Beantwoord

Entone netwerk starten blijft hangen



Toon eerste reactie

46 reacties

En als je de niet opstartende box in poort 3 doet, wat gebeurd er dan?

Reputatie 1

Hoi @Jason 

Dank voor je reactie. 

Ik heb alleen een entone met opname functie dus deze is met alleen stroom eraf te resetten. Alleen dit had ik juist al gedaan zonder resultaat. 

Ik heb vanmorgen contact gehad met de helpdesk en de case is doorgestuurd naar de TD werd mij verteld. Echter is het daar zo druk dat de gemiddelde doorlooptijd 12 dagen is😳. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Ik vroeg al stuur anders gewoon een andere box op dan krijg je de oude terug voor onderzoek maar ook dat kon niet.

Tot slot kreeg ik ook nog even te horen dat ik de box wel aan moest laten staan ondanks hij het niet doet want dan konden ze naar die 12 dagen er wel inkijken op afstand. Dus ik vroeg laat ze even contact opnemen dan zet ik hem aan want ga niet hem niet dag en nacht aanlaten staan omdat ze misschien na 12 dagen keer tijd hebben. Maar dat kon ook niet. Dus ik zeg hij geeft aan dat hij geen verbinden kan maken met IPTV terwijl de kabel het wel doet dus werd mij verteld de kabel is niet belangrijk alleen met stroom kunnen ze er al in..............dus🧐

Dus je begrijp dat ik hier niet geheel vrolijk van wordt.

 

Reputatie 7
Badge +7

@marcoenmarenka ,

Heb voor een tijd terug ook een box wissel gehad omdat de oude problemen gaf. De nieuwe die ik ontving bleek ook niet te werken daarna kreeg ik vrij snel weer een andere box opgestuurd deze deed het wel gelijk vanuit de doos. Dus het kan zijn dat dit bij jou ook het geval is. Het ging bij mij ook om een box met opname functie.

Reputatie 7

Hey @RonaldL,

Balen dat jouw TV Box niet werkt op dit moment. :disappointed: Ik zie gelukkig wel dat mijn collega onze techneuten heeft aangestuurd om dit voor je op te lossen. Heb je ook geprobeerd om dit stappenplan uit te voeren? Mocht dat niet werken dan moeten we echt op de update van onze techneuten wachten, sorry!

Reputatie 1

Hoi @soepkip67 

Dank je voor deze info dat zou positief zijn moeten ze alleen Wel weer snel een andere box opsturen of brengen want Voorlopig reageert er helaas niemand en hebben de kids al meer dan een week geen normale tv meer. Dus als ze niet opschieten weet ik helaas genoeg.

Reputatie 7
Badge +7

@marcoenmarenka ,

 

Je zou zoals @Jason al vertelde ook tijdelijk de tv app kunnen gebruiken. Ik begrijp dat het geen echte oplossing is maar om de kids bezig te houden is het toch wat:wink:

En wat je al aanhaalt, hopelijk reageren ze snel en komen ze met een oplossing.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @marcoenmarenka, we gaan ervoor zorgen dat het nu wel continu blijft werken, top dat je het meldt!

Ik zie dat één van de TV Boxen al 72 dagen onafgebroken online is, dus de kans bestaat dat daar de oorzaak van het euvel ligt. Mag ik deze voor je herstarten? Dan controleer ik meteen of de verbinding hiermee verbetert. 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @marcoenmarenka, dit heeft vermoedelijk te maken met het opnieuw registreren van de box aan je account. Ik ga op afstand wat fixen en anders zal ik de TV-dienst opnieuw naar het modem versturen middels een reprovision. Daarmee sturen we alle diensten (Internet, TV en Vast Bellen) opnieuw naar het modem zodat er een geforceerde push gegeven wordt en alles toch online moet komen.

Als ook dit niet werkt, is het alsof de duvel ermee speelt en het euvel in de box zit. Ik kom hier snel op terug, dat beloof ik!

UPDATE: de reprovision is uitgevoerd, zou je het modem en de TV Box (zonder dat de UTP-kabel ingeplugd is van de stroom kunnen halen, alsjeblieft? Plug dan het modem er eerst weer in, dan de box en start de box op. Zodra je de foutmelding krijgt, plug je de UTP er weer in. 

Reputatie 1

Hoi @Jason 

Helemaal prima ik wacht het af ben benieuwd.  Alleen is de box nu natuurlijk niet aangesloten. Wil je dat ik hem aansluit of hoeft dat niet? 

Reputatie 7
Badge +16

@marcoenmarenka Ik heb jouw bericht aan ons gevonden, maar door de enorme drukte is een reactie daarop momenteel niet binnen een normale termijn (maximaal 5 werkdagen) te geven.

Ik zal jouw abonnement stopzetten per omgaande, vanaf morgen. Je gaf aan dat je dit per 21 oktober jongstleden in wilde laten gaan, maar dat gaat niet. We werken altijd met een maand opzegtermijn. Uit coulance heb ik die maand ingeperkt tot zes dagen, gerekend vanaf de datum die je zelf in gedachten had. Net als Brian vind ik het ook oprecht enorm jammer dat je ons verlaat, maar ik begrijp en respecteer je keuze natuurlijk volledig.

Mocht je je bedenken, laat het ons weten. Dan kijken we samen naar het best passende abonnement. Hopelijk tot in de toekomst. Stay safe and healthy!

P.s. mag ik je nog verzoeken alle hardware aan ons te retourneren, alsjeblieft? Hoe je dit kunt doen, lees je in de e-mail die ik zo naar je toestuur. Wil je het liever op de retourvideo bekijken en is een topic voor jou handiger, neem dan een kijkje in ons retourpakket topic (de link is klikbaar).

Reputatie 7
Badge +16

Ja heel graag! Dan kunnen we de box uitlezen, alvast bedankt! 😁

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @marcoenmarenka, de box  met recorder kan ik op afstand wel van een factory reset voorzien. Houd er dan alsjeblieft wel nog rekening mee dat tijdens dit proces alle inhoud wordt gewist (alle opnames). De instellingen worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen. 

Twaalf dagen doorlooptijd is inderdaad vrij lang, sorry voor het de lange wachttijd! Je hoeft de box overigens niet gedurende die periode continu aan te laten staan. Het gaat er voornamelijk om dat de stroomkabel inderdaad in de box is ingeplugd. Ook al staat de box niet aan, kunnen ze wel de streamkwaliteit en metingen uitlezen. Wanneer deze helemaal niet aangesloten is op het modem en in de stroomvoorziening, dan kan TD de box niet analyseren en wordt het ticket gesloten. 

Ondanks het feit dat ik je helemaal begrijp en het een tegenvaller is, wil ik je toch een hart onder de riem steken: we gaan het oplossen! 💪😎

Is de TV waarop de box met recorder aangesloten is, een smart TV? Zo ja: je kunt dan een laptop, tablet of smartphone koppelen aan je TV zodat je via TV Anywhere in ieder geval nog een grote oplage zenders kunt bekijken. Wanneer je bijvoorbeeld een Android smartphone gebruikt (Samsung, LG, Oppo, Sony etc.), kun je gebruik maken van het zogeheten mirrorview (ook wel screencasting genoemd). Hiermee spiegel je jouw scherm op de smart TV zodat je TV Anywhere hierop kunt casten. We hebben nog geen TV-app voor TV Anywhere, dus zo kun je toch nog zenders bekijken op de TV. Het is slechts een noodoplossing, maar het werkt wel.

Nog beter: heb je een Chromecast of Apple TV? Dan werkt het helemaal simpel: koppelen, TV Anywhere openen en genieten.

 

Beste T-mobile,

Ik heb sinds gisteren, helaas hetzelfde probleem als hierboven omschreven.

Wat ik ook doe,  ik krijg de tv-box niet verder dan ' netwerk starten'..het gaat hier om een 2e tv aansluiting in de slaapkamer.

Voorheen werkte alles prima.

Alle tips en probeersels al uitgevoerd.

 

HELP!!

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: ik ben wat voorbarig geweest, na een analyse hebben we inderdaad besloten om de betreffende box te vervangen voor een ander. Ik heb er wat extra vaart achter gezet: je zult binnen (normaliter) drie tot vijf werkdagen een pakketje ontvangen zodat je dan weer werkende TV hebt op alle twee de boxen.

De defecte box mag in dezelfde doos weer retour naar onze distributie. Het antwoordnummer en benodigde info, heb je zojuist in de mail ontvangen. Werkt de mail niet of is deze nog niet binnen? Check dan ons handige topic met uitleg: Hoe stuur ik de apparatuur terug?.

 Thanks alvast voor het retourneren! 😁

Reputatie 7

Hi @Marti262,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Ik zie dat je inmiddels ook een eigen topic hebt aangemaakt: 

Supergoed om te zien! Om het issue zo goed mogelijk te behandelen, wil ik je vragen om dit in het bovenstaande topic centraal te houden. Alvast bedankt! 

Reputatie 7

Hi @marcoenmarenka, dat is jammer om te horen, hopelijk mogen we je in de toekomst nog eens verwelkomen. Ik zie dat het abonnement bij ons nog niet opgezegd is, klopt dat? Als je wil kan ik (met enige pijn in mijn hart) de opzegging voor je doorvoeren.

Reputatie 1

Hij staat weer aangesloten maar geeft natuurlijk na 5 min ophalen van ip adres niet gelukt dus ben benieuwd hoe je dan verbinding maakt. Het is toch niet de bedoeling dat ik dan steeds de box aan de praat hou door hem te resetten zodat hij netwerk blijft zoeken?

Box aan laten staan en niks meer doen, dan kunnen ze zien dat er op die poort wat zit en misschien komen ze er wel in.

TV kun je gewoon uitzetten, die heeft geen functie.

Dat is raar zeg, de box die goed werkte doet nu raar, je zou haast zeggen dat er vreemde krachten in huis aan het werk zijn.

Maar de kleine kun je dacht ik zelf ressetten, begreep dat er een reset knopje op zit, zou die eerst proberen.

 

Reputatie 7
Badge +16

Ik ga jullie wat moois vertellen. 

Na 5 keer modem en box aan en uit te zetten zoals Jason beschreef doet de tv box met opname functie het. Dus het lijkt er op dat het uitvoeren van de reprovision geholpen heeft bij de tv box.

Echter zet ik nu de kleine weer terug bij de kids alleen nu doet die het niet meer. Hij doet alles, verbinding maken, systeem klok gelijk zetten alleen na 5min maken met server word het beeld zwart en blijft blauwe lampje branden maar verder doet hij niets meer. Dus ga daar ook nog paar keer aan en uit zetten.

Dus @Jason  bedankt voor de tv box met opname eindelijk werkend te krijgen. Nu alleen die kleine nog🙈

Goedemorgen @marcoenmarenka, het lijkt erop dat de repro dan inderdaad zijn werk verricht heeft en dat is (eindelijk) goed nieuws! Je kunt de kleine Aria TV Box inderdaad resetten zoals @Doornekamp33 aangeeft. Volg onderstaand stappenplan en dan komt het helemaal goed:

Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.

Mocht ook hier een repro aan te pas moeten komen, dan spring ik snel weer in de bres. Ik houd dit topic vandaag constant in de gaten! 😉

Reputatie 1

Hoi @Jason ,

 

Jazeker mag jij dat. Hij staat inderdaad al tijdje aan maar geen 72 dagen. 72 uur zou kunnen kloppen. Alles is laatste tijd geregeld helemaal spanningsloos geweest om te resetten. Maar weet niet wanneer de teller reset want gemiddeld is de spanning van modem, media converter en boxen toch wel 5 tot 10 minuten ervan af geweest.

Maar hij staat nu aan omdat jullie dan inderdaad beter kunnen kijken op afstand wat er aan de hand is. 

Reageer