Error 514999 TV opname mislukt

  • 22 December 2020
  • 58 reacties
  • 1514 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 13 reacties

Vandaag eens lekker gaan zitten voor 5 opgenomen afleveringen van Shetland van NPO2. Maar bij aflevering 2 blijft mijn tv beeld zwart. Daarna reageert de box nergens meer op, alleen wanneer ik de stekker eruit haal, start hij weer op met zelfde probleem als gevolg. Tot 3x keer toe geprobeerd. (Andere opnames wel te bekijken.) Geprobeerd om afl. 2 op mobiel via de app af te spelen, werkt ook niet. Scherm blijft zwart, en geeft aan error 514999. Toch niet de bedoeling dat je niet op opnames vertrouwen kunt. Hoe lossen we dit op zodat ik de aflevering alsnog kan terug kijken? (Via terugkijken niet meer mogelijk)

Laatst ook aantal problemen gehad met Blindspot. Dat wordt normaal altijd opgenomen, nu stond er een roze wolkje met kruis, opnamefout. En via terugkijken krijg ik de melding: terugkijken wordt niet ondersteund voor dit programma. Gaat om aflev. van 19 dec. op Veronica. De aflev. van 18 dec net voor middernacht was wel goed opgenomen en is ook terug te kijken. Waarom zit hier verschil in?

Dank alvast.


58 reacties

@C.timmermans4 

Misschien ben je zelf ook al op zoek gegaan naar alternatieven, maar ik heb ze hier terug gekeken. Voor zo lang ze nog beschikbaar blijven. 

https://www.kijk.nl/programmas/la-brea/ZokDAw62YVv

Hoi Lisa, bedankt voor de update! Hopelijk volgt de oplossing snel want ik baal er wel van dat ik nu sommige programma's mis doordat ik ze niet binnen een week kan kijken door tijdgebrek.

Alvast een fijne jaarwisseling gewenst!

Reputatie 7

Dank voor de foto's @77LK! Ik schakel de hulp in van een TV expert. Ik hoop dat we hier snel meer duidelijkheid over kunnen krijgen. 

Hoi Lisa, De programma's van TLC van 2 en 7 december zijn niet meer te bekijken. De uitzending van 90 Day Fiancé van 2 december bleek ik toch nog te hebben staan😊 Het lijkt dus inderdaad een TLC probleem.

Groet,

Irene

Hoi @Cal, het is zeker niet zo dat ik enkel opnames maak op BBC First. Op NPO1, Net5, Veronica, BBC1 en BBC2 maak ik ook de nodige serie opnames. Echter heb ik bij die kanalen nog nooit die specifieke probleem gehad, ook niet als ik een opname pas na 3 weken wou bekijken.

Wel heb ik bij opnames van BBC1 en BBC2 vaak het probleem dat bij het afspelen op de TV box dat de het beeld willekeurig vooruit springt (enkele minuten vooruit zelfs) terwijl het geluid dan wel normaal doorloopt. Enkele seconden later springt het beeld dan terug naar de positie waar ook het geluid is in de opname, om het verspringen dan even later te herhalen. Dit probleem lijkt zich enkel voor te doen als er een willekeurige andere opname bezig is met opnemen in de cloud. Dit is ook vrij vervelend maar kan ik omzeilen door die opnames te kijken op een moment dat er geen nieuwe opname gemaakt wordt. Maar uiteraard zou het ook fijn zijn als dit ook opgelost wordt. Overigens lijkt dit probleem via de Android app minder voor te komen, al heb ik het daarin ook wel eens gehad. Voor dit probleem had ik al eens gebeld en toen heb ik de stekkers los methode ook geprobeerd die je beschrijft. Dit hielp toen op het moment zelf maar een dag later was het probleem terug.

Mbt het niet afspelen van een BBC First opname, momenteel heb ik geen opname meer dit het niet doet, dus kan ik de stekkers los methode nu ook niet uitproberen. De volgende keer dat dit probleem zich voordoet zal ik het testen. Ik zal een opname maken van iets dat ik toch niet wil kijken en deze laten staan totdat deze niet meer via de gids te bekijken is om te kunnen testen.

Maar uiteraard zou het erg fijn zijn als het al eerder opgelost kan worden.

 

Beste Boris,

 

Bedankt voor je reactie.

Na telefonisch contact waar werd medegedeeld dat alle opnemen verloren gaan, wilde ik toch meer zekerheid hebben. Waarschijnlijk ging uw collega niet uit van cloud opnamen.

Reputatie 7

Hi @Irene007, ik wil je graag laten weten dat we vandaag tijdens een tv-meeting naar jouw issue hebben gekeken! Mijn collega nam een kijkje achter de schermen, maar hij zag de aflevering van 2 december op TLC niet staan. Heb je deze verwijderd wellicht? De oudste opname die hij ziet is van 7 december. Ik wil je vragen of je overmorgen kunt aangeven of je met deze opname ook problemen ervaart? Zo ja, dan wil ik je vragen om deze opname te laten staan. Mijn collega kan dan overmorgen checken of er een bug zit waardoor opnames die ouder zijn dan een week niet te bekijken zijn. We willen dit heel graag bestrijden! 

Reputatie 1

Hai,

Vandaag heb ik helaas het oude probleem weer van mijn originele topic: error 514999 op mijn samsung via de T-Mobile app, en eindeloze rondjes op de tv. Dit o.a. bij alle programma's van Net 5 zowel de afgelopen week als ouder. Heb ontdekt gelukkig via de app op mijn IPad geen probleem met dezelfde programma's. Ligt hier misschien een verschil? Anders dan bij de vorige melder zijn programma's ook niet via Gids terug te kijken, blijft rondjes draaien op tv, en error op telefoon app, 514999.

Error bij o.a. Station 19, Grey's en Chicago fire, 25 mei op Net5, en Dr. Bull 22 mei Net5.

Stappenplan gevolgd zoals boven beschreven met de stekkers, helaas geen resultaat.

Heeft het zin om reset tv box te doen in t menu? Of ben ik dan gedane en/of geplande opnames kwijt?

Gr Linda 

 

Hier ook hetzelfde probleem met la brea terugkijken.  Afleveringen 7 t/m 10 niet beschikbaar (18 & 25 oktober). Kunnen deze afleveringen nog vrij gegeven worden?

Reputatie 7

Hi @C.timmermans4, dankjewel voor het aangeven! Hier wil ik direct voor jou achteraan gaan. Wil je eens checken voor de zekerheid of je nog voldoende opname capaciteit hebt? Dit check je als volgt:

  1. Menu > Account
  2. Mijn opname > Cloud opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta)
    • Geplande opnames (Blauw)
    • Beschikbaar (Wit)

Als dit helemaal in orde is, dan wil ik ook graag voor jou een onderzoek laten starten. Als je op de volgende vragen kort terug kunt komen, dan kan ik voor je aan de slag:

  • Ervaar je dit issue ook met het afspelen op andere apparaten? 
  • Op welk tijdstip had je de drie afleveringen van 18 en 25 oktober opgenomen? 
  • Op welk tijdstip en op welke datum bekeek je de opnames? Was dit ook op 18 en 25 oktober of op een later moment? Zo ja, kun je de tijd hiervan inschatten en doorgeven? 
  • Wat heb je zelf al geprobeerd om dit op te lossen? 
  • Krijg je ook de foutmelding 514999 in beeld of speelt er iets anders? Mocht je deze foutmelding ook krijgen: op welk moment komt de foutmelding precies in beeld? 
  • Kijk je de opnames terug op het moment dat deze nog live bezig zijn of dat niet? 

Heel erg bedankt alvast voor de moeite! 😊

Gebruikt  22

Gepland 7,2

Beschikbaar 170,8

Gebeurt op alle apparaten, mediabox en app.

Opnames zijn gemaakt  tussen 20:30 & 22:30 op 18 &25 oktober op Net5 (la brea)

Teruggekeken op 4-11 om 20:30 uur

Alles al gereset, geen verbetering

Op de mediabox blijft een cirkel  eindeloos lopen,en gebeurt er niets, op de app krijg je na ongeveer 10 seconden de foutcode 514999

De opnames, zijn  Teruggekeken meer dan 1 week na opname

 

Hopelijk kun je deze opnames/afleveringen  weer beschikbaar maken voor ons. We volgen de serie, maar   missen nu het einde

Reputatie 7

Hi @C.timmermans4, helemaal helder zo! Merci voor jouw snelle reactie. Zojuist heb ik al deze informatie doorgezet naar mijn collega's, zodat ze ook voor jou op onderzoek uit kunnen. Ik houd een oogje in het zeil, zodat ik de status van het onderzoek goed in de gaten kan houden. Hopelijk krijg ik snel de oplossing door. Ik houd je op de hoogte!

Gebruikt  149

Gepland 36

Beschikbaar 12

Gebeurt op alle apparaten, mediabox en app.

Het gaat om opnames van Masterchef Australia van 12 oktober tot en met 28 oktober op Net5.

Op de mediabox blijft een cirkel eindeloos lopen,en gebeurt er niets, op de app krijg je na ongeveer 10 seconden de foutcode 514999

Naar aanleiding van de reactie van @ReneBlondie heb ik ook even gekeken, aangezien ik Masterchef Australië ook opneem, maar nog niet toe ben gekomen aan terugkijken. Bij mij kunnen precies dezelfde afleveringen niet afgespeeld worden.

Niet heel tof om zoveel afleveringen niet te kunnen zien..

Reputatie 7

Hi @ReneBlondie, heel fijn dat je meteen alle gegevens hebt doorgezet! Zojuist alle informatie doorgezet, zodat ook jij aan het onderzoek toegevoegd kunt worden. Kun je enkel nog aangeven wanneer je de opnames hebt teruggekeken? Was dit op het moment dat het programma niet meer live bezig was op tv? Als je dit nog kunt aanvullen, dan zou dat super zijn. Dankjewel!

Hi @mjabongers, dankjewel voor de aanvulling! Het onderzoek is nog steeds gaande, maar zodra ik een update zie dan ga ik die meteen met jullie delen. Ik hoop snel de oplossing door te krijgen, zodat jullie weer zonder problemen van alle opnames kunnen genieten. 

Reputatie 7

Hi @Irene007, ik hoop dat je al helemaal in de kerststemming bent! Ik heb goed nieuws: de oplossing is namelijk nabij. De leverancier heeft bevestigd dat ze momenteel de oplossing aan het testen zijn. Zodra ze een datum hebben voor het implementeren van deze oplossing, dan laten ze het weten. Voor nu alvast hele fijne feestdagen! 🎄

Hoi Lisa, dat klopt die aflevering had ik al verwijderd omdat ik deze toch niet terug kon kijken. Maar er staat nog een aflevering van New Amsterdam van 6 december op Net5. Deze heb ik gekeken en voor de zekerheid laten staan. Net even gecheckt en krijg nu geen foutmelding. Dus hier lijkt het probleem zich nu niet (meer) voor te doen, bij de vorige storing gaf Net5 ook problemen. Ik laat morgen weten of het programma van 7 december nog te bekijken is. Bedankt zover!

Hoi,

Is er na 10 maanden al een oplossing gevonden voor dit probleem? Ik heb sinds 2 maanden t-mobile thuis. Ik zat van de week een opgenomen aflevering te kijken, ging allemaal prima. Diezelfde middag nog wilde ik de volgende opgenomen aflevering van dezelfde serie kijken: foutmelding met code 514999. Andere opgenomen programma's kan ik wel kijken, alleen deze niet. 

Kan iemand mij hiermee verder helpen? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @mjabongers, dit zou grotendeels verholpen moeten zijn, maar we merken dat het in individuele gevallen toch nog voorkomt, daarom heb ik een viertal vragen voor je voordat we verder gaan:

-Wat voor tv gebruik je?

-Op welke zender treedt het probleem op?

-Welk programma of welke programma's geven deze foutmelding?

-Indien het om slechts één programma gaat: is dit toevallig een programma van NET 5?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @77LK Goeie vraag! Opnemen zou op deze zenders gewoon mogelijk moeten zijn. Hier vind je op welke zenders dit mogelijk is. Ik heb het signaal van het modem bekeken om te zien of de verbinding wellicht tijdens het programma is weggevallen, maar ik zie dit alleen dat er een kleine verstoring was op 23-12. Wel kan het zo zijn dat wellicht een update van de TV Box de opname verstoord heeft. De update vond plaats in week 51, maar een update gebeurt altijd 's nachts. Je geeft ook code 514999 aan, deze error code komt mij niet bekend voor. Kan het zo zijn dat deze error van jouw TV komt ipv de TV Box? 

Reputatie 1

Dank voor je antwoord, maar daar kan ik eigenlijk niks mee….

De aflevering 2 van Shetland is opgenomen op 28 nov. En de error 514999 krijg ik vanuit jullie app op mijn mobiel te zien, niet op de tv. Tv beeld blijft gewoon zwart, en daarna reageert de box op geen enkele knop, zelfs uitzetten kan niet. Moet echt de stroom eraf halen zodat de box opnieuw opstart zodat ie weer reageert. 

Als er geen oplossing is vanuit Tmobile ga ik me abonneren op NPO plus, om alsnog de hele serie te kunnen zien, maar dit was toch niet mijn bedoeling toen ik voor Tmobile opnemen koos…. :-(

 

 

 

Reputatie 7

Hi @77LK

 

Ik denk graag mee! 

 

  1. Begrijp ik het goed dat na een reset de TV Box wel weer werkt, maar zodra je opname terugkijkt de TV Box vastloopt? Wat is precies de oorzaak van het vastlopen? met andere woorden, na welke actie loopt de TV Box vast? Kijk je via TV Anywhere, krijg je de melding en zie je daarna dat ook de TV Box vaststaat? of kijk je juist op de TV Box en zie je later de melding op TV Anywhere? In ieder geval wil ik graag een fabrieksreset van de TV Box uitvoeren. Hierdoor kun je ten tijde van de reset vijf minuten geen TV-kijken. Mag ik deze reset uitvoeren? 
  2. Kun je een foto hier plaatsen van de foutmelding? Aangezien deze mij ook onbekend is, zie ik graag een voorbeeld hiervan!

Ik hoor graag van je, zodat we dit goed kunnen achterhalen en oplossen! 

Reputatie 1

Beste Sander,

Als ik aflevering 2 van Shetland selecteer, dus op de OK afstandsbedieningknop druk om te gaan kijken op tv, dan zie ik heel kort het rondje draaien en blijft het beeld daarna zwart. Box reageert dan nergens meer op. (Dit geldt dus niet voor andere opnames, die kan ik wel bekijken). Shetland afl. 2 heb ik er inmiddels afgegooid, maar zag dat er bij een ander programma, opgenomen op dezelfde dag, nl. 28 nov, hetzelfde gebeurt. Misschien was er de 28e nov iets met de box?

 

Wat het resetten betreft; ik heb intussen heel veel opnames staan, en ook geplande opnames, ben ik die dan kwijt? Zo ja, dan AUB NIET doen. Anders is het prima.

 

Op de tv dus geen foutmelding, wel op de app bij dezelfde opnames, stuur je 2 foto's mee:

Reputatie 7

Hi @Irene007, dat kan ik mij helemaal voorstellen! Dankjewel voor het uitpluizen en doorgeven. Ik kan je gelukkig laten weten dat er een algemeen onderzoek loopt naar opnames op TLC die ouder zijn dan zeven dagen. De leverancier helpt hierbij mee om dit op te lossen. Er wordt dus volop aan gewerkt en ik hoop dan ook dat je snel ervaart dat het is verholpen. Helemaal top als je hier vandaag of morgen nog terug kunt komen op de opname van Net5. Ik wil namelijk zeker weten dat we het probleem goed in kaart hebben gebracht! 😊

@Sander, (of iemand anders) is voor dit probleem al een oplossing bekend? Ik heb regelmatig precies dezelfde foutmelding in de app en het niet afspelen van via de TV box (rondje blijft eindeloos draaien bij mij, box reageert dan nog wel op de terug knop). Bij mij gaat het eigenlijk altijd om opnames van BBC First en het valt me op dat dit is nadat ze ook niet meer via de gids terug te kjken zijn. Erg irritant om zo afleveringen van series te missen.

Reageer