Beantwoord

Problemen Nummerweergave bij vaste telefoon


Reputatie 5
Badge +2
Bijna alle vragen, op dit moment 9-9-2019 in het T-Mobile Thuis - Telefonie gedeelte betreffen het niet werken van de nummerweergave bij inkomende gesprekken.

Om de forum vervuiling die hiermee ontstaat tegen te gaan hoop ik dat dit topic van een zacht roze kleurtje wordt voorzien en bovenaan in de lijst terecht kan komen.

Samenvatting betreffende de falende nummerweergave.

Getroffen toestellen.
Gigaset, Philips, Panasonic en Profoon.

Modems; In ieder geval de Zyxel T50 maar er is ook een melding van een Huawei modem

Oorzaak: Er zijn vele protocollen en signaalvormen waarmee het Caller-id tijdens het maken van een verbinding meegestuurd wordt. T-mobile blijkt een dusdanig protocol te hanteren waar heel veel telefoons niet mee overweg kunnen.

Oplossing;
Tot op dit moment geen.

Er is wel een toezegging van de T-mobile moderators op dit forum dat er voor de Zyxel T50 een andere firmware (software op de modem) in een testfase is maar daarvan is helaas geen uitgifte datum bekend.


Lijst van wel werkende toestellen durf ik niet aan te bieden omdat blijkt dat bij klant A die een nieuw toestel aanschafte dat zo uit de doos werkte, maar dat hetzelfde toestel bij klant B die het om die redenen ook gekocht had geen oplossing bracht.
Een dergelijke lijst is ook bijna niet samen te stellen omdat de mensen waar het werkt dit hier niet op het forum komen vertellen. 😁
icon

Beste antwoord door Brian 14 november 2019, 09:05

Hi all, het is dan eindelijk zover, op 21 november wordt de Zyxel update uitgerold mét onder andere de fix voor de nummerherkenning! In dit onderhoudstopic vind je hier meer informatie over. In het onderhoudstopic hebben we weer verwezen naar dit topic omdat dit zo'n mooi verzameltopic is. :)

Bekijk origineel

109 reacties

Boven meest recente versie van software in je Zyxelrouter.

 

Als je B9 hebt is dat de oude versie en kun je het probleem oplossen door de klantenservice van T-Mobile te vragen jouw Zyxelmodem te updaten. Dat is bij mij ook gedaan, en het probleem is verholpen!

Hieronder de oude Versie:

 

@Svlijmen Goedemorgen! Mijn collega zal je vandaag bellen en uitleggen wat de status is en wat er precies gebeurd is. 

Laat maar even Jason, gisteren al een collega van jou gesproken. Ik wacht jullie mail wel af dat de nieuwe firmware is geupgrade. Ik hoop echter dat dit snel gebeurt

Reputatie 7
Badge +7

@Svlijmen Goedemorgen! Mijn collega zal je vandaag bellen en uitleggen wat de status is en wat er precies gebeurd is. 

@Svlijmen Dat kan kloppen want het zou vanmorgen verwerkt zijn. Ik hoop oprecht dat het gelukt is, laat het vanavond maar weten! 

Nou sorry Jason er is wederom weer niks gebeurt. Het werkt nog steeds niet

Tot op heden kan ik helaas niemand aanraden ook over te stappen naar T-mobile. Veel telefonisch contact gehad sinds de installatie van vorige week dinsdag, 7 werkdagen zijn ook voorbij, maar krijg alleen maar te horen "we zijn nog met uw klacht bezig". Beetje teleurstellend omdat ook van jou te moeten lezen dat het opgelost zou zijn....niet dus

@Svlijmen Dat kan kloppen want het zou vanmorgen verwerkt zijn. Ik hoop oprecht dat het gelukt is, laat het vanavond maar weten! 

Nou sorry Jason er is wederom weer niks gebeurt. Het werkt nog steeds niet

Reputatie 7
Badge +7

@Svlijmen Dat kan kloppen want het zou vanmorgen verwerkt zijn. Ik hoop oprecht dat het gelukt is, laat het vanavond maar weten! 

Hoi @Svlijmen,

 

Het zou nu opgelost moeten zijn! Ik ben gistermiddag naar mijn collega gelopen en zij heeft het vanmorgen verwerkt. Kun je me laten weten of dit zoden aan de dijk gezet heeft? :hugging:

Tot gisterenavond laat had ik nog steeds de oude firmware (. 9) op mijn modem en derhalve geen nummerweergave. Vanmorgen niet meer controleren, dus dat zal vanavond worden Jason

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Svlijmen,

 

Het zou nu opgelost moeten zijn! Ik ben gistermiddag naar mijn collega gelopen en zij heeft het vanmorgen verwerkt. Kun je me laten weten of dit zoden aan de dijk gezet heeft? :hugging:

@bantak en @Svlijmen Volledig mee eens, het lijkt wel alsof er een wat gedateerde batch Zyxels naar een aantal klanten is verstuurd. Sorry voor het ongemak! Ik speel jullie feedback door aan de specialisten want jullie mogen hier niet de dupe van zijn. 

Hey Jason, met andere woorden dat ik nog vanavond voorzien ben van deze update zodat de nummergave weer werkzaam is😉👍🏻

Vanavond wederom contact gehad met T-mobile, zou deze avond nog opgelost worden door de technische dienst, oa nieuwe firmware upload. Wat blijkt, er is wederom niks gebeurt, geen update, nog geen nummerweergave, niks. Wederom teleurgesteld door de slechts service van de klantenservice cq technische dienst van T-mobile. Prijs mag dan wel voordeliger zijn dan bij KPN maar de service laat te wensen over. 

@bantak en @Svlijmen Volledig mee eens, het lijkt wel alsof er een wat gedateerde batch Zyxels naar een aantal klanten is verstuurd. Sorry voor het ongemak! Ik speel jullie feedback door aan de specialisten want jullie mogen hier niet de dupe van zijn. 

Hey Jason, met andere woorden dat ik nog vanavond voorzien ben van deze update zodat de nummergave weer werkzaam is😉👍🏻

Reputatie 7
Badge +7

@bantak en @Svlijmen Volledig mee eens, het lijkt wel alsof er een wat gedateerde batch Zyxels naar een aantal klanten is verstuurd. Sorry voor het ongemak! Ik speel jullie feedback door aan de specialisten want jullie mogen hier niet de dupe van zijn. 

@Svlijmen 

Is idd apart dat ze router voor uitlevering eerst niet updaten of het automatisch laten doen als je hem aansluit.

Hoop wel dat als de update er op staat dat je nummerweergave het dan doet 😊

Hoi @Jason 

Ik reageerde op een bericht van @Svlijmen  omdat hij/zij dezelfde problemen had als ik met een Panasonic telefoon blijkt dat het modem wat geleverd is aan @Svlijmen  nog een oude firmware erop heeft staan,  en dan gaat het sowieso niet lukken.

 

Vind het ook wel heel vreemd dat een nieuw aangesloten modem niet automatisch een update binnen haalt van de server. Je moet eerst contact leggen met de klantenservice van T-mobile waarna zij het bij de technische dienst neerleggen wat circa 1 werkweek kan duren. Was bij Telfort/KPN anders geregeld. Daar werd de update automatisch binnengehaald

Hoi @Jason 

Ik reageerde op een bericht van @Svlijmen  omdat hij/zij dezelfde problemen had als ik met een Panasonic telefoon blijkt dat het modem wat geleverd is aan @Svlijmen  nog een oude firmware erop heeft staan,  en dan gaat het sowieso niet lukken.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @bantak,

 

Goed dat je het neergelegd hebt bij de techneuten. Zij hebben jouw vraag nu in behandeling en zullen normaal gesproken binnen 3 tot 5 werkdagen reageren vanaf het moment dat het aangekaart wordt. Zou je de oplossing die zij eventueel aandragen met ons willen delen als het zover is? Dan hebben andere users daar ook baat bij (indien zij het zelf kunnen oplossen natuurlijk). :relaxed:

Lijkt er toch op dat dit nog een oude firmware is , zou dit even melden bij support 

V 5.50 (ABPY.O) b12_20190730

  • Gisteren dit nieuwe modem aangesloten
  •  
  • Firmware-versie
  • V5.50(ABPY.0)b9
  •  

V 5.50 (ABPY.O) b12_20190730

Ik neem aan dat de laatste update er ook staat ?

@Svlijmen  En Beller id op : Default

Servicemodus van gesprek : Europe Type ?

Ja dat stond al zo ingesteld

@Svlijmen  En Beller id op : Default

Servicemodus van gesprek : Europe Type ?

@Svlijmen Ik heb de regio indeling in de router op België gezet en daarna gewoon weer nummerweergave op mijn Panasonic dect telefoons.

Helaas bantak, bij mij nog steeds geen nummerweergave, eerst gaf hij helemaal niks aan en nu alleen '0' in het display. 

@Svlijmen Ik heb de regio indeling in de router op België gezet en daarna gewoon weer nummerweergave op mijn Panasonic dect telefoons.

Goedenavond, ik ben sinds vandaag klant bij T-mobile thuis na overstap van Telfort. Heb reeds de klantenservice moeten bellen aangezien mijn nummerweergave niet werkt op mijn Panasonic dect telefoon. Nu lees ik van alles op dit forum echter zie ik nergens een oplossing. Bij Telfort/KPN nooit problemen ondervonden met de nummerweergave. Wat is de oplossing in deze? 

Ja klopt @Jason maar niet een specifiek IP toestel, wat @mdsm wel heeft volgens mij  ,maar ik ben blij dat het nu bij mij werkt😁👍

Reageer