Error 514999 TV opname mislukt

  • 22 December 2020
  • 58 reacties
  • 1515 Bekeken


Toon eerste reactie

58 reacties

Ja ik hebprecies dezelfde melding in de mobiele app (Samsung Android toestel). En via de TV box start simpelweg het afspelen niet, dan blijft het laad rondje draaien en gebeurd er verder niets.

Het gebeurd bij mij bij meerdere series opgenomen van BBC First, en het patroon wat ik zie is dat zodra de aflevering ook niet meer via de TV gids terug gekeken kan worden dan doet ook de opname het niet meer. En aflevering opgenomen van dezelfde serie die nog wel via de gids terug te kijken is werkt wel. Dus het lijkt wel of de opname verwijst naar de gids en de terugkijk functie i.p.v. dat het een echte opname is.

Dit probleem heb ik sinds december vorige jaar omdat ik bij verhuizing een nieuwe TV box met Cloud opname functie heb gekregen. Daarvoor had ik een oude box met harde schijf, daar deed dit probleem zich nooit voor.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @dnm, er is nog geen definitieve oplossing voor. Dat komt vooral omdat er 3000 verschillende foutmeldingscodes zijn. Onze specialisten zijn bezig om deze volledige lijst inzichtelijk te maken en voor elke foutcode een stappenplan te ontwikkelen. Het gros van die codes is natuurlijk al bekend en hebben we ook een probleemoplosser voor, maar een deel nog niet.

Jij ervaart ook 514999 als ik het goed begrijp, klopt dat? BBC First heeft weleens issues gehad met opnames, maar dit zou voor het grootste deel verholpen moeten zijn. Gaat het dan ook om specifieke programma’s net als de originele topicmaker? 

@Sander, (of iemand anders) is voor dit probleem al een oplossing bekend? Ik heb regelmatig precies dezelfde foutmelding in de app en het niet afspelen van via de TV box (rondje blijft eindeloos draaien bij mij, box reageert dan nog wel op de terug knop). Bij mij gaat het eigenlijk altijd om opnames van BBC First en het valt me op dat dit is nadat ze ook niet meer via de gids terug te kjken zijn. Erg irritant om zo afleveringen van series te missen.

Reputatie 7

Dank voor de foto's @77LK! Ik schakel de hulp in van een TV expert. Ik hoop dat we hier snel meer duidelijkheid over kunnen krijgen. 

Reputatie 1

Beste Sander,

Als ik aflevering 2 van Shetland selecteer, dus op de OK afstandsbedieningknop druk om te gaan kijken op tv, dan zie ik heel kort het rondje draaien en blijft het beeld daarna zwart. Box reageert dan nergens meer op. (Dit geldt dus niet voor andere opnames, die kan ik wel bekijken). Shetland afl. 2 heb ik er inmiddels afgegooid, maar zag dat er bij een ander programma, opgenomen op dezelfde dag, nl. 28 nov, hetzelfde gebeurt. Misschien was er de 28e nov iets met de box?

 

Wat het resetten betreft; ik heb intussen heel veel opnames staan, en ook geplande opnames, ben ik die dan kwijt? Zo ja, dan AUB NIET doen. Anders is het prima.

 

Op de tv dus geen foutmelding, wel op de app bij dezelfde opnames, stuur je 2 foto's mee:

Reputatie 7

Hi @77LK

 

Ik denk graag mee! 

 

  1. Begrijp ik het goed dat na een reset de TV Box wel weer werkt, maar zodra je opname terugkijkt de TV Box vastloopt? Wat is precies de oorzaak van het vastlopen? met andere woorden, na welke actie loopt de TV Box vast? Kijk je via TV Anywhere, krijg je de melding en zie je daarna dat ook de TV Box vaststaat? of kijk je juist op de TV Box en zie je later de melding op TV Anywhere? In ieder geval wil ik graag een fabrieksreset van de TV Box uitvoeren. Hierdoor kun je ten tijde van de reset vijf minuten geen TV-kijken. Mag ik deze reset uitvoeren? 
  2. Kun je een foto hier plaatsen van de foutmelding? Aangezien deze mij ook onbekend is, zie ik graag een voorbeeld hiervan!

Ik hoor graag van je, zodat we dit goed kunnen achterhalen en oplossen! 

Reputatie 1

Dank voor je antwoord, maar daar kan ik eigenlijk niks mee….

De aflevering 2 van Shetland is opgenomen op 28 nov. En de error 514999 krijg ik vanuit jullie app op mijn mobiel te zien, niet op de tv. Tv beeld blijft gewoon zwart, en daarna reageert de box op geen enkele knop, zelfs uitzetten kan niet. Moet echt de stroom eraf halen zodat de box opnieuw opstart zodat ie weer reageert. 

Als er geen oplossing is vanuit Tmobile ga ik me abonneren op NPO plus, om alsnog de hele serie te kunnen zien, maar dit was toch niet mijn bedoeling toen ik voor Tmobile opnemen koos…. :-(

 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @77LK Goeie vraag! Opnemen zou op deze zenders gewoon mogelijk moeten zijn. Hier vind je op welke zenders dit mogelijk is. Ik heb het signaal van het modem bekeken om te zien of de verbinding wellicht tijdens het programma is weggevallen, maar ik zie dit alleen dat er een kleine verstoring was op 23-12. Wel kan het zo zijn dat wellicht een update van de TV Box de opname verstoord heeft. De update vond plaats in week 51, maar een update gebeurt altijd 's nachts. Je geeft ook code 514999 aan, deze error code komt mij niet bekend voor. Kan het zo zijn dat deze error van jouw TV komt ipv de TV Box? 

Reageer