap naast de T50 reset ze alle bij.

maak verbinding met de wifi van de T50.

login met de Mpro mest app op de T50 (je was nu verbonden met de wap)

verbind nu de wap via de ethernet kabel met de T50.

check in de Mpro mesh app of je nu de T50 en de wap ziet en de mesh status up is.

(werkt dit niet laat hem dan eerst 24h zo staan.)

bij de wap zie je nu wirred connection staan. trek je de utp kabel er uit dan moet ie naar wireless gaan.

Hi Hidden,

Bedankt voor je bericht. Helaas heb ik deze stap reeds geprobeerd.

Het probleem is echter dat wanneer ik verbonden ben met de T-50 ik deze niet kan vinden in de Mpro mesh app. Pas als ik de wap aanzet verschijnt deze als enige in de app (de T-50 vind hij dus niet ookal ben ik verbonden met de T-50).

Wanneer ik de kabel uit de wap haal, na hem zoveel uur bekabeld aan de T-50 te hebben laten staan, gaat het middelzte lichtje uit en verzend de wap helemaal geen signaal meer uit.

Ik heb nu voor elkaar gekregen dat de wap een werkend wifi signal uitzend door zijn gastnetwerk open te zetten via de Mpro mesh app. Ik krijg daarbij een verbinding met een snelheid van rond de 15 MBITS (wanneer ik direct met de T-50 verbindt is dit rond de 30 MBITS). 

Denk je dat als de wap correct ingesteld staat dat deze hogere snelheden kan behalen of zou ik het nu zo laten en de wap via het gastnetwerk een verbinding laten uitzenden?

Reputatie 7
Badge +4

@Leonbg welke firmware versie staat er op het modem ?

De firmware van de T-50 is V5.50(ABPY.0)b12_20190730 en van de wap V1.00(ABTB.1)b11

Reputatie 7
Badge +16

@Leonbg Het lijkt erop dat je nog niet de benodigde firmware push gehad hebt. Je zult één dezer dagen een upgrade ontvangen naar firmware versie b14. Zo wordt als het goed alles hersteld en zal je een geoptimaliseerd netwerk hebben. Check het volgende topic voor uitleg hieromtrent: Firmware upgrade Zyxel T-50.

Reageer