Beantwoord

Entone netwerk starten blijft hangen


Reputatie 1

Beste, 

 

Ik heb sinds gisteren een melding dat tijdens het opstarten van de Entone dat hij zegt netwerk starten maar niet door gaat dan dat.

Modem al meerdere keren gereset, Media converter gereset, Entone power flip gedaan. Kabels vervangen maar helaas mocht dit allemaal niet baten.

Nou tot mijn verbazing sluit ik de kleinere box van de slaapkamer beneden aan en hup verbinding maken en door na 10 seconden gewoon beeld. Hoe vaak ik dit ook doe die doet het wel.

Dus naar mijn mening is de Entone overleden. Iemand ervaring mee?

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 15 July 2020, 17:12

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 1

Hoi @Jason 

 

Dank je maar het is voorlopig niet meer nodig. Zoals ik al zei is alles is nu goed dus laten we dat zo houden.

Reputatie 1

Hallo,

Na 2uur meerdere keren alle boxen ,modems en converter resetten is het weer gelukt alles aan de praat te krijgen. Laten we hopen dat het niet snel weer gebeurd want vrolijk word je er niet van op deze manier. 

Reputatie 1

Hoi @Jason 

Dank je wel maar Dat hoeft niet hoor regel maar dat het gewoon blijft werken en dat T-Mobile tv snel beschikbaar komt voor mij dan kan je tenminste beneden opnemen en boven anderloos afspelen via de cloud want kleine kinderen zien toch niet dat ze een aflevering al 20x hebben gezien hahahahaha

Reputatie 1

@Jason 

Top dank je wel voor de actie ik zie het wel verschijnen en stuur de oude natuurlijk terug. 

Reputatie 1

Ik ga jullie wat moois vertellen. 

Na 5 keer modem en box aan en uit te zetten zoals Jason beschreef doet de tv box met opname functie het. Dus het lijkt er op dat het uitvoeren van de reprovision geholpen heeft bij de tv box.

Echter zet ik nu de kleine weer terug bij de kids alleen nu doet die het niet meer. Hij doet alles, verbinding maken, systeem klok gelijk zetten alleen na 5min maken met server word het beeld zwart en blijft blauwe lampje branden maar verder doet hij niets meer. Dus ga daar ook nog paar keer aan en uit zetten.

Dus @Jason  bedankt voor de tv box met opname eindelijk werkend te krijgen. Nu alleen die kleine nog🙈

Reputatie 1

Nou alles werkt eigenlijk weer gelukkig.

Ik had de kleine box meegenomen naar beneden om te kijken of hij het daar wel gewoon deed en ja hoor binnen 1 min gewoon beeld. Dus ik tv box weer aangesloten en natuurlijk geen beeld daar moet je ook niet meer aankomen als hij het eenmaal doet. Maar goed. Ik heb alles spanningsloos gemaakt en 1 uur uitlaten staan. Daarna 1 voor 1 weer aangezet en warempel alles ging gelijk goed dus helemaal top. 

Iedereen bedankt hopelijk blijft het nu werken zonder problemen.

Reputatie 1

Goedenavond,

Top gisteren ging het gelukkig helemaal goed! Maar.......

Echter was er vannacht ineens een niet aangekondigd onderhoud om 00.15 en wat denk je het begint weer van voor af aan. Hij blijft weer hangen op netwerk starten.  Ik ga nog paar keer proberen alles maar weer uit te zetten en weer aan de praat te krijgen maar dit moet wel ophouden want ben er onderhand helaas wel klaar mee. 

Reputatie 7
Badge +16

Helemaal goed, mocht ik toch wat voor je kunnen betekenen, dan ben ik altijd in de buurt om je te helpen! Veel kijkplezier (ook aan de kinderen!). 

P.s. wat kijken je kinderen graag? Ik wil namelijk graag een compensatie bieden in de vorm van een één maand gratis TV-pakket naar keuze! 😄

Reputatie 1

@Doornekamp33 @Jason 

Nee helaas dit maakt geen verschil

Ik lees dit topic door, en ik heb sinds eergister exact hetzelfde probleem. Komt niet verder dan het netwerk. Via twitter DM contact gehad met de klantenservice, en ook bij mij is het doorgezet naar de technische dienst. 2 weken waarschijnlijk. Ik word er ook niet zo vrolijk van.

Iets lijkt niet goed te gaan met jullie updates.

@marcoenmarenka Dan kan ik maar 1 ding bedenken, je hebt de opname box en ik vermoed dat er de verkeerde firmware in zit, T-Mobile heeft wat boxen van een collega bedrijf opgekocht en daar waren in het begin ook die problemen mee.

Ik neem aan dat je de powerflip ook hebt geprobeerd, box opstarten zonder LAN kabel tot die zegt geen netwerk en dan de LAN kabel er in.

Reputatie 1

Hoi @Jason 

 

Na een paar keer per maand kastje resetten en soms dagen achter elkaar geen problemen beginnen ze nu weer regelmatig te komen. 

Nu is het ook zover gekomen dat ook de amino van boven het helaas helemaal niet meer doet op deze manier. Dus zou je is kunnen kijken wat er aan de hand is. Alles resetten werkte tot dus ver meerder keren per maand maar is wel erg vervelend aan het worden en zeker als beneden het dan ineens wel doet dan doet hij het boven weer niet en dus kun je weer opnieuw beginnen. 

Reputatie 1

Hoi @Brian @Jason 

 

Ik heb de handdoek gegooid en ga T-Mobile verlaten. Reeds is mijn nieuwe pakket al geleverd dus ik wil jullie bedanken voor de moeite die jullie erin hebben gestoken alleen ben ik er wel klaar mee. Wie weet is het over paar jaar beter. 

Reputatie 7
Badge +16

Helemaal super, hartstikke bedankt voor je medewerking en alvast een prachtig, zonnig weekend toegewenst! 😊🌞

Reputatie 1

Hoi @Doornekamp33 

Ja powerflip heb ik ook gedaan. Hij geeft netjes aan geen netwerk en als je kabel erin doet gaat hij ook netjes verder alleen blijft dan hangen op netwerk starten tot hij na 10min zegt geen netwerk gevonden.

Alleen het vage is is dat de oude box exact hetzelfde deed ineens uit het niets. Daar stond BTW wel een T-Mobile logo op en de nieuwe niet maar das bijzaak.

Wat ik ook niet snap is dat de nieuwe box eerst aangeeft Fail to retrieve IP address from DHCP server en dan dus niet verder gaat. Maar wanneer je hem als test in poort 1 of 2 stopt omdat je begint te twijfelen hij ineens gaat updaten maar dan natuurlijk blijft hangen op gegeven moment. En wanneer je dan weer naar poort 4 of 3 gaat hij dan up to date is en dan blijft hangen op netwerk starten. 

Kijk als de nieuwe box inderdaad verkeerde software heeft snap ik het maar de oude deed het wel gewoon die deed het spontaan. Dan denk je toch eerder aan een ip poort van het modem ofzo dat ik geen IPTV meer mag kijken ofzo omdat ze dat per ongeluk uitgezet hebben. Maja dan gaat het ook weer niet op dat de kleine box zonder opname het wel doet op dezelfde aansluiting dus het blijft vaag.

Als je geen TV meer mocht kijken werkte de andere box ook niet, maar zou die wel opstarten en het inlogscherm moeten geven.

Mijn ideeen zijn op, dit is voor de specialisten, hoop dat ze het snel vinden.

Reputatie 7
Badge +1

Is het niet zo dat een box met opname functie alleen van op afstand door een moderator gereset kan worden?

Zolang dat niet is gebeurd zal die niet werken, of heb ik verkeerd?

Reputatie 1

Hoi @Brian 

Als je in ieder geval zou willen kijken want heb zondag een mail gestuurd om het helaas op te zeggen maar heb inderdaad nog niets gehoord.

Thanks voor het helpen ondanks alles!

 

Hij zou gewoon uit de doos moeten werken, een reset kunnen ze alleen doen als die ook zichtbaar is in het netwerk, maar zoals ik het er uit begrijp wil die niet aanmelden en blijft die hangen.

Reputatie 1

Klopt ze zien hem ook niet op afstand ondanks hij verbinding probeert te maken

Reputatie 1

Hoi @jason,

Vandaag netjes de nieuwe box mogen ontvangen maar helaas die geeft exact hetzelfde probleem.

Ik zal kort uitleggen wat ik gedaan heb.

Box gewoon aangesloten en opgestart. Geeft aan starting netwerk en blijft 5 min hangen tot hij zegt Fail to retrieve IP address from DHCP server. Dus je gaat twijfelen aan je eigen kabels. Dus ik heb een kabel buitenom gelegd direct in het modem. Helaas geen verschil. Ik mediaconverter en modem FR gegeven maar ook geen verschil. Ik denk ik stop hem is in poort 1 de LAN.

Gaat hij ineens verder systeem updaten rebooting etc etc. maar opgegeven moment blijft hij dan ook hangen als hij klaar is met updaten. Wel vaag dat hij in poort 1 verder gaat maar goed.

Ik weer poort 4 aangesloten maar dan krijg ik hetzelfde als de oude box dat hij blijft hangen op netwerk starten.

Dus ik denk sluit weer is de kleine box van de kinderkamer aan en die geeft na 1 minuut gelijk beeld. 

Schiet mij maar lek het lijkt misschien het modem te zijn maar die is 2 maanden geleden ook al vervangen. En die kleine box doet het wel weer dus geen idee.

Reputatie 7
Badge +16

@marcoenmarenka Het zou niet eerlijk zijn om te garanderen dat alles blijft werken, want dat kan ik niet! 😊 Wat ik wel wil garanderen daarentegen is dat we continu het netwerk blijven ontwikkelen en stabiliseren zodat je een steeds sterkere verbinding binnenkrijgt!

T-Mobile TV komt eraan en wordt geleidelijk voor iedereen uitgerold. We doen dit gefaseerd zodat het netwerk zo min mogelijk belast wordt en zodat we alle gebruikers zo goed mogelijk voorzien van de nodige firmware updates en informatie.

Gelukkig zijn kids vaak al blij met elk programma dat ze kijken, dan maakt een paar herhalingen inderdaad ook niet uit haha.

Reputatie 7

Hi @marcoenmarenka, ik heb zojuist de reset op afstand uitgevoerd maar ik zie hier ook 72 dagen staan. Ik zou graag even wat willen controleren, zou je mij het serienummer en MAC adres van de TV  Box door willen geven? Deze vind je op de sticker aan de onderkant/achterkant van de TV Box. Dan ga ik dit even vergelijken met welke TV Box bij ons geregistreerd staat. Ik hoor het graag!

Reputatie 1

Hoi @Brian 

Het serienummer is

68-6086102

Mac

00:03:E6:B9:BB:AC

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @marcoenmarenka, goed dat je om hulp vraagt op de Community en klasse dat je al wat stappen doorlopen hebt!

Vaak werkt een factory reset van de TV Box wonderen. Check ons superhandige topic voor uitleg: Hoe voer ik een FR uit op de TV Box?. Mocht ook dit nog niet werken, stuur me dan alsjeblieft per privébericht het MAC-adres en serienummer van de boosdoener op, dan ga ik ermee aan de slag. We vinden sowieso een oplossing! 😊👍

Bovengenoemde info kun je ook vinden in het menu wanneer je naar de instellingen op de Entone gaat, mocht je er met de stickers aan de zij- en achterkant niet uitkomen.

Reageer