Beantwoord

Amino 7X regelmatig geen signaal na aanzetten

  • 13 January 2021
  • 32 reacties
  • 1833 Bekeken

Ik krijg regelmatig “geen signaal” wanneer ik de Amino 7X aan wilt zetten.

Ik zit sinds een maand bij jullie en dit probleem heb ik via de telefoon al eerder aangegeven en zou nagekeken worden, maar nu ik sinds vandeweek eindelijk weer eens signaal heb, heb ik nog steeds regelmatig dit probleem.

Ik moet hem van de stroom halen wil ik weer kunnen kijken. Fabrieks reset van de tv Box heeft ook meerdere malen niet geholpen. Daarnaast dien ik de Amino al naar 1080P30 te zetten wil ik meer kunnen zien dan NED 1,2,3 anders krijg ik enkel zwart beeld.

TV: LG OLED55C8PLA

Modem: Zyxel T50

TV Kastje: Amino 7X

icon

Beste antwoord door Brian 20 January 2021, 15:30

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 1

Vandaag bij thuiskomst ging de tvbox in één keer aan, goed om te lezen dat er een software update is gekomen. Ik zag dat mijn box op 7255 zit en dat lijkt mijn probleem te hebben opgelost en heb hem gelijk weer op 1080i60 gezet ook. We houden het uiteraard nog wel in de gaten de komende week, maar ik ben er nu al blij! Thanks @Boris  dat je hierin gedoken bent en dat er een update gemaakt is.

Tot op heden werkt het hier allemaal goed nog niet 1x geen signaal gehad en hij pakt ook weer 1080p60.

Reputatie 2

Alles nog een keer goed gereset en nu lijkt het goed te gaan

Reputatie 2

Hier werkt het niet helaas. Ik heb wel de juiste update binnen

Reputatie 2

Helaas werkt het hier niet.

Blijkt dat het toch gelukt is nu afwachten of het geholpen heeft duimen maar

Hij heeft bij mij niet geüpdatet moet maar wachten tot maandag dan

Hi all, aanstaande maandag, dinsdag en woensdag (25, 26 en 27 januari) gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

Het lijkt inderdaad opgelost met deze software update!

Heb hem binnen en zal hem de komende dagen eens testen.

Reputatie 7

Hi all, aanstaande maandag, dinsdag en woensdag (25, 26 en 27 januari) gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

Heb dezelfde problemen met onze LG OLED55B8PLA. Het probleem zit hem niet in het kastje.  Inmiddels al 3 kastjes getest, die wel alledrie problemen geven met de LG, maar niet met de Philips op de slaapkamer.

Volgens mij is het probleem ontstaan na uodate 20201215-7212, die kennelijk de storing veroorzaakt op onze tv.

Kan de vorige update niet voor ons teruggezet worden, zodat we kunnen testen en eventueel uit kunnen sluiten dat dat de oorzaak van het probleem is?

Reputatie 1

Hoi allemaal,

Dank jullie wel voor jullie berichten! Ik wil graag met jullie kijken naar een oplossing. Om ervoor te zorgen dat we alles goed in beeld hebben, wil ik jullie de volgende vragen stellen:

  • Hoe is de TV aangesloten op de TV Box?
  • Hoe is de TV Box aangesloten op het modem?
  • Zijn er nog andere apparaten aangesloten op de TV Box/TV?
  • Welke HDMI-poort gebruikt de TV?

Met deze extra informatie ga ik dieper in op het probleem en kunnen we hopelijk jullie van een permanente oplossing voorzien. Ik hoor het graag! 

  1. HDMI
  2. Internetkabel direct aangesloten, zit niks tussen. LAN3 en LAN4 geprobeerd
  3. Op de tvbox niks, op de tv zitten een paar spelcomputers aangesloten. Mijn TV is een LG OLED65W8PLA
  4. Maakt niks uit welke HDMI poort ik pak, allen hetzeflde probleem. Hij zit nu 3

NB: ik heb al 2 jaar geen last gehad met deze setup, zit in een nieuwbouwhuis en sinds eind december is het ineens drama… monteur geweest, nieuwe tvbox gehad, maar heeft niet geholpen, dit moet echt in de software zitten m.i. We wachten met smart af en succes @Boris !

 

  • Hoe is de TV aangesloten op de TV Box? Direct naar de LG OLED55C8PLA (zoals aangegeven in de openingspost)
  • Hoe is de TV Box aangesloten op het modem? T-Mobile Cat 5e kabel naar de T-Mobile switch en dan met een Cat6A kabel naar de Zyxel T50 Modem. (Andere TV maakt ook gebruik van dezelfde switch en eigen Cat6A kabel en die heeft geen problemen)
  • Zijn er nog andere apparaten aangesloten op de TV Box/TV? TV Box geen. TV heeft een ARC signaal naar de receiver (Marantz NR1608). De TV Box is echter direct aangesloten op de TV
  • Welke HDMI-poort gebruikt de TV? Poort 3 via T-Mobile Geleverde HDMI Kabel. De KPN TV box maakte gebruik van dezelfde poort zonder ook maar 1 probleem te hebben.

Wat nog meer geprobeerd….

Cat5e Kabel vervangen naar de TV Box naar T-Mobile geleverd spul. Mijn eigen HDMI 2.0 kabel vervangen naar de HDMI kabel die T-Mobile levert. Biedt 0,0 uitkomst.

De TV van mij is een 4K TV en als ik zoek kom ik wel meerdere mensen tegen die problemen hebben wanneer ze een 4K TV hebben. zowieso is het raar dat je geen signaal bericht krijgt en lijkt er vooral op dat de TV box genn correcte HDCP signaal geeft. Het eruit en weer in stoppen van de HDMI kabel heeft even gewerkt maar ondertussen doet ie daar ook niet veel meer mee. Bij mij is het echt van de stroom afhalen.

Ik haal de HDMI uit de tv en dan er weer in misschien dat dat beter helpt bij mij in ieder geval wel hoop dat t mobile met een oplossing komt

Reputatie 2

Hier ook animo 610 trouwens. Hdmi erin en uit werkt ook niet. Moet ook echt kastje van de stroom halen

Ik heb ook de animo 610. Ik heb ook n tip gevonden de hdmi kabel uit je tv kastje halen opnieuw erin en dat werkt ook. Dus de fout zit ook echt inhet kastje! Met die hdmi kabel erin eruit is ook niet zoals t hoort maar scheelt in ieder geval het hele opstart proces.

Helaas werkt dit bij mij niet. Ik moet echt een harde reset uitvoeren door de stroom eraf te halen.

Daar was ik inmiddels ook achter gekomen wordt dus tijd voor een goede update

Reputatie 2

Ik heb ook de animo 610. Ik heb ook n tip gevonden de hdmi kabel uit je tv kastje halen opnieuw erin en dat werkt ook. Dus de fout zit ook echt inhet kastje! Met die hdmi kabel erin eruit is ook niet zoals t hoort maar scheelt in ieder geval het hele opstart proces.

nog even wat aanvulling op mijn berichtje ik heb een amino 610

Reputatie 2

De tv box is met hdmi op de tv aangesloten(heb de hdmi uitgangen al gewisseld maar geen effect)

Heb de tv box op een switch aangesloten maar ook al direct op het modem geprobeerd maar geen effect. Overigens is hij altijd via switch aangesloten geweest.

Heb nog een JBL soundbar en ps4 op de tv aangeloten.

Ik heb een Philips Oled TV

 

LG 49SK8000

  • Hoe is de TV aangesloten op de TV Box? - HDMI
  • Hoe is de TV Box aangesloten op het modem? - UTP Kabel via Switch (directe aansluiting zelfde probleem)
  • Zijn er nog andere apparaten aangesloten op de TV Box/TV? - Harman Kardon Soundbar op TV
  • Welke HDMI-poort gebruikt de TV? - HDMI 1 (2.0) (andere poorten geven hetzelfde probleem)

verkeerde type tvkastje ik heb een amino 610, maar zelfde probleem..

 

Ik heb de laatste twee weken ook last van dit probleem op mijn TV 2020 Q95 T van Samsung. Het enigste wat helpt om het hele kastje van stroom te halen en te resetten. Mega irritant de tv box is helemaal weggewerkt in een kastje.

  • Hoe is de TV aangesloten op de TV Box? HDMI
  • Hoe is de TV Box aangesloten op het modem? UTP kabel
  • Zijn er nog andere apparaten aangesloten op de TV Box/TV? TV → Sonos BEAM en Chromecast ultra
  • Welke HDMI-poort gebruikt de TV? HDMI 1

Problemen lijken inderdaad te zijn ontstaan na een update...

voor mij sony tv

tv box met hdmi op tv (ook al gewisseld zowel 1 als 2 en 4

tv box bedraad op modem (utp kabel geprobeerd op 1,2,3,4)

tv via wifi op internet

tv box zit op hdmi 2 nu andere precies het zelfde probleem alleen hdmi 3 niet gebruikt ivm mijn soundbar

dit alles is na de laatste update in december volgens mij gekomen

 

Reputatie 2

Voor mij:

Tv box met hdmi op tv (ook al gewisseld)

Tv box bedraad op modem (utp kabel ook gewisseld)

Tv heeft nog een ps4 en een home cinema (arc) 

Tv box zit op hdmi 1 (andere geprobeerd zelfde probleem)

 

Betreft LG tv

Reputatie 7

Hoi allemaal,

Dank jullie wel voor jullie berichten! Ik wil graag met jullie kijken naar een oplossing. Om ervoor te zorgen dat we alles goed in beeld hebben, wil ik jullie de volgende vragen stellen:

  • Hoe is de TV aangesloten op de TV Box?
  • Hoe is de TV Box aangesloten op het modem?
  • Zijn er nog andere apparaten aangesloten op de TV Box/TV?
  • Welke HDMI-poort gebruikt de TV?

Met deze extra informatie ga ik dieper in op het probleem en kunnen we hopelijk jullie van een permanente oplossing voorzien. Ik hoor het graag! 

Reageer