Beantwoord

satelliettuner met wifi-adapter


Ik ben in het bezit van een Golden Interstar Alpha X sateliettuner, die met Wifi via usb stick modem 3 G

kan werken. Ik heb een wifi-adapter van de fabrikant van Golden Interstar ( usb stick ) en die moet , hoe dan ook, volgens hen, met de  Golden Interstar Alpha X satelliettuner kunnen werken. Zij hebben dat, op mijn verzoek, zelf geprobeerd op eenzelfde sateiliettuner als ik heb en dat werkt volgens hen probleemloos, maar bij bij doet deze wifi-adapter niets ; hij geeft wel aan” verbinding “,  maar dan volgen er -- en dan weer verbinding met --  enz-enz.

Moet ik misschien iets aanpassen in het Dray Tek Vigor 2132 modem ?

Wie kan mij helpen, mijn IT kennis is echter niet groot .

 

 

 

icon

Beste antwoord door apis4 20 July 2020, 16:44

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Stellarium,

Cool dat je gebruik wil maken van een Satelliettuner! Het verbaast mij niet dat je problemen ervaart met de USB stick, omdat de USB poort standaard is geblokkeerd op ons modem. Gelukkig zijn er een aantal mede-klanten die tóch gebruik kunnen maken van hun USB apparatuur met ons modem. Voor meer informatie verwijs ik je graag door naar deze twee topics:

Korte variant en methode 1.

Lange variant en methode 2.

En wellicht weten andere wijze gebruikers nog meer methodes!

Wat nu zo vreemd is, is dat ik ook in het bezit ben van een Formuler S mini 4k Satelliettuner met ingebouwd Wifi en deze satelliettuner werkt perfect  draadloos met het Dray-Tek Vigor  2132 Modem.I

Is daar een verklaring voor ?

Terugkomend op mijn Golden Interstar wifi-adapter , moet ik die dan achter in het modem stoppen i.p.v. op de usb uitgang van mijn satelliettuner ?

Voor mij is de uitleg veel te computertechnisch en daarom begrijp ik er ook helemaal niets van, met alle goede bedoelingen van de community leden. De leeftijd speelt ook een rol.

Ik ga IT-hulp via een instantie aanvragen.

 

Reputatie 6
Badge

Hi @Stellarium,

Cool dat je gebruik wil maken van een Satelliettuner! Het verbaast mij niet dat je problemen ervaart met de USB stick, omdat de USB poort standaard is geblokkeerd op ons modem. Gelukkig zijn er een aantal mede-klanten die tóch gebruik kunnen maken van hun USB apparatuur met ons modem. Voor meer informatie verwijs ik je graag door naar deze twee topics:

Korte variant en methode 1.

Lange variant en methode 2.

En wellicht weten andere wijze gebruikers nog meer methodes!


‘Beste antwoord’ ? Zo te lezen zit die usb stick in de Goldstar tuner en niet in de Draytek dus dit antwoord is helemaal niet relevant :wink: .

@StellariumDe usb adapter moet inderdaad gewoon in de Goldstar zelf. Zal ook via het menu van de Goldstar ingesteld (/verbonden) moeten worden voor zover dat nog niet gedaan is. Kan ook zijn dat het gewoon niet zo’n goede ontvanger is natuurlijk als verder alles goed is ingevuld.

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor de correctie en het scherpe oog @apis4!

Excuus @Stellarium, ik dacht dat je met een andere constructie in de weer was. Als aanvulling op de waardevolle reactie van Apis: wat je nog zou kunnen uitpluizen is dat je het hebt over de verbinding die de USB stick maakt met de Wifi via “3G”. Als een apparaat met Wifi kan verbinden, zal dit altijd via 2.4 Ghz of 5 Ghz zijn. Ik raad je daarom aan om na te kijken welk van de twee door de USB stick wordt ondersteunt. Ons Vigor Draytek 2132 modem ondersteunt namelijk enkel 2.4 Ghz, waardoor 5 Ghz apparaten er niet mee kunnen verbinden. Persoonlijk ga ik ervan uit dat de USB stick op 2.4 Ghz werkt, maar in dit geval lijkt het mij het controleren waard.

Bedankt voor de antwoorden @Cal en @apis4 

De wifi-adapter usb-stick( klein ) werkt inderdaad alleen met 2.4 Ghz en ik stop hem altijd in de usb-poort van mijn Golden interstar satelliettuner .

Als ik dan in het menue van de satelliettuner naar wifi-instelling ga , zie ik de draadloze netwerken in mijn omgeving, dus ook mijn eigen SSID 1 met signaalsterkte van 97. Ik geef uiteraard in mijn eigen SSID het wachtwoord van het dray-tek modem in en dan zie ik het woord “verbinden “ .Dat woord blijft even staan en daarna volgen twee horizontale streepjes boven elkaar = en vervolgens weer het woord “verbinden “ en zo gaat dit telkens weer , zonder dat het woord “verbonden “verschijnt. De satellietzaak , waar ik deze satelliettuner heb gekocht  heeft dezelfde ": Alpha “ X Golden Interstar , een uitstekend Duits product ,met dezelfde wifi stick geprobeerd en bij hen geeft dit geen enkel probleem bij de wifi-verbinding.De satelliettuner en adapter zijn immers van hetzelfde merk ! Ook bij de fabrikant zijn geen problemen bekend !

Ik heb ook geprobeerd, om een verlengkabel usb 2.0 te gebruiken met een plat uiteinde aan de kabel voor de usb-stick, verlengkabel aan de sateliettuner en op het eindstuk de usb-wifi-stick aangesloten.

Vreemd was, dat ik één keer een verbinding kreeg met wifi ( dray-tek modem ) en via internet naar  “You Tube “kon,

Bij “You Tube “ aangekomen was het afgelopen en was de verbinding weer verbroken en is daarna ook nooit meer tot stand gekomen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Stellarium 

Heb in het hele verre verleden ook een toestel gehad van “Golden Interstar” toen ik begon met satelliet ontvangst. Was in die tijd (2008) een redelijk machine die deed wat hij moest doen.

Tegenwoordig ben ik over op de VU+ series, waarbij in de huiskamer een Solo+ en in mijn slaapkamer een Zero met een general USB stick 2.4G.

Deze Zero heeft altijd probleemloos gedraaid via de 2.4G in combinatie met de Draytek in die tijd, maar werk nu via een ASUS ook probleemloos.

Ben net even wezen kijken naar die ontvanger van jou, die zit wel echt in het ‘onder segment’ van satelliet ontvangers. 

Heb je geen mogelijkheid om deze bekabeld aan te sluiten, want hier zit de Solo+ ook bekabeld en die is zeker probleemloos. 

Mijn kennis op het gebied van Open PLI en open ATV is nihil en ga mij er , gelet op mijn leeftijd , ook niet meer in verdiepen , vandaar de keuze voor wat eenvoudigere satelliettuners overigens…………. de Älpha” kan ook nog eens overweg met multistream transponders en naast mijn “Alpha “heb ik ook nog een Formuler S Mini 4 K UHD satellietontvanger, die ik ook  uitstekend kan bedienen

Gelet op bovenstaande vind ik het veroordelen van de Golden Star als “onder segment “ toch wel wat misplaatst en kort door de bocht en  ga ervan uit , dat deze uitspraak volledig voor rekening is van  Pieter B.

Ik ga mijn “ Alpha “ met een ethernetkabel aan de ethernetpoort van mijn satelliettuner aansluiten , als wifi echt niet lukt en zo bedraad aan het modem aansluiten.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Stellarium 

De opmerking komt inderdaad voor mijn rekening, wil zeker geen enkel merk sat ontvanger afdoen voor wat voor mogelijkheden het een gebruiker kan of wil geven .. dus dat is mijn bescheiden mening.

Gaf ook al aan, dat mijn sat wereld ook begon met hetzelfe merk, maar dat diverse merken en ook diverse firmware een hele grote stap hebben gemaakt. Open PLI ken ik, werk zelf met VTi.

Wat ik al aangeeft, sluit ik het liefst mijn hoofdontvanger bekabeld aan met het internet, de VU+ Solo2, gewoon aangevende dat ik niet of nooit dezelfde wireless problemen heb ondervonden op een VU+ Zero.

Mijjn opmerking was niet bedoeld om jou sat devices af te kraken, mocht je dat gevoel hebben gekregen, dan oprecht sorry daarvoor.

Hopelijk werk alles beter zodra je het bekabeld hebt aangesloten, we horen het graag.

Een medeklant .

Waarvan akte.

Ik heb mijn satelliettuner Golden Interstar “Alpha X “ inmiddels via ethernetkabel  ( bekabeld ) m.b.v. Devolo, aangesloten op mijn modem ( router ) en de verbinding kwam meteen tot stand , mac adres , ip -adres,alles stond er al in.

Alleen als ik bij onderdelen van You tube wil kijken zie ik  “data zoeken “ en dan loopt de satelliettuner helaas vast en moet ik hem helemaal uit en weer aanzetten. Ik kan dus niet bij You Tube komen.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Stellarium 

Hoeveel geheugen en wat voor processor zit er in deze box, kan eigenlijk geen details hierover vinden wat er precies aan spullen onder de motorkap zit. Kan wel vinden wat hij allemaal aankan, maar specifiek details ontbreken in deze.

Heb hier een Sony TV (4 jaar oud) met ook diverse apps waaronder YT, maar als ik bijv 10 YT filmpjes heb gekeken .. loopt hij vast i.v.m. geheugen tekort. Het laden van YT duurt ook zeker 45 seconden, voordat ik op de homepage ben. Daarna speelt hij goed de filmpjes af tot een stuk of 10, om dan alsnog te ‘crashen’.

Goeie vraag @ Pieter B ; ik zou bij lange  na niet weten, hoeveel geheugen en wat voor een processor er in deze box zit. Al eens bij de fabrikant gekeken , maar daar kon ik ook niets vinden.

Het kan best wel eens zijn , dat hij vastloopt i.v.m. geheugentekort……………………..

Ik denk, dat ik de Golden Interstar “Alpha X “ op sterk water ga zetten en gewoon met mijn Formuler S mini 4 K verder ga . Die draait op Android 7.0 Nougat en krijgt via het ingebouwde wifi met de regelmaat van de klok automatisch updates via wifi en geen omkijken naar.

Quad -core Hisilicon chipset 15000 DMIPS

Quad-core Mali 450

1 GB DDR 4

8 GB eMMC Flash

zijn enkele sprcificaties van de Formuler S mini 4 k en bij You tube , als je daar heen wilt, geen enkel probleem.

Reageer