Beantwoord

help ! snelheid is laag

  • 24 September 2020
  • 43 reacties
  • 1859 Bekeken

beste community leden,

om het verhaal kort te houden ik ben al jaren klant bij tmobile. in juli ben ik naar kpn overgestapt en in augustus weer terug naar tmobile (ivm odf wba gedoe 😛) en eindelijk internet premeum 1000 MBITs.

helaas vanaf dag 1 is de snelheid de helft van wat wordt beloofd bekabeld Down +-450 up 550. wifi Down 370 up 450. de monteur die kwam mijn modem aansluiten zei al dit is waarschijnlijk het hoogste snelheid wat je kan halen n wifi is helemaal niet belangrijk als je 20% haalt is het ook goed.

ik heb met klantenservice gebeld, de dame aan de telefoon zei al dat mijn verbdinding niet goed was en moest monteur langs komen op 9 september. monteur is niet geweest. opnieuw ,monteur afspraak ingepland. op 21 september kwam de zelfde monteur weer bij me langs die mijn modem had aangesloten. hij heeft de modem, mediaconverter en glasvezel kabel vervangen en opnieuwe gestest download was ongeveer 700 mbps en upload 900 mbps. naar wifi heeft hij niet eens gekeken en weg was hij.

helaas is de probleem niet verholpen, bekabeld download snelheid is nog steeds laag upload is rond 900 mbps dat is goed.

 

ik had hiervoor 100mbps en dat werkte prima bekabeld en wifi was de snelheid 97 mbps down/up.

maar voor de zekerheid vandaag 24 september nieuwe cat6 kabel gekocht voor tussen converter

 en modem en van modem naar versterker (fritz wlan 1750e). de probleem is echter ergens anders want de cat6 kabels hebben ook niet geholpen.

 

ik heb een paar screenshots gemaakt daar zie ook dat de download snelheid niet stabiel is.

de metingen zijn allemaal bekabeld op windows 10 laptop in veilige modes en ik gebruik de speedtest app.

 

ik lees vaak mee op de forum en zie dat meestal problemen hier goed geholpen worden ik hoop stiekem ook dat ik via deze weg geholpen kan worden. als ik rond 900 mbps down en up heb ben ik heel erg blij.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 27 September 2020, 13:00

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @fire ball,

Jazeker kunnen wij je hiermee helpen! Excuus het is de afgelopen vrij druk, en wij proberen je daarom binnen 24-48 uur van een antwoord te voorzien. Erg fijn dat je het zo uitgebreid hebt uitgezocht, en de vele speedtests helpen enorm, bedankt daarvoor! :smile: Er is inderdaad duidelijk een snelheidsprobleem, want ook onze monteur hoort niet een snelheidsverlies van 30% te meten.

Het lastige is wel dat we alle apparatuur en bekabeling bij jou hebben vervangen, en dat jouw internetlijn er bovengemiddeld goed uit ziet, ondanks dat er natuurlijk een probleem speelt. Daarom zal ik jouw dossier doorzetten naar onze technische dienst, en zullen wij samen met de lijnbeheerder de verbinding goed uit moeten meten om te achterhalen waar dit exact mis gaat. Hierdoor kan het langer duren dan dat je van ons gewend bent, maar wij proberen het snel op te lossen en we houden je zeker op de hoogte!

Hi @DMM0202,

Goed dat je ook aan de klok luidt! Na uitgebreid meten zie ik dat jouw situatie vrijwel gelijk is aan die van fire ball. Daartegen heeft de monteur zo te zien minder vervangen, dus wellicht dat het struikelblok zich hier nog in bevindt. Ook voor jou zal ik een verzoek uitzetten bij onze technische dienst. Zou je mij nog van een screenshot van een (aantal) bekabelde speedtests kunnen voorzien én van het mac adres van het modem? Alle informatie is namelijk welkom en behulpzaam!



We gaan dit sowieso voor jullie allebei opgelost krijgen, en ik wens jullie nog een hele fijne zondag!

Alles voor de derde keer herstart, nu weer veel betere snelheden. toch nog enkele keren onstabiel. Nog nooit zulke hoge waardes gehad, hopen dat het stabiel blijft

Ping is wel aan de hoge kant.  Ik weet het niet meer. 

over een uurtje nog eens testen

 

Thanks @Jason.

@Soundwork08 zyxel t50 van T mobile

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor het doorgeven @fire ball! Dat is inderdaad een snelheid die moet én zal worden opgelost. Wederom ziet jouw internetlijn er weer erg goed uit, al en al is het dus iets dat wij erg nauw in de gaten moeten houden. Dat het goed komt weet ik zeker.

Super @DMM0202, aan deze informatie heb ik een hoop! Daartegen zie ik links van alle speedtesten een Wifi icoon, zou je mij ook bekabelde testen kunnen voorzien? Je zou ook tijdelijk de Wifi-antenne op het apparaat uit kunnen zetten zodat je zeker weet dat het de bekabelde verbinding gebruikt. Daarnaast kan je het beste de Ookla Speedtest app gebruiken, omdat deze betrouwbaardere resultaten geeft. De rest van je opstelling en testmethode klinkt perfect! 

Zou je mij daarnaast nog kunnen voorzien van het mac adres van jouw modem? Alvast bedankt!

Even een update vanaf mijn zijde 

Vandaag is door Telecom Techniek Rijssen B.V. de wijkcentrale gecontroleerd ivm een onstabiel glasverzel verbinding.

Bij navraag bij dit Telecom bedrijf zou de monteur ruim een half uur bezig geweest te zijn.

Nieuwe bekabeling, allerlei glasvezel contacten gereinigd en diverse testen.

Wat is eruit gekomen : daar konden ze geen antwoord op geven, wel werd aangegeven dat er ene GBit module die in de wijkcentrale door T/Mobile is geplaatst de oorzaak zou kunnen zijn. Hier mogen ze niet aankomen en hebben ook niet de middelen om deze te testen of te vervangen. Zou als mogelijke oorzaak aan T Mobile worden gecommuniceerd.

Wel vreemd dat mijn server maar 60 sec offline was. 

 DIT ALLEMAAL IN 30 MINUTEN :thinking:

Ik weet niet wat ze gedaan hebben, maar zo slecht heb ik het nog nooit gehad

Zie eerdere post hierbij met test resultaten, morgen maar weer eens gaan bellen.

EN EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID, BEKABELD GEMETEN

 

 

Reputatie 7

Hi @fire ball Dank voor het testen en je geduld! Ik heb zojuist gereageerd op je eerdere privébericht, gaan we daar verder? :slight_smile:

Hoi @Brian ik heb al eerder met andere laptops getest in het begin. Ik kan a.s weekend een andere laptop lenen. Ik zal de resultaten hier posten.

Wat betreft mijn abonnement, Ik heb ook 2 mobiele abonnementen bij tmobile lopen. Ik zal het je laten weten. Bedankt iig voor al je moeite tot nu toe.

Hi @Brian,

 

Heb je update gehad van technische dienst over vermoedelijke capaciteit probleem? 

 

En nog een vraag. Ik heb het eerder bij een andere bericht gevraagd maar geen aantwoord gehad.

 

Kan ik kosteloos overstappen naar een andere provider? Reden? Tmobile levert niet de beloofde snelheid volgens contract.

Ik heb een jaar abonnement tot augustus 2021.

 

Ik hoor het graag van je.

Hoi @Cal ,

Ik zal (proberen) elke dag test uit te voeren en met jou delen hopelijk helpt dat probleem te onderzoeken.

 

Hoi @Brian, zoals beloofd 👇👇👇

 

 

Reputatie 7

@DMM0202 Oei wat een rollercoaster, hopelijk inmiddels wel stabiel?

@fire ball Voor jou loopt de opdracht nog, dit duurt wat langer dan gebruikelijk maar we zijn je zeker niet vergeten! :wink:

@Brian, het is idd balen dat nog steeds de oorzaak niet gevonden is. 

Ik heb je de postcodes en huisnummers verstuurd.

Reputatie 7

Hi @fire ball Er staat voor vandaag een monteur gepland, ik blijf het in de gaten houden en neem weer even contact op zodra ik de resultaten van de monteur binnen heb. Mochten we het écht niet op kunnen lossen en dan oorzaak ligt in het netwerk dan kunnen we uiteraard kijken naar de mogelijkheden maar ik heb er heb er alle vertrouwen in!

Hi @Jason,

Is er al enige vooruitgang met het uitstaande ticket? 🤔

Reputatie 7

Hi @fire ball super, ik heb de gegevens ontvangen en ik heb het opnieuw voorgelegd aan onze technisch dienst. Ze hebben het daar op het moment wat druk maar ik houd het voor je in de gaten en zodra ik wat hoor neem ik meteen contact met je op. Ik vermoed dat er mogelijk dan toch een capaciteitsprobleem is in jouw omgeving maar dat gaan we onderzoeken. Ik houd je op de hoogte!

Deze keer ook een foto van wifi snelheid.

 

 

@Brian ik hoop het ook en hierbij nog een update.

 

Hallo @Jason

Is de oorzaak al gevonden? Het is inmiddels al een paar dagen geleden. Ik wil graag weten of de techneuten ermee bezig zijn zo ja wat de oorzaak is. 

Reputatie 7
Badge +5

@fire ball 

Zomaar een vraagje van een mede forummer.

Test al geprobeerd uit te voeren in de zogenaamde veilige modus van Windows?

In veilige modus opstarten

Op die manier worden er veel tegelijk lopende programma's niet mee opgestart en kan dit een aanwijzing opleveren of het misschien toch een PC/Laptop uitdaging is waardoor de meting die lage download resultaten oplevert. Alhoewel je in de topicstart vermeld dat de monteur met zijn laptop “op dat moment” ook onvoldoende download had kan het tijdstip ook aanwijzingen opleveren. Dus beter 3 metingen verspreid over de dag dan 3 metingen direct na elkaar.

Iedere meting, waarmee en met wat voor apparatuur, kan namelijk resultaten beinvloeden of dit speedtesten zijn of hoeveel appels er in een emmer van 10 liter passen. Dat laatste is een onzinnige meting en waarschijnlijk niemand tot nut, maar een vierkante emmer of een ronde emmer van 10 liter kan een andere uitkomst opleveren. :wink:

Hallo @Brian,

Monteur is inderdaad langs geweest. Hij zei we hebben je al vorige keer andere poort gegeven en vandaag heb ik alles na gelopen in centrale, alles schoongemaakt meer kunnen we niet doen van KPN. Probleem ligt nu echt aan de apparatuur van de provider (tmobile) in je huis of in de centrale.

Hij heeft gebeld naar tmobile waar ik bij was. Demping meeting uitgevoerd door tmobile en dat was Perfect. 

Ik heb modem gereset, van stroom gehald (ook de convertor), getest...... maar helaas probleem is niet opgelost.

 

 

@yalerta 

Ja, in veilige modus 3 verschillende laptops bedraad cat 5e cat6 en zelfs nu alles bedraad met cat7 kabel.

Het maakt niet veel uit hoelaat ik de test uitvoer resultaten verschillen niet veel.

iig Bedankt voor meedenken.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fire ball, ik heb jouw berichtgeving doorgegeven aan onze technische dienst zodat het weer verder opgepakt kan worden. Hartstikke bedankt voor je medewerking en de tijd die je erin hebt gestopt, dat helpt enorm met het vinden van een permanente oplossing! 

Zodra er updates zijn, zal ik je het meteen laten weten. Omdat het een nieuwe aansturing betreft, kan het nog een aantal dagen duren voordat het opgepakt wordt. Ik probeer er echter zoveel mogelijk vaart achter te zetten zodat we snel een antwoord hebben. 

To be continued!

Is er Iemand? TMOBILE? Die mij kan helpen ermee? 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fire ball, de oorzaak is gevonden: er is een poort move uitgevoerd want de poort waarop je aangesloten was, bleek niet toereikend genoeg voor jouw maximale snelheid. Kun je nog eens bekabeld testen, alsjeblieft? 

Reageer