Error 514999 TV opname mislukt

  • 22 December 2020
  • 58 reacties
  • 1515 Bekeken


Toon eerste reactie

58 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @dnm, er is nog geen definitieve oplossing voor. Dat komt vooral omdat er 3000 verschillende foutmeldingscodes zijn. Onze specialisten zijn bezig om deze volledige lijst inzichtelijk te maken en voor elke foutcode een stappenplan te ontwikkelen. Het gros van die codes is natuurlijk al bekend en hebben we ook een probleemoplosser voor, maar een deel nog niet.

Jij ervaart ook 514999 als ik het goed begrijp, klopt dat? BBC First heeft weleens issues gehad met opnames, maar dit zou voor het grootste deel verholpen moeten zijn. Gaat het dan ook om specifieke programma’s net als de originele topicmaker? 

Ja ik hebprecies dezelfde melding in de mobiele app (Samsung Android toestel). En via de TV box start simpelweg het afspelen niet, dan blijft het laad rondje draaien en gebeurd er verder niets.

Het gebeurd bij mij bij meerdere series opgenomen van BBC First, en het patroon wat ik zie is dat zodra de aflevering ook niet meer via de TV gids terug gekeken kan worden dan doet ook de opname het niet meer. En aflevering opgenomen van dezelfde serie die nog wel via de gids terug te kijken is werkt wel. Dus het lijkt wel of de opname verwijst naar de gids en de terugkijk functie i.p.v. dat het een echte opname is.

Dit probleem heb ik sinds december vorige jaar omdat ik bij verhuizing een nieuwe TV box met Cloud opname functie heb gekregen. Daarvoor had ik een oude box met harde schijf, daar deed dit probleem zich nooit voor.

Reputatie 7
Badge +4

Helder @dnm en bedankt voor de uitgebreide informatie! Ik zal een uitgebreid verslag doorzetten naar onze technische dienst en hopelijk lukt het ons hiermee om de oorzaak snel te vinden. Daarentegen komen wij dit probleem verre van vaak tegen, waardoor het wellicht iets langer kan duren voordat wij de verlossende oplossing hebben.

Daarnaast heb ik nog een vraag: ik krijg de indruk dat je niet veel opnames van andere zenders dan BCC First kijkt, klopt dat of heb je enkel last bij de BBC Firstopnames? Het zou wellicht nog een interessante test zijn om te zien wat er gebeurd zodra een opname van een andere zender niet meer via de TV gids terug te kijken is.

Natuurlijk vermoed ik niet dat dit aan jouw TV Box ligt, maar zou je de volgende stappen voor mij uit kunnen proberen zodat wij beter de actuele informatie van de TV Box in kunnen duiken:

  1. Koppel de Internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
  2. Haal de stroomkabel van het modem even 20 seconden uit het stopcontact.
  3. Verwissel de TV Box van LAN poort op het modem.
  4. Als het modem is opgestart kun je de stroomkabel van de TV Box weer aansluiten.
  5. De TV geeft vanzelf een melding wanneer hij opmerkt dat de Internetkabel niet is aangesloten. Dan kun je ook de Internetkabel weer aansluiten op de TV Box.

Alvast bedankt en wij gaan er zeker bovenop duiken!

Hoi @Jason, bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb een LG modelnr. 32LV5500-ZC en het probleem treedt inderdaad op bij een programma opgenomen op NET 5, de serie La Brea. Het zijn 2 afleveringen van 18 oktober.

Komt dit dan vaker voor bij NET 5? 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @77LK,

Goed dat je dit zo hebt uitgeplozen! Je kan met een gerust hart de TV Box resetten, aangezien de opnames online opgeslagen zijn en niet op de TV Box zelf. Welk type Samsung TV heb je? Zou je ook voorbeelden door kunnen geven van programma's die niet werken? Wij proberen hier snel iets voor te bedenken!

Reputatie 7

Hi @Irene007, helemaal top dat je dit kunt bevestigen! Dan weet ik dat het onderzoek dat nu loopt zo helemaal juist is. Thanks hiervoor! 💪 Ik laat het je weten als er een update uit het onderzoek rolt. 

Reputatie 7

Hi @Irene007, heel graag gedaan! Ik blijf dit meerdere keren per week voor je checken. Dat kan ik me helemaal voorstellen, dus ik zit hier bovenop. Voor jou ook alvast een top 2023! 🎈

Reputatie 7

Hi @mjabongers, heel erg bedankt voor deze informatie! Als je enkel nog op mijn laatste vraag in het onderstaande topic terug kunt komen, dan ga ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst:

Ik wil dit namelijk heel snel bestrijden! 😊

Reputatie 1

Hai, dat is mooi.

Het een Samsung type nr UE32K5600

Voorbeelden van programma's al genoemd: Error bij o.a. Station 19, Grey's en Chicago fire, 25 mei op Net5, en Dr. Bull 22 mei Net5. Ook Transplant op Fox lukte niet.

Eerder (5 maanden geleden) ging het om Shetland op NPO 2, en Sterren op het doek op NPO 2, lijkt dus niet met zender te maken te hebben.

Hi @ReneBlondie, heel fijn dat je meteen alle gegevens hebt doorgezet! Zojuist alle informatie doorgezet, zodat ook jij aan het onderzoek toegevoegd kunt worden. Kun je enkel nog aangeven wanneer je de opnames hebt teruggekeken? Was dit op het moment dat het programma niet meer live bezig was op tv? Als je dit nog kunt aanvullen, dan zou dat super zijn. Dankjewel!

Hi @mjabongers, dankjewel voor de aanvulling! Het onderzoek is nog steeds gaande, maar zodra ik een update zie dan ga ik die meteen met jullie delen. Ik hoop snel de oplossing door te krijgen, zodat jullie weer zonder problemen van alle opnames kunnen genieten. 

 

Beste Lisa,

Je hebt gevraagd bij dit topic te reageren, hieronder mijn antwoorden op jouw vragen:

Ik heb nog 116 uur beschikbaar aan vrije opnameruimte.

Het afspelen van opnames van meer dan een week geleden lukt niet op de tv en op de telefoon. 

Ik heb al opnames gewist die ik niet kon afspelen de afgelopen weken, ik heb nu nog opnames staan van TLC 28 oktober 20.30 uur, TLC 29 oktober 21.00 uur en Net5 zondag 30 oktober om 20.30 en 21.30 uur die niet meer afgespeeld kunnen worden. Sterker nog, ik was de opname van Net5 20.30 uur aan het kijken gisteravond rond 20.30 uur toen deze vastliep en niet meer verder ging. Het lijkt erop dat met de opnames hetzelfde gebeurt als met terugkijken via de tv-gids: exact een week later zijn deze niet meer te bekijken! Ik heb de hiervoor genoemde programma's afgelopen week ook weer opgenomen en kan deze (nu nog) probleemloos afspelen. Ik zal deze opnames dus binnen een week moeten kijken.

De foutmelding 514999 zie ik alleen bij de opnames via mijn telefoon, via de tv blijft het wieltje draaien en loopt meestal de boel vast. 

Als ik programma's binnen een week terug moet kijken heb ik het extra abonnement voor cloudopnames niet nodig, dat kan ook via de terugkijkfunctie in de tv-gids!

Graag een oplossing hiervoor want het lukt mij niet om alles binnen een week terug te kijken.

 

Groet,

Irene

Reputatie 7
Badge +8

@77LK Top dat je dit doorgeeft! We proberen zoveel mogelijk informatie in te winnen, zodat we gerichter naar het probleem kunnen kijken. Zo te zien, speelt het probleem zich nu af op NET 5. Lukt het wel op andere zenders? Bijvoorbeeld op Veronica of SBS 6? Ik ben trouwens ook nog benieuwd of het gelukt is met de reset en of dit het probleem wellicht heeft opgelost. Laat je het ons weten?

Ook ik zit met het probleem zoals omschreven door @77Lk.

Hier alles geprobeerd maar niets heeft geholpen om opgeslagen opnamen (van SBS6) te bekijken.

In deze topic kan ik geen oplossing terug vinden. Is deze er wel? Na contact met T-Mobile service zou een fabrieksreset “misschien” helpen, maar dan zijn alle opnamen, ook  die wel bekeken kunnen worden, verdwenen. Nogmaals: wat is de oplossing voor deze fout.

Hoi Lisa, de programma's van TLC zijn weer te bekijken maar nu werken de opgenomen programma's van Net5 van een week geleden weer niet. HELP. Dat ik hiervan baal is een understatement. Een compensatie lijkt me onderhand wel eens op z'n plaats. Jouw schuld niet, dat weet ik hoor! Groet, Irene

Reputatie 7

Hoi @Hagenees15,

Goed dat je het bij ons nagaat! Ik zie dat je gebruikt maakt van Cloud Opnemen. In dat geval kan een fabrieksreset helemaal geen kwaad; de opnames blijven namelijk gewoon beschikbaar in de cloud en worden niet verwijderd. Mocht je deze nog niet hebben gedaan, dan is dit zeker aan te raden. Hoe je deze precies doet, vind je op onze Wiki: 

 

Reputatie 7

Hi @Irene007, heel erg bedankt hiervoor! Hartstikke duidelijk toegelicht. Ik wilde meteen de informatie doorzetten, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik dit doorzetten. Je hebt helemaal gelijk dat je niet alles binnen een week hoort terug te kijken, dus we gaan hier zeker een oplossing voor vinden. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Irene007, dat los ik graag voor je op! Kijk je de opname terwijl de live uitzending van hetzelfde programma nog loopt? Ervaar je dit probleem alleen via de Tv? of ook op andere apparaten? Ik kan je garanderen dat er een compensatie komt. Hiervoor moeten we wel eerst het probleem oplossen. Dat is natuurlijk ook een voordeel voor jou! Hoor graag van je terug.

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil jullie graag laten weten dat mijn collega's druk bezig zijn om een oplossing voor dit probleem te vinden! Heel erg bedankt voor jullie geduld tot nu toe. Er zijn voldoende voorbeelden verzameld, dus ik hoop dat ik snel een update met jullie kan delen. Zelf geniet ik van een lang weekend vrij, maar woensdag ben ik weer terug en dan check ik meteen of er al nieuws is. Ik houd jullie op de hoogte!

Ik wil net een opname van TLC van 2 december gaan kijken en het is weer hetzelfde liedje. Afspelen lukt niet meer, foutcode 514999. Weer een programma van meer dan een week geleden. Als ik alleen nog maar programma's binnen een week kan terugkijken heb ik deze betaalde service van T-Mobile niet nodig. Dat kan gratis ook prima.

Sorry dat ik misschien een beetje geïrriteerd over kom, maar dat ben ik nu ook. Het probleem is dus niet blijvend opgelost. Gaat dit nog wel lukken of kan ik deze €5,- per maand voortaan in m'n zak houden?

 

Groet,

Irene

Hoi Tommie, opgenomen programma's van Net5 zijn na een week niet meer terug te kijken. Ik kijk ze niet terwijl het programma nog bezig is. De programma's zijn zowel via de tv als telefoon niet terug te kijken. Het voordeel van programma's opnemen zou moeten zijn dat je ze kunt terugkijken wanneer je wil en niet binnen een week want dan heb ik de betaalde dienst niet nodig. Dat kan zonder ook. Dit geeft nu al maanden problemen.

Ook ik heb problemen bij het terugkijken van opnames ouder dan 7 dagen.

Het gaat om de opnames van Masterchef Australie op Net5 van 7, 8, 9 en 10 november en ik wilde vandaag (17 nov) rond 20.45 uur kijken. De opname van 11 nov is wel te kijken.

Op de tv blijft het rondje draaien, in de app komt foutmelding 514999.

Oudere opnames van andere zenders geven geen foutmelding. 

Ik heb nog ruim 127 uur beschikbaar.

Groeten van Sonja

Reputatie 7

Hi @Irene007, jeetje - dit is ook niet de terugkoppeling waar ik op had gehoopt! Juist hartstikke goed dat je het weer aangeeft en weet dat ik jouw ergernis kan begrijpen. Dit moet definitief opgelost worden, dus ik wil hier graag weer voor aankloppen bij onze technische dienst. Kun je aangeven welke opname het precies betreft? Dan ga ik er achteraan! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Irene007, ik heb vanmorgen te horen gekregen dat het opgelost moet zijn. Kan je dit voor mij checken? Zo niet, laat het even weten dan zorg ik ervoor dat er een nieuwe test wordt uitgevoerd.

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor de uitgebreide informatie @dnm, daar kunnen we zeker wat mee! Intrigerend hoe dit zich enkel op BBC zenders afspeelt, of juist niet afspeelt natuurlijk. :sweat_smile:

Inmiddels heb ik al wat heen en weer geschakeld met onze technische dienst, alleen lukt het ons niet om het probleem te herproduceren. Zou je specifieke programma's van BBC First door kunnen geven met de tijden en data waarmee je problemen ervaart? Daarnaast raad ik je graag aan om het stappenplan in mijn vorige reactie alsnog uit te voeren. Zodra wij meer weten over de situatie rond BBC First denk ik dat we ook snel achter de oorzaak van de, laten we voor nu zeggen, 'glitches’ van de andere BBC zenders kunnen achterhalen.

Met deze nieuwe informatie kunnen wij adequaat vervolgstappen zetten!

Reputatie 7

Hi @Irene007, heel erg bedankt voor het doorzetten van je gegevens! Zojuist heb ik het verzoek in kunnen dienen en hier heb je net ook een e-mail van gekregen ter bevestiging. Ik laat het hier weten als er een update uitrolt! 

Hoi Lisa,

 

Het betreft de opname van 2 december op TLC, 90 Day fiancé. Ik zal andere opnames van andere zenders voor de zekerheid bewaren nadat ik ze gekeken heb om te zien of deze allemaal blokkeren na 7 dagen.

 

Ik hoop op een snelle en blijvende oplossing. Bedankt voor nu in ieder geval!

Reageer