Error 514999 TV opname mislukt

  • 22 December 2020
  • 58 reacties
  • 1514 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 13 reacties

Vandaag eens lekker gaan zitten voor 5 opgenomen afleveringen van Shetland van NPO2. Maar bij aflevering 2 blijft mijn tv beeld zwart. Daarna reageert de box nergens meer op, alleen wanneer ik de stekker eruit haal, start hij weer op met zelfde probleem als gevolg. Tot 3x keer toe geprobeerd. (Andere opnames wel te bekijken.) Geprobeerd om afl. 2 op mobiel via de app af te spelen, werkt ook niet. Scherm blijft zwart, en geeft aan error 514999. Toch niet de bedoeling dat je niet op opnames vertrouwen kunt. Hoe lossen we dit op zodat ik de aflevering alsnog kan terug kijken? (Via terugkijken niet meer mogelijk)

Laatst ook aantal problemen gehad met Blindspot. Dat wordt normaal altijd opgenomen, nu stond er een roze wolkje met kruis, opnamefout. En via terugkijken krijg ik de melding: terugkijken wordt niet ondersteund voor dit programma. Gaat om aflev. van 19 dec. op Veronica. De aflev. van 18 dec net voor middernacht was wel goed opgenomen en is ook terug te kijken. Waarom zit hier verschil in?

Dank alvast.


58 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Irene007, bedankt voor je terugkoppeling! Graag vernemen we na 24 januari hoe het gegaan is. Nog een mooie zondag toegewenst!

Ha Tommie, ik heb 2 series van 10 januari van Net5 opgenomen en die kan ik niet terugkijken. Net weer geprobeerd. De andere opnames zijn van 17 januari. Deze zal ik laten staan tot na 24 januari om te testen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Irene007, ik heb vanmorgen te horen gekregen dat het opgelost moet zijn. Kan je dit voor mij checken? Zo niet, laat het even weten dan zorg ik ervoor dat er een nieuwe test wordt uitgevoerd.

Hoi Tommie, opgenomen programma's van Net5 zijn na een week niet meer terug te kijken. Ik kijk ze niet terwijl het programma nog bezig is. De programma's zijn zowel via de tv als telefoon niet terug te kijken. Het voordeel van programma's opnemen zou moeten zijn dat je ze kunt terugkijken wanneer je wil en niet binnen een week want dan heb ik de betaalde dienst niet nodig. Dat kan zonder ook. Dit geeft nu al maanden problemen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Irene007, dat los ik graag voor je op! Kijk je de opname terwijl de live uitzending van hetzelfde programma nog loopt? Ervaar je dit probleem alleen via de Tv? of ook op andere apparaten? Ik kan je garanderen dat er een compensatie komt. Hiervoor moeten we wel eerst het probleem oplossen. Dat is natuurlijk ook een voordeel voor jou! Hoor graag van je terug.

Hoi Lisa, de programma's van TLC zijn weer te bekijken maar nu werken de opgenomen programma's van Net5 van een week geleden weer niet. HELP. Dat ik hiervan baal is een understatement. Een compensatie lijkt me onderhand wel eens op z'n plaats. Jouw schuld niet, dat weet ik hoor! Groet, Irene

Reputatie 7

Hi @Irene007, ik heb heel goed nieuws! De uitrol van de fix voor TLC staat gepland voor morgen. Kun je morgen aan het eind van de dag (of overmorgen) laten weten of je weer probleemvrij bent? Ik kijk uit naar een update morgen of overmorgen. 

Reputatie 7

Hi @Irene007, heel graag gedaan! Ik blijf dit meerdere keren per week voor je checken. Dat kan ik me helemaal voorstellen, dus ik zit hier bovenop. Voor jou ook alvast een top 2023! 🎈

Hoi Lisa, bedankt voor de update! Hopelijk volgt de oplossing snel want ik baal er wel van dat ik nu sommige programma's mis doordat ik ze niet binnen een week kan kijken door tijdgebrek.

Alvast een fijne jaarwisseling gewenst!

Reputatie 7

Hi @Irene007, ik hoop dat je al helemaal in de kerststemming bent! Ik heb goed nieuws: de oplossing is namelijk nabij. De leverancier heeft bevestigd dat ze momenteel de oplossing aan het testen zijn. Zodra ze een datum hebben voor het implementeren van deze oplossing, dan laten ze het weten. Voor nu alvast hele fijne feestdagen! 🎄

Reputatie 7

Hi @Irene007, helemaal top dat je dit kunt bevestigen! Dan weet ik dat het onderzoek dat nu loopt zo helemaal juist is. Thanks hiervoor! 💪 Ik laat het je weten als er een update uit het onderzoek rolt. 

Hoi Lisa, De programma's van TLC van 2 en 7 december zijn niet meer te bekijken. De uitzending van 90 Day Fiancé van 2 december bleek ik toch nog te hebben staan😊 Het lijkt dus inderdaad een TLC probleem.

Groet,

Irene

Reputatie 7

Hi @Irene007, dat kan ik mij helemaal voorstellen! Dankjewel voor het uitpluizen en doorgeven. Ik kan je gelukkig laten weten dat er een algemeen onderzoek loopt naar opnames op TLC die ouder zijn dan zeven dagen. De leverancier helpt hierbij mee om dit op te lossen. Er wordt dus volop aan gewerkt en ik hoop dan ook dat je snel ervaart dat het is verholpen. Helemaal top als je hier vandaag of morgen nog terug kunt komen op de opname van Net5. Ik wil namelijk zeker weten dat we het probleem goed in kaart hebben gebracht! 😊

Hoi Lisa, dat klopt die aflevering had ik al verwijderd omdat ik deze toch niet terug kon kijken. Maar er staat nog een aflevering van New Amsterdam van 6 december op Net5. Deze heb ik gekeken en voor de zekerheid laten staan. Net even gecheckt en krijg nu geen foutmelding. Dus hier lijkt het probleem zich nu niet (meer) voor te doen, bij de vorige storing gaf Net5 ook problemen. Ik laat morgen weten of het programma van 7 december nog te bekijken is. Bedankt zover!

Reputatie 7

Hi @Irene007, ik wil je graag laten weten dat we vandaag tijdens een tv-meeting naar jouw issue hebben gekeken! Mijn collega nam een kijkje achter de schermen, maar hij zag de aflevering van 2 december op TLC niet staan. Heb je deze verwijderd wellicht? De oudste opname die hij ziet is van 7 december. Ik wil je vragen of je overmorgen kunt aangeven of je met deze opname ook problemen ervaart? Zo ja, dan wil ik je vragen om deze opname te laten staan. Mijn collega kan dan overmorgen checken of er een bug zit waardoor opnames die ouder zijn dan een week niet te bekijken zijn. We willen dit heel graag bestrijden! 

Reputatie 7

Hi @Irene007, heel fijn dat je dit zo snel kon doorgeven - thanks! Het onderzoek heb ik zojuist ingeschoten en hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Ik houd het onderzoek goed in de gaten, zodat ik de uitkomst met je kan delen. Hopelijk kan ik je heel snel van goed nieuws voorzien. 

Hoi Lisa,

 

Het betreft de opname van 2 december op TLC, 90 Day fiancé. Ik zal andere opnames van andere zenders voor de zekerheid bewaren nadat ik ze gekeken heb om te zien of deze allemaal blokkeren na 7 dagen.

 

Ik hoop op een snelle en blijvende oplossing. Bedankt voor nu in ieder geval!

Reputatie 7

Hi @Irene007, jeetje - dit is ook niet de terugkoppeling waar ik op had gehoopt! Juist hartstikke goed dat je het weer aangeeft en weet dat ik jouw ergernis kan begrijpen. Dit moet definitief opgelost worden, dus ik wil hier graag weer voor aankloppen bij onze technische dienst. Kun je aangeven welke opname het precies betreft? Dan ga ik er achteraan! 

Ik wil net een opname van TLC van 2 december gaan kijken en het is weer hetzelfde liedje. Afspelen lukt niet meer, foutcode 514999. Weer een programma van meer dan een week geleden. Als ik alleen nog maar programma's binnen een week kan terugkijken heb ik deze betaalde service van T-Mobile niet nodig. Dat kan gratis ook prima.

Sorry dat ik misschien een beetje geïrriteerd over kom, maar dat ben ik nu ook. Het probleem is dus niet blijvend opgelost. Gaat dit nog wel lukken of kan ik deze €5,- per maand voortaan in m'n zak houden?

 

Groet,

Irene

Reputatie 7
Badge +5

Hi @SonjaMJ, het kán inderdaad zijn dat de opnames van 11 november niet bekeken kunnen worden, dit valt net op zeven dagen voor de oplossing. Opnames ouder dan deze zeven dagen kunnen wel bekeken worden. Het is wel vreemd dat het via de TV Box wel lukt en via de app niet, dit zal ik intern doorgeven aan het TV team. Gelukkig kan je de opnames wel terugkijken! 

Bovenstaande geldt alleen voor de app, via de tv kan ik alle oudere opnames wel weer bekijken.

Hoi @Cheyenne ,

Dank voor het antwoord en het oplossen.

Klopt het dat de oude opnamens nog steeds niet bekeken kunnen worden? Die van 11 november krijgt vandaag ook een foutmelding…

Groeten van Sonja.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @SonjaMJ en de rest, het probleem met de opnames op NET5 is inmiddels opgelost! Met nieuwe opnames zal je dit probleem niet meer ervaren. Sorry voor het eerdere ongemak!

Ook ik heb problemen bij het terugkijken van opnames ouder dan 7 dagen.

Het gaat om de opnames van Masterchef Australie op Net5 van 7, 8, 9 en 10 november en ik wilde vandaag (17 nov) rond 20.45 uur kijken. De opname van 11 nov is wel te kijken.

Op de tv blijft het rondje draaien, in de app komt foutmelding 514999.

Oudere opnames van andere zenders geven geen foutmelding. 

Ik heb nog ruim 127 uur beschikbaar.

Groeten van Sonja

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil jullie graag laten weten dat mijn collega's druk bezig zijn om een oplossing voor dit probleem te vinden! Heel erg bedankt voor jullie geduld tot nu toe. Er zijn voldoende voorbeelden verzameld, dus ik hoop dat ik snel een update met jullie kan delen. Zelf geniet ik van een lang weekend vrij, maar woensdag ben ik weer terug en dan check ik meteen of er al nieuws is. Ik houd jullie op de hoogte!

Reageer