Error 514999 TV opname mislukt

  • 22 December 2020
  • 58 reacties
  • 1515 Bekeken


Toon eerste reactie

58 reacties

Reputatie 7

Hi @Irene007, heel erg bedankt voor het doorzetten van je gegevens! Zojuist heb ik het verzoek in kunnen dienen en hier heb je net ook een e-mail van gekregen ter bevestiging. Ik laat het hier weten als er een update uitrolt! 

Reputatie 7

Hi @Irene007, heel erg bedankt hiervoor! Hartstikke duidelijk toegelicht. Ik wilde meteen de informatie doorzetten, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik dit doorzetten. Je hebt helemaal gelijk dat je niet alles binnen een week hoort terug te kijken, dus we gaan hier zeker een oplossing voor vinden. 

Hi @ReneBlondie, heel fijn dat je meteen alle gegevens hebt doorgezet! Zojuist alle informatie doorgezet, zodat ook jij aan het onderzoek toegevoegd kunt worden. Kun je enkel nog aangeven wanneer je de opnames hebt teruggekeken? Was dit op het moment dat het programma niet meer live bezig was op tv? Als je dit nog kunt aanvullen, dan zou dat super zijn. Dankjewel!

Hi @mjabongers, dankjewel voor de aanvulling! Het onderzoek is nog steeds gaande, maar zodra ik een update zie dan ga ik die meteen met jullie delen. Ik hoop snel de oplossing door te krijgen, zodat jullie weer zonder problemen van alle opnames kunnen genieten. 

 

Beste Lisa,

Je hebt gevraagd bij dit topic te reageren, hieronder mijn antwoorden op jouw vragen:

Ik heb nog 116 uur beschikbaar aan vrije opnameruimte.

Het afspelen van opnames van meer dan een week geleden lukt niet op de tv en op de telefoon. 

Ik heb al opnames gewist die ik niet kon afspelen de afgelopen weken, ik heb nu nog opnames staan van TLC 28 oktober 20.30 uur, TLC 29 oktober 21.00 uur en Net5 zondag 30 oktober om 20.30 en 21.30 uur die niet meer afgespeeld kunnen worden. Sterker nog, ik was de opname van Net5 20.30 uur aan het kijken gisteravond rond 20.30 uur toen deze vastliep en niet meer verder ging. Het lijkt erop dat met de opnames hetzelfde gebeurt als met terugkijken via de tv-gids: exact een week later zijn deze niet meer te bekijken! Ik heb de hiervoor genoemde programma's afgelopen week ook weer opgenomen en kan deze (nu nog) probleemloos afspelen. Ik zal deze opnames dus binnen een week moeten kijken.

De foutmelding 514999 zie ik alleen bij de opnames via mijn telefoon, via de tv blijft het wieltje draaien en loopt meestal de boel vast. 

Als ik programma's binnen een week terug moet kijken heb ik het extra abonnement voor cloudopnames niet nodig, dat kan ook via de terugkijkfunctie in de tv-gids!

Graag een oplossing hiervoor want het lukt mij niet om alles binnen een week terug te kijken.

 

Groet,

Irene

Reputatie 7

Hi @ReneBlondie, heel fijn dat je meteen alle gegevens hebt doorgezet! Zojuist alle informatie doorgezet, zodat ook jij aan het onderzoek toegevoegd kunt worden. Kun je enkel nog aangeven wanneer je de opnames hebt teruggekeken? Was dit op het moment dat het programma niet meer live bezig was op tv? Als je dit nog kunt aanvullen, dan zou dat super zijn. Dankjewel!

Hi @mjabongers, dankjewel voor de aanvulling! Het onderzoek is nog steeds gaande, maar zodra ik een update zie dan ga ik die meteen met jullie delen. Ik hoop snel de oplossing door te krijgen, zodat jullie weer zonder problemen van alle opnames kunnen genieten. 

Naar aanleiding van de reactie van @ReneBlondie heb ik ook even gekeken, aangezien ik Masterchef Australië ook opneem, maar nog niet toe ben gekomen aan terugkijken. Bij mij kunnen precies dezelfde afleveringen niet afgespeeld worden.

Niet heel tof om zoveel afleveringen niet te kunnen zien..

Gebruikt  149

Gepland 36

Beschikbaar 12

Gebeurt op alle apparaten, mediabox en app.

Het gaat om opnames van Masterchef Australia van 12 oktober tot en met 28 oktober op Net5.

Op de mediabox blijft een cirkel eindeloos lopen,en gebeurt er niets, op de app krijg je na ongeveer 10 seconden de foutcode 514999

@C.timmermans4 

Misschien ben je zelf ook al op zoek gegaan naar alternatieven, maar ik heb ze hier terug gekeken. Voor zo lang ze nog beschikbaar blijven. 

https://www.kijk.nl/programmas/la-brea/ZokDAw62YVv

Reputatie 7

Hi @C.timmermans4, helemaal helder zo! Merci voor jouw snelle reactie. Zojuist heb ik al deze informatie doorgezet naar mijn collega's, zodat ze ook voor jou op onderzoek uit kunnen. Ik houd een oogje in het zeil, zodat ik de status van het onderzoek goed in de gaten kan houden. Hopelijk krijg ik snel de oplossing door. Ik houd je op de hoogte!

Gebruikt  22

Gepland 7,2

Beschikbaar 170,8

Gebeurt op alle apparaten, mediabox en app.

Opnames zijn gemaakt  tussen 20:30 & 22:30 op 18 &25 oktober op Net5 (la brea)

Teruggekeken op 4-11 om 20:30 uur

Alles al gereset, geen verbetering

Op de mediabox blijft een cirkel  eindeloos lopen,en gebeurt er niets, op de app krijg je na ongeveer 10 seconden de foutcode 514999

De opnames, zijn  Teruggekeken meer dan 1 week na opname

 

Hopelijk kun je deze opnames/afleveringen  weer beschikbaar maken voor ons. We volgen de serie, maar   missen nu het einde

Reputatie 7

Hi @C.timmermans4, dankjewel voor het aangeven! Hier wil ik direct voor jou achteraan gaan. Wil je eens checken voor de zekerheid of je nog voldoende opname capaciteit hebt? Dit check je als volgt:

  1. Menu > Account
  2. Mijn opname > Cloud opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta)
    • Geplande opnames (Blauw)
    • Beschikbaar (Wit)

Als dit helemaal in orde is, dan wil ik ook graag voor jou een onderzoek laten starten. Als je op de volgende vragen kort terug kunt komen, dan kan ik voor je aan de slag:

  • Ervaar je dit issue ook met het afspelen op andere apparaten? 
  • Op welk tijdstip had je de drie afleveringen van 18 en 25 oktober opgenomen? 
  • Op welk tijdstip en op welke datum bekeek je de opnames? Was dit ook op 18 en 25 oktober of op een later moment? Zo ja, kun je de tijd hiervan inschatten en doorgeven? 
  • Wat heb je zelf al geprobeerd om dit op te lossen? 
  • Krijg je ook de foutmelding 514999 in beeld of speelt er iets anders? Mocht je deze foutmelding ook krijgen: op welk moment komt de foutmelding precies in beeld? 
  • Kijk je de opnames terug op het moment dat deze nog live bezig zijn of dat niet? 

Heel erg bedankt alvast voor de moeite! 😊

Hier ook hetzelfde probleem met la brea terugkijken.  Afleveringen 7 t/m 10 niet beschikbaar (18 & 25 oktober). Kunnen deze afleveringen nog vrij gegeven worden?

Reputatie 7

Hi @mjabongers, heel erg bedankt voor deze informatie! Als je enkel nog op mijn laatste vraag in het onderstaande topic terug kunt komen, dan ga ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst:

Ik wil dit namelijk heel snel bestrijden! 😊

Hoi @Jason, bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb een LG modelnr. 32LV5500-ZC en het probleem treedt inderdaad op bij een programma opgenomen op NET 5, de serie La Brea. Het zijn 2 afleveringen van 18 oktober.

Komt dit dan vaker voor bij NET 5? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @mjabongers, dit zou grotendeels verholpen moeten zijn, maar we merken dat het in individuele gevallen toch nog voorkomt, daarom heb ik een viertal vragen voor je voordat we verder gaan:

-Wat voor tv gebruik je?

-Op welke zender treedt het probleem op?

-Welk programma of welke programma's geven deze foutmelding?

-Indien het om slechts één programma gaat: is dit toevallig een programma van NET 5?

Hoi,

Is er na 10 maanden al een oplossing gevonden voor dit probleem? Ik heb sinds 2 maanden t-mobile thuis. Ik zat van de week een opgenomen aflevering te kijken, ging allemaal prima. Diezelfde middag nog wilde ik de volgende opgenomen aflevering van dezelfde serie kijken: foutmelding met code 514999. Andere opgenomen programma's kan ik wel kijken, alleen deze niet. 

Kan iemand mij hiermee verder helpen? 

Beste Boris,

 

Bedankt voor je reactie.

Na telefonisch contact waar werd medegedeeld dat alle opnemen verloren gaan, wilde ik toch meer zekerheid hebben. Waarschijnlijk ging uw collega niet uit van cloud opnamen.

Reputatie 7

Hoi @Hagenees15,

Goed dat je het bij ons nagaat! Ik zie dat je gebruikt maakt van Cloud Opnemen. In dat geval kan een fabrieksreset helemaal geen kwaad; de opnames blijven namelijk gewoon beschikbaar in de cloud en worden niet verwijderd. Mocht je deze nog niet hebben gedaan, dan is dit zeker aan te raden. Hoe je deze precies doet, vind je op onze Wiki: 

 

Ook ik zit met het probleem zoals omschreven door @77Lk.

Hier alles geprobeerd maar niets heeft geholpen om opgeslagen opnamen (van SBS6) te bekijken.

In deze topic kan ik geen oplossing terug vinden. Is deze er wel? Na contact met T-Mobile service zou een fabrieksreset “misschien” helpen, maar dan zijn alle opnamen, ook  die wel bekeken kunnen worden, verdwenen. Nogmaals: wat is de oplossing voor deze fout.

Reputatie 7
Badge +8

@77LK Top dat je dit doorgeeft! We proberen zoveel mogelijk informatie in te winnen, zodat we gerichter naar het probleem kunnen kijken. Zo te zien, speelt het probleem zich nu af op NET 5. Lukt het wel op andere zenders? Bijvoorbeeld op Veronica of SBS 6? Ik ben trouwens ook nog benieuwd of het gelukt is met de reset en of dit het probleem wellicht heeft opgelost. Laat je het ons weten?

Reputatie 1

Hai, dat is mooi.

Het een Samsung type nr UE32K5600

Voorbeelden van programma's al genoemd: Error bij o.a. Station 19, Grey's en Chicago fire, 25 mei op Net5, en Dr. Bull 22 mei Net5. Ook Transplant op Fox lukte niet.

Eerder (5 maanden geleden) ging het om Shetland op NPO 2, en Sterren op het doek op NPO 2, lijkt dus niet met zender te maken te hebben.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @77LK,

Goed dat je dit zo hebt uitgeplozen! Je kan met een gerust hart de TV Box resetten, aangezien de opnames online opgeslagen zijn en niet op de TV Box zelf. Welk type Samsung TV heb je? Zou je ook voorbeelden door kunnen geven van programma's die niet werken? Wij proberen hier snel iets voor te bedenken!

Reputatie 1

Hai,

Vandaag heb ik helaas het oude probleem weer van mijn originele topic: error 514999 op mijn samsung via de T-Mobile app, en eindeloze rondjes op de tv. Dit o.a. bij alle programma's van Net 5 zowel de afgelopen week als ouder. Heb ontdekt gelukkig via de app op mijn IPad geen probleem met dezelfde programma's. Ligt hier misschien een verschil? Anders dan bij de vorige melder zijn programma's ook niet via Gids terug te kijken, blijft rondjes draaien op tv, en error op telefoon app, 514999.

Error bij o.a. Station 19, Grey's en Chicago fire, 25 mei op Net5, en Dr. Bull 22 mei Net5.

Stappenplan gevolgd zoals boven beschreven met de stekkers, helaas geen resultaat.

Heeft het zin om reset tv box te doen in t menu? Of ben ik dan gedane en/of geplande opnames kwijt?

Gr Linda 

 

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor de uitgebreide informatie @dnm, daar kunnen we zeker wat mee! Intrigerend hoe dit zich enkel op BBC zenders afspeelt, of juist niet afspeelt natuurlijk. :sweat_smile:

Inmiddels heb ik al wat heen en weer geschakeld met onze technische dienst, alleen lukt het ons niet om het probleem te herproduceren. Zou je specifieke programma's van BBC First door kunnen geven met de tijden en data waarmee je problemen ervaart? Daarnaast raad ik je graag aan om het stappenplan in mijn vorige reactie alsnog uit te voeren. Zodra wij meer weten over de situatie rond BBC First denk ik dat we ook snel achter de oorzaak van de, laten we voor nu zeggen, 'glitches’ van de andere BBC zenders kunnen achterhalen.

Met deze nieuwe informatie kunnen wij adequaat vervolgstappen zetten!

Hoi @Cal, het is zeker niet zo dat ik enkel opnames maak op BBC First. Op NPO1, Net5, Veronica, BBC1 en BBC2 maak ik ook de nodige serie opnames. Echter heb ik bij die kanalen nog nooit die specifieke probleem gehad, ook niet als ik een opname pas na 3 weken wou bekijken.

Wel heb ik bij opnames van BBC1 en BBC2 vaak het probleem dat bij het afspelen op de TV box dat de het beeld willekeurig vooruit springt (enkele minuten vooruit zelfs) terwijl het geluid dan wel normaal doorloopt. Enkele seconden later springt het beeld dan terug naar de positie waar ook het geluid is in de opname, om het verspringen dan even later te herhalen. Dit probleem lijkt zich enkel voor te doen als er een willekeurige andere opname bezig is met opnemen in de cloud. Dit is ook vrij vervelend maar kan ik omzeilen door die opnames te kijken op een moment dat er geen nieuwe opname gemaakt wordt. Maar uiteraard zou het ook fijn zijn als dit ook opgelost wordt. Overigens lijkt dit probleem via de Android app minder voor te komen, al heb ik het daarin ook wel eens gehad. Voor dit probleem had ik al eens gebeld en toen heb ik de stekkers los methode ook geprobeerd die je beschrijft. Dit hielp toen op het moment zelf maar een dag later was het probleem terug.

Mbt het niet afspelen van een BBC First opname, momenteel heb ik geen opname meer dit het niet doet, dus kan ik de stekkers los methode nu ook niet uitproberen. De volgende keer dat dit probleem zich voordoet zal ik het testen. Ik zal een opname maken van iets dat ik toch niet wil kijken en deze laten staan totdat deze niet meer via de gids te bekijken is om te kunnen testen.

Maar uiteraard zou het erg fijn zijn als het al eerder opgelost kan worden.

 

Reputatie 7
Badge +4

Helder @dnm en bedankt voor de uitgebreide informatie! Ik zal een uitgebreid verslag doorzetten naar onze technische dienst en hopelijk lukt het ons hiermee om de oorzaak snel te vinden. Daarentegen komen wij dit probleem verre van vaak tegen, waardoor het wellicht iets langer kan duren voordat wij de verlossende oplossing hebben.

Daarnaast heb ik nog een vraag: ik krijg de indruk dat je niet veel opnames van andere zenders dan BCC First kijkt, klopt dat of heb je enkel last bij de BBC Firstopnames? Het zou wellicht nog een interessante test zijn om te zien wat er gebeurd zodra een opname van een andere zender niet meer via de TV gids terug te kijken is.

Natuurlijk vermoed ik niet dat dit aan jouw TV Box ligt, maar zou je de volgende stappen voor mij uit kunnen proberen zodat wij beter de actuele informatie van de TV Box in kunnen duiken:

  1. Koppel de Internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
  2. Haal de stroomkabel van het modem even 20 seconden uit het stopcontact.
  3. Verwissel de TV Box van LAN poort op het modem.
  4. Als het modem is opgestart kun je de stroomkabel van de TV Box weer aansluiten.
  5. De TV geeft vanzelf een melding wanneer hij opmerkt dat de Internetkabel niet is aangesloten. Dan kun je ook de Internetkabel weer aansluiten op de TV Box.

Alvast bedankt en wij gaan er zeker bovenop duiken!

Reageer